Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء طی مصاحبه‌ای خطاب به مقامات آمریکایی هشدار داد که نیروهای خود را از عراق خارج کنند. تاریخ انتشار: 12:17 - 15 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۹۴۸۱

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «نصر الشِمَّری» حضور نظامیان بیگانه در خاک عراق را غیرقانونی خواند و خطاب به مقامات آمریکایی هشدار داد: نیرو‌های نظامی‌تان را از عراق بیرون ببرید و سفارت خود را با هزاران کارمند ببندید، پیش از آنکه مجبور به این کار شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«الشِمَّری» در مصاحبه با شبکه العالم در مورد حمله قرار گرفتن پایگاه نیرو‌های بسیج مردمی در "آمرلی" گفت: در گزارش حشد الشعبی به وقوع انفجار در پایگاه اشاره شده است. البته قبلا هم بار‌ها نیرو‌ها و مقر‌های حشد هدف حمله بیگانه قرار گرفته‌اند؛ به‌عنوان مثال آمریکایی‌ها حین آزادسازی تکریت به مقر عملیات نُجَباء حمله کردند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها بار‌ها تهدید کرده‌اند که اجازه نمی‌دهند حشد الشعبی در مناطق استقرارشان حضور پیدا کند. معمولا نیز حملات خود را ناشی از اطلاعات غلط و خطای محاسباتی جلوه می‌دهند. آمریکا اکنون در بدترین وضعیت سیاسی قرار دارد و بعید نیست باز هم دست به چنین اقدامات جنون‌آمیزی بزند.

سخنگوی نُجَباء حمله آمریکا به حشد الشعبی را بی‌احترامی به اراده ملت عراق دانست و افزود: این نهاد با فتوای مرجعیت و مصوبه قانونی پارلمان تأسیس شده و جزئی از منظومه امنیتی عراق است. خصومت آمریکا به‌ حدی است که علاوه بر فرماندهان شیعی، فرماندهان سنی و مسیحی حشد را نیز هدف تحریم قرار داده است.

الشِمَّری با تأکید بر اینکه دوران "بزن در رو" گذشته است، اظهار داشت: مقاومت اسلامی گزینه‌های زیادی برای پاسخگویی به آمریکا و صهیونیست‌ها در اختیار دارد. ما فعلا به‌ دنبال استفاده از گزینه‌های سیاسی هستیم. طرح عقب‌نشینی کامل نظامیان آمریکایی به پارلمان عراق ارائه شده، ولی ریاست پارلمان آن را مسکوت گذاشته است. به‌دنبال پیش بردن این طرح از طریق فشار افکار عمومی هستیم.

وی ضمن اشاره به قدرت و ظرفیت بالای بسیج مردمی عراق، تصریح کرد: فشار بر حشد الشعبی به مصلحت کشور نیست و در صورت ادامه فشارها، برای قطع روابط با واشنگتن و اخراج سفیر امریکا از بغداد تلاش می‌کنیم.

معاون دبیرکل نُجَباء درباره فرمان اخیر نخست‌ وزیر عراق نیز گفت: در این فرمان سخنی از ادغام حشد الشعبی در ارتش یا وزارت کشور به میان نیامده است. البته بسیاری از بند‌های این فرمان پیش‌تر عملی شده و حشد الشعبی در کمترین زمان ممکن دستورات فرماندهی نیرو‌های مسلح عراق را اجرا می‌کند. این را در عقب‌ن شینی نیرو‌های حشد از کرکوک و تکریت شاهد بودیم.

الشِمَّری گفت: نیرو‌های حشد الشعبی تحت امر یک هیئت مرتبط با نخست‌ وزیری هستند؛ همانطور که نیرو‌های نظامی سازمان مبارزه با تروریسم و همچنین سرویس اطلاعاتی عراق به‌صورت مستقل و بدون ارتباط با وزارت دفاع و وزارت کشور فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نصر الشمری جنبش النجباء سخنگوی جنبش نجباء ایران عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت خارجهٔ آمریکا گفت: واشنگتن، قطعنامۀ عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد آمریکا به قطعنامه پیشنهادی برای پذیرش فلسطین به عنوان کشور عضو سازمان ملل رای منفی خواهد داد و از حق وتوی خود استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد +فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد
  • انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی در عراق + جزئیات
  • (عکس) پیدا شدن بقایای موشک‌های اسرائیلی در عراق
  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • این بار یکی بزنند، صد تا می‌ خورند | به آمریکایی‌ها هشدار می دهیم