Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: در راستای اهداف پنج ساله ششم به دنبال کلینیک طبی و پیشگیری از سرطان بودیم که در دهه ولایت این کلینیک افتتاح خواهد شد. ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، جعفر محسنی صبح امروز در نشست خبری سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، با اشاره به اینکه 25 درصد خانواده های ایرانی با چالش فرزندآوری مواجه هستند اظهار داشت: مرکز درمان نابروری برای کاهش این مخاطره در تلاش است ولی افزایش سن ازدواج هم در این موضوع موثر است که باید مشوق های ازدواج در حوزه های فرهنگی و اجتماعی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از راه‌اندازی مرکز درمان اختلالات ژنتیکی در تبریز خبر داد و گفت: این مرکز برای تحقیقات و پیشگیری و درمان اواخر سال 97 در تبریز راه‌اندازی شده تا با شیوه‌های نوین به درمان ناباروری و مشکلات ژنتیکی در ناباروری بپردازد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی ناهنجاری ایجاد شده در بیماری‌های کشور را با عنوان «سونامی سرطان» نام برد و افزود: متاسفانه از هر 7 الی 8 نفر از بانوان، یک نفر در معرض ابتلا به سرطان سینه است که این وضعیت ناشی از سبک زندگی است و به دغدغه جهاد دانشگاهی استان تبدیل شده است.

شناسایی راه تازه‌ درمان سرطان با استفاده از نانوذرات سیلیکونیحفظ توان باروری دختران مبتلا به سرطان با کمک سلولهای بنیادیاستاندار قزوین: جهاددانشگاهی یاری‌گر استان در کنترل سرطان باشدعضو مجمع نمایندگان گلستان: مرکز جامع سرطان در گنبدکاووس راه‌اندازی شود

وی با بیان اینکه در راستای اهداف پنج ساله ششم به دنبال کلینیک طبی و پیشگیری از سرطان بودیم که در دهه ولایت این کلینیک افتتاح خواهد شد ابراز داشت: در این کلینیک از امور پزشکی تا روانشناسی خدمات ارائه می‌شود که یکی از محورهای اساسی این کلینیک، «غربالگری سرطان های شایع» است.

محسنی ادامه داد: هدف ما تشخیص به موقع و جلوگیری از بروز بیماری است که هم هزینه‌های درمان را کاهش داده و هم مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی حوزه‌های گسترده‌ای را زیرپوشش قرار داده است، افزود: ما باید تمرکز بر روی چند حوزه از جمله اختلالات ژنتیکی جنین، غربالگری ژنتیکی و درمان نابروری داشته باشیم تا به پژوهش های کاربردی روی بیاوریم.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، اشتغال را یکی از دغدغه‌های روز جامعه دانست و افزود: بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان بالاست و جهاد دانشگاهی برای توانمندسازی فارغ‌التحصیلان و برخی اقشار از جمله بانوان سرپرست خانوار اقدام کرده است.

محسنی در پایان با تاکید بر اینکه هدف کلی ما و مطالبات استانی از ما، راه‌اندازی مجتمع تحقیقاتی و درمانی تا 1400 است تصریح کرد: این گام بسیار بزرگی است که توان ما پاسخگو نیست و باید دولت حمایت های خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی ۱۷ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بایرام زاده مجموع بازدید کنندگان از موزه‌های آذربایجان شرقی از ابتدای امسال تاکنون را ۱۲۸ هزار و ۲۲۳ نفر اعلام و اضافه کرد: این تعداد بسیار فراتر از پیش بینی‌های ستاد خدمات سفر نوروزی استان است، چون با توجه به شرایط آب و هوایی استان و همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان کاهش تعداد گردشگران و استقبال از موزه‌ها محتمل بود.

وی موزه کلیسای سنت استپانوس در جلفا، موزه آذربایجان و موزه قاجار در تبریز را دارای بیشترین تعداد بازدیدکننده در تعطیلات نوروزی تاکنون معرفی و اظهار کرد: در این مدت کلیسای سنت استپانوس با ۲۳ هزار و ۶۲۹ قطعه بلیت فروشی در صدر موزه‌های پربازدید آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

بایرام زاده افزود: در این مدت تعداد ۱۲ هزار و ۵۷۱ نفر از موزه آذربایجان و ۹ هزار و ۵۱۰ نفر از موزه قاجار در تبریز بازدید کرده اند.

وی توجه عمیق به موزه‌ها و بازدید از این مراکز هویتی را جزو فرهنگ عمومی مردم تبریز و آذربایجان شرقی عنوان کرد و ادامه داد: با فرهنگ سازی و کمک رسانه‌های گروهی در سال‌های اخیر بازدید از موزه‌های مختلف در استان تبدیل به فرهنگ عمومی شده است و این موضوع اتفاق بسیار مهم فرهنگی در سطح کشور به شمار می‌رود.

کد خبر 6063565

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی + فیلم
  • توزیع دو هزار بسته معیشتی در تبریز
  • بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان
  • کلیسای سنت استپانوس پربازدیدترین اثر آذربایجان شرقی
  • بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • ببینید | لحظه انفجار یک مسجد در تبریز + جزئیات
  • بارش برف بهاری در تبریز + فیلم
  • انفجار گاز در منزل مسکونی در تبریز ۱۰ مصدوم برجای گذاشت
  • ۱۰ مصدوم بر اثر انفجار گاز در آخمقیه تبریز + فیلم
  • تبریز و جلفا در صدر اسکان نوروزی فرهنگیان آذربایجان شرقی