Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@11:03:42 GMT

کشاورزان خروجی آب مزارع را باز کنند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۱۶۷۸

کشاورزان خروجی آب مزارع را باز کنند

علی درجانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی و بارش باران، لازم است کشاورزان پیش از برداشت محصول، به توصیه ها توجه لازم را داشته باشند و پس از برداشت و مشورت با کارشناسان جهاد کشاورزی ، اقدامات لازم برای آماده سازی زمین و تولید مجدد از قبیل تغذیه ، کوددهی و آبیاری  را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار معادل ۶۴ درصد شالیزارهای گیلان امسال بصورت ماشینی درو شد.

درجانی ادامه داد: حدود ۷۰ هزار هکتار معادل حدود ۳۰ درصد از شالیزارهای استان در مرحله رسیدن و بیش از دو هزار ۵۰۰ دستگاه کمباین و دروگر برای برداشت مکانیزه برنج در نظر گرفته شده است.

وی در خاتمه گفت که معادل ۱۰ درصد از شالیزارهای گیلان تاکنون برداشت شده است.

برنج محصول استراتژیک در استان است و با استفاده از شیوه های نوین علمی ، سالانه ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در گیلان تولید می شود.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود. بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود. بیشترین اراضی شالیکاری استان نیز در شهرستان‌های رشت و صومعه سراست.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف بارش باران برنج تغذیه جهاد کشاورزی زمین قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اعلام اینکه در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفته است، بیان کرد: از زمان آغاز برداشت چغندرقند در استان تاکنون به میزان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن چغندرقند برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندرقند استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی شده امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان خوزستان برداشت شود.

کد خبر 6087439

دیگر خبرها

  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد