Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضل عبیات روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای پرداخت خسارت زمین های کشاورزی در خوزستان ۲۰ هزار پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۶ هزار و ۱۲۳ پرونده ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: همچنین پس از بررسی کارشناسی و انجام فرآیند قانونی در کارگروه های قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان، تعداد پنج هزار و ۱۰۶ پرونده دیگر در دست تایید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تعیین ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت‌های زمین‌های کشاورزی سیل ‌زده اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵۰ درصد از منابع مالی تعیین شده به خوزستان تخصیص یافته و با پیگیری این قرارگاه، بقیه اعتبارات نیز در آینده اختصاص خواهد یافت.

عبیات یادآور شد: تاکنون کار پرداخت خسارت به ۵۷۱ پرونده مربوط به ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین کشاورزی انجام شده است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: با روندی که امروز شروع شده پیش بینی می شود در مدت یک هفته خسارت‌ یکهزار و ۳۰۰ پرونده مربوط به ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی پرداخت شود.

بر اساس این گزارش، پیش از این جواد کاظم نسب الباجی عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در پرداخت خسارت سیل به کشاورزان خوزستان شد و گفت: مشروط کردن پرداخت خسارت کشاورزان به تطبیق نقشه های مناطق سیل زده با نقشه های پژوهشگاه فضایی، روند جبران خسارت را با تاخیر روبه رو کرده است.

سایت پژوهشگاه فضایی ایران ۲۶ فروردین امسال اعلام کرد: گروه سنجش از دور پژوهشگاه فضایی ایران به سفارش سازمان آب و برق خوزستان، اقدام به تهیه نقشه محدوده سیل و پهنه‌های آبی جنوب استان خوزستان از اهواز تا آبادان کرده است.

بر اساس برآوردهای انجام شده، سیلاب بر ۲۲۴ هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان تاثیر گذاشت که از این میزان ۱۷۰ هزار هکتار به صورت صد درصدی خسارت دیده و زیر آب رفته‌اند و حدود ۵۴ هزار هکتار نیز دچار خوابیدگی محصول شده‌اند.

۹۹۳۱ / ۶۰۳۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا استانداری خوزستان خوزستان اهواز آبادان خسارات سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم