Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حسین نبی زاده مدیر امور نخبگان و دانشجویان کشور‌های سـوریـه و لبنان در ایران در جمع خبرنگاران در مشهد گفت: این استادان در سفر یک هفته‌ای خود به ایران با بعضی از مسئولان علمی و پژوهشی نیز گفتگو‌هایی انجام دادند و پس از بازدید از قسمت‌های مختلف دانشگاه فردوسی مشهد در جلسه‌ای با مدیران دانشگاه شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان این که روابط علمی دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه‌های کشور لبنان در حال افزایش است،  تصریح کرد: امید است رفت وآمد‌ها عاملی بر پیشرفت علمی و پژوهشی بین دو کشور لبنان و ایران باشد و تبادل علمی بیشتری صورت گیرد.   کرسی زبان فارسی  در دانشگاه لبنان
احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این هیات به ریاست خانم "هلا اصایغ"به مدت یک هفته از دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های مختلف ایرانی دیدار کرده اند.

او با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه‌های لبنان، تصریح کرد: در سال ۱۳۸۹ تفاهمنامه‌ای با تنها دانشگاه دولتی آن کشور که دارای بیش از ۷۵ هزار دانشجو است برای ایجاد کرسی زبان فارسی به امضا رسید و اکنون در حال هماهنگی برای ایجاد مقطع کارشناسی ارشد مشترک زبان فارسی در آن دانشگاه هستیم.

مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تاکنون برگزاری دو دوره همایش بین‌المللی ادبیات تطبیقی فارسی و عربی با همکاری دانشگاه لبنان انجام شده است و آمادگی برگزاری مجدد آن را برای سال ۹۹ داریم.   رضا پیشقدم معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در جمع خبرنگاران گفت: در شهریور امسال پنج دانشگاه بزرگ تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز در قالب کنسرسیومی به نام " تفتاش" قرار است در نمایشگاهی در کشور لبنان دستاورد‌های خود را برای جذب دانشجو و معرفی دانشگاه‌های ایرانی برگزارکنند.   انتهای پیام//ف.غ   جذب دانشجو و معرفی دانشگاه‌های ایرانی به خارج از کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی دانشجویان اخبار بین الملل دانشگاه فردوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۸۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در نشست بررسی مطالبات دانشگاهیان از مجلس دوازدهم که با حضور نمایندگان منتخب مردم مشهد و کلات در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بخش عمده توسعه شهر‌های کشور مرهون خدمات بی شائبه دانشگاه آزاد اسلامی است و شهر گلبهار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با ارائه توضیحاتی درباره زمین ۲۰۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گلبهار و خواستار همکاری بیشتر استانداری، کمیسیون ماده صد و معاونت عمران استانداری برای احیای حق مسلم اساتید و کارکنان دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با انتقاد از نظام توزیع منابع در کشور، ساختار توزیع منابع و امکانات را مناسب ندانست و گفت: به عنوان نمونه هزینه غذای دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به مراتب پایین‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در این فضا، دانشجویان این دانشگاه هیچ سهمی از آنچه با عنوان جیره غذایی است برای آنها وجود ندارد.

مرادی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی برای ترمیم خوابگاه و مسائل رفاه دانشجویان، اردو‌های جهادی و راهیان نور از اعتبارات دولتی سهمی دریافت نمی‌کند، افزود: اردو‌های جهادی و راهیان نور که یکی از بهترین و منظم‌ترین اردو‌هایی است که هر ساله برگزار می‌شود و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین نقش رزمندگان و مردم شریف کشور در دفاع از حقانیت و تمامیت ارضی دارد از اعتبارات دولتی بی بهره‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به‌عنوان قطب فرهنگی غرب مشهد در مناسبت‌های مختلف نقش ایفا کرده و منشاء خدمات فراوانی در این باره بوده است. با وجود اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از بازوان پرتوان آموزش عالی سهم ۱۹ درصدی در تولید علم کشور را دارد؛ اما از حمایت‌های دولت، امکانات و اعتبارات پژوهشی و آموزشی برخوردار نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • استادان دانشگاه عنصر مهمی برای حل مشکلات فرهنگی هستند
  • عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • آغاز به کار جنبش تحریم علمی اسرائیل در اصفهان
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • آغاز به کار جنبش تحریم علمی اسرائیل از اصفهان
  • راه‌ اندازی پایگاه ملی عطارشناسی در مشهد
  • برگزاری آیین بزرگداشت عطار نیشابوری در مشهد