Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:33:16 GMT

گردشگری آب بندان های مازندران؛ طرحی که مسکوت ماند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۰۷۲۸

گردشگری آب بندان های مازندران؛ طرحی که مسکوت ماند

رئیس جهاددانشگاهی مازندران گفت: آذرماه سال ۹۶ طی مکاتبه ای با استاندار وقت بحث اقتصادی کردن گردشگری در حوزه آب‌بندان‌ها مطرح شد و طرح هایی ارائه دادیم که با وجود اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی برای اجرای این ایده، پروژه همچنان مسکوت مانده است.

به گزارش ایسنا، واحد عبدالهیان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار و یاد و خاطره شهدای خبرنگار، شهدای صدر اسلام و شهید مدافع حرم علی عابدینی، اظهار کرد: ۱۶ مردادماه مصادف با سی و نهمین سالگرد تشکیل نهاد انقلابی  جهاد دانشگاهی است و متناسب با ظرفیتی که این نهاد دارد، انتظاراتی نیز از آن وجود دارد که مصداق آن در سخنان مقام معظم رهبری و سایر مدیران کشور می‌توان دید که اغلب این انتظارات، کمک ‌کار دستگاه اجرایی بودن، مطالبه‌گری و پیگیری و اجرای موضوعات بر زمین مانده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در توسعه استان با توجه به شرایط حاضری که در آن قرار داریم، تصریح کرد: کشورمان تحت تحریم‌های ظالمانه قرار دارد اما در داخل کشور گویی با خود تحریمی نیز سروکار داریم که شرایط توسعه و رونق اقتصادی را سخت و پیچیده کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است و با توجه به این ماهیت در حوزه‌هایی از توسعه استان که اتفاقا جزو مزیت های نسبی بوده ولی با کم توجهی مواجه شده است ورود پیدا کردیم و تلاش می‌کنیم در حد توان و بضاعتی که داریم نقش موثری در توسعه استان ایفا کنیم .

عبدالهیان یکی از موضوعات توسعه‌ای و مزیت استان را گردشگری دانست و گفت: این ظرفیت مهم، جهاد دانشگاهی را بر آن داشت تا از اواخر سال ۱۳۹۶ طرح هایی را در بحث اقتصادی کردن گردشگری در استان، در حوزه خاص آب بندانها تدوین و به مسئولان مربوطه ارائه کند .

وی افزود: استان مازندران بالغ بر ۸۰۰ آب‌بندان دارد که به صورت سنتی استفاده می‌شود و منحصرا جهت استفاده کشاورزی است در حالی که متناسب با عرصه وسیعی که اشغال کرده اند می‌تواند مزیت نسبی گردشگری در کنارشان تعریف شود.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در ادامه یادآور شد: پیگیری ما در هشتم آذرماه سال ۱۳۹۶ ، طی مکاتبه‌ای با استاندار وقت و مدیران ملی گردشگری  صورت گرفت و آنجا ایده و طرح اقتصادی کردن گردشگری در حوزه آب‌بندان‌ها را مطرح کردیم.

عبدالهیان بیان کرد: ایده و طرح ارائه دادیم و حتی اعلام کردیم که طرح پایلوت را با امکانات و قابلیت های در اختیار پیاده سازی می کنیم و انتظار داشتیم که این طرح در کارگروه گردشگری استان، شورای برنامه ریزی استان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و سایر مراجع ذی ربط مطرح شود و مورد اظهار نظر قرار بگیرد و چنانچه تصویب شد این طرح را اجرایی کنیم که متاسفانه هنوز به هیچ جایی نرسیده ایم .

وی اظهار کرد: نکته جالب این است که هفتم مرداد ۱۳۹۸ ، رئیس سازمان گردشگری اعلام کردند که با توجه به دستور رئیس جمهور و وزیر نیرو، تفاهم نامه‌ای برای ساخت پروژه‌های گردشگری، در حاشیه سدها و رودخانه‌ها و آب بندانها امضا کرده اند.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه طرح گردشگری آب بندانها ایده جهاد دانشگاهی بوده است، اظهار کرد: اکنون قریب دو سال است نهاد جهاد دانشگاهی مدعی است می‌خواهد به صورت پایلوت آن را در آب‌بندان تحت مالکیت خود اجرا کند اما با موانع مواجه است.

عبدالهیان گفت: از سال ۹۴-۱۳۹۳ مطالعه بر روی تولید جبلک اسپیرولینا در جهاد دانشگاهی شروع شده تا اواخر سال ۱۳۹۶ ، مطالعات علمی و انجام کارهای آزمایشگاهی به پایان رسیده است و جهاد دانشگاهی توانسته است به دانش تولید اسپیرولینای با کیفیت و با پروتئین بالای ۷۰ درصد دست یابد.

وی موارد استفاده جلبک اسپیرولینا را در صنایع غذائی، صنایع بهداشتی و آرایشی، مصارف خوراک دام و طیور جهت تولید غذای سالم و ارگانیک، مکمل غذای آبزیان  برشمرد.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه می توان با تولید جلبک اسپیرولینا و مصرف آن توسط طیور پروتئین سالم تولید کرد، افزود: خط تولید نیمه صنعتی جلبک با همت پژوهشگران جهاد دانشگاهی و با کسب دانش منحصر به فرد هم در حوزه مهندسی و هم حوزه تولید ضمن اینکه مرحله تولید آزمایشی را پشت سر گذاشته است آماده افتتاح رسمی و بهره برداری است .

عبدالهیان با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه استان گفت: در گذشته درقالب کارگروه رسانه  ذیل اتاق فکر استان چندین نشست برگزار کردیم که به دلایلی مدتی برگزار نشد امیدواریم بتوانیم بحث های حوزه رسانه را دوباره دنبال کنیم تا رسانه استان بتواند نقش واقعی خود را در توسعه استان ایفا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی آب بندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران از بررسی ۴۳ فقره پرونده تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدرشید رستمی، امروز_دوشنبه سوم اردیبهشت _ در جلسه کارگروه بررسی تغییر کاربری اراضی کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون تبصره یک ماده بررسی پرونده‌های تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در کمیسیون یک تغییر کاربری که با حضور عضو ناظر اداره بازرسی و سایر اعضا برگزار شد، ۴۳ فقره پرونده بررسی و تصمیماتی در جهت رد یا صدور مجوز تغییر کاربری آن اتخاذ شد.

وی افزود: با توجه به قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و لزوم امنیت غذایی مردم، هرگونه تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی بدون دریافت مجوز از جهاد کشاورزی جرم محسوب شده و مشمول جرایم قانونی و قلع قمع مستحدثات غیرمجاز می‌شود.

کد خبر 746909

دیگر خبرها

  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران