Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@07:28:45 GMT

مکه مکرمه آماده استقبال از زائران خانه خدا

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۹۱۵۳

مکه مکرمه آماده استقبال از زائران خانه خدا

روزنامه الشرق الاوسط امروز (سه شنبه) در گزارشی نوشت: مکه مکرمه برای استقبال از بیش از دو نیم میلیون زائر برای ادای مناسک حج تمتع آماده شده و مهمانان خانه خدا  از بامداد روز جمعه برای ادای مناسک روز "ترویه"  به منی منتقل شده و احتمالا روز شنبه در عرفات خواهند بود.

براساس آمار مدیریت صدور ویزای عربستان شمار زائرانی که برای ادای مناسک حج از طریق هوایی، زمینی  و دریایی حاضر شده اند تا روز گذشته یک میلیون و 687 هزار و 226 نفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک هزار و 134 نفر نیز در قالب مهمانان خادمین حرمین الشرفین از 60 کشور وارد خاک عربستان شده اند. امسال 6 هزار زائر از 77 کشور در قالب این برنامه به مناسک حج دعوت شده اند.

** راه اندازی پروژه حج هوشمند

این روزنامه در ادامه گزارش داد که عربستان در مناسک حج امسال برای تسهیل در اعمال حج، پروژه بکارگیری از تکنولوژی های پیشرفته و هوشمند را برای خدمات رسانی به زائران در پیش گرفته است. مناسک حج تمتع از روز جمعه آینده آغاز خواهد شد.

براساس این گزارش در این پروژه سعی می شود تا امور اداری و فنی در بخش های اداری، مراکز و ایستگاه ها و کادرهای پزشکی فناوری های هوشمند انجام شود تا به سرعت و سهولت به زائران خدمات رسانی کنند.

در این راستا وزارت بهداشت عربستان گزارش داد که برای نخستین بار در موسم حج امسال از فنآوری ربات هوشمند برای معاینات و ارتباط با پزشکان در بیمارستان ها، مراکز درمانی در منی و کانکس های ویژه پزشکی استفاده شده است.

** ادامه اختلاف عربستان و قطر درباره اعزام زائران قطری

 اختلاف های سیاسی قطر و عربستان که از ژوئن 2017 از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) شروع شد بر مناسک حج نیز تأثیر گذاشته است و روز گذشته "خالد الفصیل" امیر مکه گفت که عربستان مسئول مجازات دوحه علیه شهروندان قطری که خواهان حضور در مناسک هستند، نیست.

وی مدعی شد که عربستان همه تسهیلات را برای حضور شهروندان قطری در مناسک حج فراهم کرده، اما این درحالی است که دوحه می گوید ادعای مسئولان حج عربستان با ممانعت آنها از ورود پروازهای مستقیم قطری به این کشور و نبود نمایندگی قطر در عربستان مطابقت ندارد.

روزنامه الحیات روز یکشنبه نوشت که وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد که درگاه اینترنتی جدیدی برای استقبال از زائران قطری اختصاص داده است.

"احمد الرمیحی" مدیر دفتر رسانه‌ای وزارت خارجه قطر پیشتر در پیامی توییتری نوشت: دعوت و تمایل ریاض برای تسهیل حضور زائران قطری در مراسم حج با عدم وجود سفارت دوحه در ریاض و عدم اجازه به خطوط هوایی قطر برای پرواز مستقیم به عربستان، همخوانی ندارد.

دوحه می گوید؛ دولت سعودی از حج و عمره به عنوان یک ابزار سیاسی برای برخورد با دولت های مخالف خود  استفاده می کند و به همین دلیل باید امور حج و عمره توسط یک هیات بین المللی اداره شود.

بحران روابط سیاسی ۲۰۱۷ قطر روز ۵ ژوئن ۲۰۱۷ با قطع روابط دیپلماتیک ۴ کشور عربی به محوریت عربستان سعودی با قطر به وقوع پیوست. 




 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر عربستان سعودی مکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مداحی در رثای کریم اهل بیت(ع) با حضور زائران رضوی

دریافت 64 MB

تصویربردار: کبری رضایی

کد خبر 6062960

دیگر خبرها

  • آمار عجیب در لیگ عربستان: 100 ضربه پنالتی!
  • ۴۰ هزار خادم حرم امام رضا(ع) آماده خدمت در شب‌های قدر شدند
  • تمرینات آماده سازی تایسون فیوری با پدرش پیش از جدال با اولکساندر اوسیک در عربستان / فیلم
  • الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
  • حال وهوای زائران نوروزی در گلزار شهدای کرمان
  •  حال و هوای نوروزی زائران در مسجد مقدس جمکران
  • بازگشت نیمار به بارسلونا؟
  • احداث ۱۱۰ باب نمازخانه بین راهی در سطح کشور
  • مداحی در رثای کریم اهل بیت(ع) با حضور زائران رضوی
  • مانچینی ترکیب صعود عربستان را چید