Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@05:43:45 GMT

برگزاری ۹۴ جلسه کمیسیون سلامت این شورا ظرف مدت یک سال

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۰۲۶۶

برگزاری ۹۴ جلسه کمیسیون سلامت این شورا ظرف مدت یک سال

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری ۹۴ جلسه کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ظرف یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، زهرا صدراعظم نوری در نشست خبری امروز در تشریح عملکرد کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران یکی از کمیسیون‌های فعال شوراست که طی سال گذشته یعنی از مرداد ماه سال ۹۷ تا مرداد ماه سال جاری، ۹۴ جلسه برگزار کرده است و از ۸۶۰ نفر در خصوص موضوعات مختلف به عنوان کارشناس و میزبان برای حضور در جلسات دعوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۱۰ موضوع در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته که از این میان ۳۹ مورد طرح‌ها و لوایح بوده است.

وی افزود: یکی از توافقات میان اعضای کمیسیون محیط زیست این بوده که نسبت به تمام موضوعات مطرح شده در صحن شورا باید با اطلاعات کامل نظر داده شود. تمام طرح‌ها و لوایحی که به کمیسیون سلامت به عنوان کمیسیون اصلی و یا به عنوان کمیسیون فرعی معرفی می‌شود، مورد بررسی دقیق اعضا قرارمی‌گیرد و در نهایت اعلام نظر می‌شود.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه چهار کمیته سلامت، محیط زیست، حفاظت از باغات و ایمنی و مدیریت بحران از کمیته‌های کمیسیون‌های سلامت هستند،اظهارکرد: از ابتدا بنا بر شفاف‌سازی در دوره پنجم شورا گذاشته شده است و در این راستا از هر گونه تخلف و رانتی باید جلوگیری کنیم. لذا تلاش کردیم آنچه که امکان پذیر است را به صورت برخط برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: چندین سامانه مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سامانه کمیسیون ماده ۷ اشاره کرد که مقاومت‌ها و سنگ‌اندازی‌های بسیاری داشته و با استقامت اعضای کمیسیون سلامت این امر محقق شد. سامانه کمیسیون ماده ۷ بر مبنای قانون حفظ و گسترش فضای سبز است که در قالب آن تلاش کردیم کلیه پلاک‌هایی که قصد تخریب و نوسازی دارند، از کمیسیون ماده ۷ استعلام بگیرند. این استعلام در ابتدای کار تخریب و نوسازی همچنین انتهای کار اخذ می‌شود.

صدراعظم نوری تاکید کرد: در مورد این سامانه مقاومت‌های بسیاری انجام و این توضیح مطرح می‌شد که سامانه صدور پروانه را با تاخیر مواجه می‌کند. این موارد مطرح می‌شد تا جلوی سامانه را بگیرند اما اعضای کمیسیون ایستادگی و پیگیری کردند و قاعدتا موفق شدیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سامانه برخط دیگری اشاره کرد و گفت: سامانه بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها که در مورد صنایع و مشاغل مزاحم بود و به‌صورت مستقیم با حقوق سهم شهروندان در ارتباط بود، خوشبختانه محقق شد و کلیه پرونده‌های این حوزه به صورت سامانه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین چهار سامانه دیگر در حوزه پسماند اجرایی شد که کمک می‌کند وضعیت پسماند در شهر تهران را شفاف کنیم. این سامانه‌ها شامل سامانه ثبت توزیع پسماند، سامانه ثبت عملکرد پیمانکاران، سامانه مدیریت ناوگان خودرویی و سامانه مدیریت کارگران است.

صدراعظم نوری ادامه داد: در هر صورت در حوزه خدمات شهری حدود ۱۵ هزار و ۱۰۰ نیرو و در حوزه فضای سبز ۱۸ هزار نفر نیرو که در مجموع ۳۳ هزار و ۱۰۰ نفر بودند، فعالیت می‌کردند اما  فعالیت آن‌ها مشخص نبود و تنها در لیست‌ها این تعداد به ما داده می‌شد، حضور داشتند به شکلی که بخشی از آن‌ها وجود خارجی نداشت و یا در بخش‌های دیگر فعالیت می‌کردند که سامانه مدیریت کارگران باعث شد کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، حضور خود را با تصویر و اثر انگشت به‌صورت روزانه ثبت کنند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به سامانه دیگری که در دستور کار قرار گرفته است، به عنوان سامانه جامع فضای سبز شهر تهران اشاره کرد و گفت: در قالب این سامانه می‌توانیم متراژ، نوع و گونه گیاهان و کلیه وسایل و تجهیزات فضای سبز در سطح شهر تهران را به‌دقت مورد بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: در قالب سامانه پایش و شناسایی کلیه ساختمان‌های شهر تهران از لحاظ ایمنی در برابر خطر پایش می‌شوند البته پیش‌تر طرحی در شورای شهر تهران مطرح شد که درباره این موضوع که بیشتر هدف ساختمان‌های بلندمرتبه و از بعد حریق بود اما چون همه خواسته‌های طراحان را نمی‌توانست تامین کند، رای نیاورد اما آغازی شد برای  تشکیل سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های موجود در شهر تهران در برابر حریق که شهرداری موظف به تهیه لایحه این سامانه شده است. امیدواریم با این اقدامات گستره شفافیت را افزایش دهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، در خصوص مصوبه برج‌باغ‌ها گفت: پس از این که مصوبه برج باغ را رد کردیم و مصوبه خانه باغ به عنوان جایگزین آن تصویب شد و شورای عالی شهرسازی و معماری نیز آن را تصویب و ابلاغ کرد، بحثی مطرح شد در خصوص پرونده‌هایی که تا قبل از لغو مصوبه برج باغ‌ها اقدامات خود را انجام داده بودند که بر اساس گزارش شهرداری ۴۷۳ پرونده وجود داشت. در نهایت پس از بحث و بررسی ۶۲ پرونده که کلیه عوارض خود را از طریق سامانه پرداخت کرده بودند، باقی ماندند.

صدراعظم نوری تاکید کرد: این نکته  قابل اهمیت است که این ۶۲ پرونده تنها قابل بحث و بررسی بودند و هیچ گاه اعلام نشد که این پرونده پروانه اخذ می‌کنند. این ۶۲ ملک در سه دسته دارای ارزش اکولوژیک، املاک بزرگی که امکان جابه‌جایی و تغییر نقشه آنها وجود دارد و پرونده‌هایی که دارای ارزش اکولوژیک ندارند، تقسیم بندی شدند که قطعا بر اساس همین تقسیم‌بندی باید با آن‌ها برخورد مناسب انجام می‌شد به شکلی که املاکی که فاقد ارزش اکولوژیک بودند، می‌توانستیم با آنها پروانه ساخت و ساز بدهیم املاک بزرگی که قابلیت جابه‌جایی و تغییر نقشه وجود داشت، می‌توانستیم با این تغییر درختان را حفظ کنیم و املاکی که ارزش اکولوژیک داشتند به هیچ عنوان نباید درختانی در آنها دست می خورد.

وی ادامه داد: در حوزه رفت و روب و نگهداشت شهر که از موضوعات بسیار مهم در حوزه مدیریت شهری است و شهرداری تهران نیز توجه بسیار زیادی به این موضوع دارد و سالانه هزینه بسیاری نیز در این حوزه انجام می‌شود باید به این نکته هم توجه کرد که تهران از کلانشهرهای تمیز محسوب می‌شود ولی در برخی نقاط ممکن است معضل پسماند و رفت و روب وجود داشته باشد که باید شهرداری تهران بر اساس نظارت ویژه‌ای که بر پیمانکاران خود اعمال می‌کند، این معضلات را در سطح شهر تهران حل و رضایت شهروندان را تامین کند. قطعا تهران با این ابعاد از وسعت جمعیت به عنوان یکی از شهرهای تمیز محسوب می‌شود.

صدراعظم نوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بارندگی‌های شدید در فروردین امسال گفت: این بارندگی‌ها می‌توانست به یک سیل تبدیل شود اما به دلیل لایروبی مناسب و به‌موقع شهرداری تهران هیچ مشکلی ایجاد نشد که همین موضوع نشانه کارکرد مناسب نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران نیز اظهارکرد: این مصوبه دولت است و به منزله قانون قلمداد می‌شود و حتما باید اجرایی شود. در همین راستا یکی از اقداماتی که شهرداری تهران انجام می‌دهد، موضوع ساخت شهرک‌های صنعتی در اطراف تهران است تا صنایع آلاینده به این شهرک‌ها منتقل شوند. بخشی از این صنایع در حال حاضر منتقل شده‌اند و با ایجاد مهلتی در تلاش هستیم بخش دیگر به این شهرک‌ها منتقل شوند.

وی در خصوص نحوه عملکرد مدیریت شهری در خصوص حفظ باغات گفت: بیشترین موضوعات باغات در شش منطقه یعنی مناطق یک تا پنج و منطقه ۲۲ و البته بخشی از منطقه ۲۱ مطرح می‌شوند. متاسفانه سیاست‌های گذشته باغات به ارزش اقتصادی تبدیل کرده لذا مالکان آنها ترجیح می‌دهند که باغات را به مجتمع‌های اداری، تجاری و مسکونی تبدیل کنند. قطعا افرادی که صاحبان این مناطق هستند، در مقابل هر اقدامی خلاف این مسیر مقاومت می‌کنند اما در این راستا ما تلاش کردیم نیروهای سالم و کارآمدی را در سطح مناطق در این حوزه مشغول فعالیت کنیم تا علاوه بر بررسی دقیق پرونده‌ها در جهت حفظ باغات گام موثری برداریم. در مسیر کار این نیروها در سطح مناطق سنگ‌اندازی‌های بسیاری شد و حتی تهدید و افترا نیز به آنها زده شدند اما ما از این نیروها حمایت خواهیم کرد تا پرونده باغات در سطح شهر تهران به بهترین شکل ممکن بررسی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیسیون سلامت شورای شهر تهران سامانه مصوبه برج باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۰۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت می پردازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی

ادامه بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

کد خبر 745016

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود
  • بررسی ۳۷ پرونده در جلسه کمیسیون موافقت اصولی استان تهران
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت
  • گزارش دهی معاون شهردار تهران به شورا در جلسه آتی