Web Analytics Made Easy - Statcounter

او را به طاهره خانم می‌شناسند، بانویی که در هر کار خیری دستی بر آتش دارد و خود این را لطف خداوند متعال می‌داند. ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سرخه، طاهره خانم را همه همشهریانش با نامی نیک می‌شناسند، او در هر کاری که خدمت به مردم باشد مشارکت داشته است از تهیه جهیزیه برای نوعروسان، سبد غذایی برای محرومان، مهیاکردن سفر زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد تا حضرت معصومه (س) در قم، معرفی خانواده دختران و پسران نجیب به یکدیگر و خلاصه هر آنچه را که نامش کار خیر است، می‌شود ردپایی از این بانو را در آن یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«طاهره یعقوبی» به گفته خود بانی صدها وصلت بوده است و همین خود بهانه‌ای شد تا به مناسبت هفته ازدواج به سراغش برویم.

30 سال است بانی ازدواج هستم

طاهره خانم 30 سال است که بانی کارهای خیر است و واسطه ازدواج بسیاری از دختران و پسران شده است و به گفته خودش هرچند آمار و ارقام وصلت‌هایی که جفت‌وجور کرده است از دستش خارج‌شده است؛ اما تک‌تک آن‌ها را به خاطر دارد.

این بانوی خیر که خود شاغل است و در مغازه‌ای کوچک در شهر سرخه مشغول به کار است؛ می‌گوید ازدواج جوانان و سر و سامان دادن آن‌ها حالا برایم یک دغدغه شده است و روزی نیست که خانواده‌ها را به همدیگر معرفی نکنم؛ حتی خودم هم البته به پیشنهاد خانواده دختر و یا پسر در مراسم‌ خواستگاری اغلب‌شان حضور دارم.

طاهره خانم می‌گوید: همه ازدواج‌هایی را که او در آن نقش معرف را داشته است؛ خوشبخت شده‌اند و همین امر رغبت مرا برای پیوند دادن و مشارکت در این امر خیر بیشتر می‌کند.

از طاهره خانم پرسیدیم چه شد که قدم در راه‌کار خیر گذاشتی؟ او این‌گونه پاسخ داد؛ لطف خداوند بود و از این بابت بسیار خوشحالم و احساس بسیار خوبی دارم؛ وقتی موجبات خوشحالی خانواده‌ای را فراهم می‌کنم و همین‌که لبخند رضایت بر لبان کسی می‌نشانم برایم کافی است و خدا را از این بابت شکر می‌کنم.

باید سطح توقعات خانواده‌ها در شرایط سخت اقتصادی امروز پائین بیاید

او می‌گوید: باید سطح توقعات خانواده‌ها آن‌هم در شرایط سخت فعلی باید پائین بیاید و خانواده‌ها خودشان زمینه‌ساز ازدواج آسان دختران و پسرانشان شود، گاهی اوقات می‌شنویم که دیگر کسی تمایل به ازدواج ندارد و از این حرف‌ها در حالی که باید از تجمل‌گرایی و چشم و هم‌چشمی‌ها در ازدواج خودداری کرد؛ چون این‌ها مایه خوشبختی نیستند و قوام و دوام یک زندگی به معنویات، اخلاق و ایمان طرفین است نه مادیات.

طاهره خانم می‌گوید: هر بار که بانی ازدواج می‌شوم به امام رضا (ع) متوسل می‌شوم و بعد از خداوند متعال از ایشان می‌خواهم کمکم کنند تا در راهی که در پیش‌گرفته‌ام؛ مرا یاری کنند.

این بانوی نیکوکار که نه‌تنها در معرفی زوج‌های جوان در تلاش و تکاپوست و روز و شب نمی‌شناسند؛ بلکه در تهیه جهیزیه نیز کمک‌حال آن دست از خانواده‌های است که با مشکل مالی مواجه هستند و این مشکل موجب تأخیر در ازدواج فرزندانشان شده است.

از آنجایی‌ که طاهره خانم حالا به بانویی امین در شهرش نیز شهرت دارد؛ بسیاری از خیرین و افراد نیکوکار به‌محض اینکه مشکلی را طاهره خانم با آن‌ها در میان می‌گذارد؛ بدون فوت وقت هزینه را به حسابش واریز می‌کنند و یا اقلام و سایل موردنیاز تشکیل یک زندگی ساده را به طاهره خانم تحویل می‌دهند تا او نیز آن را به دست خانواده موردنظر برساند.

طاهره خانم از همه خیرین سرخه که او را در انجام کارهای خیر همراهی می‌کنند و تنها نگذاشته‌اند؛ تشکر کرد و گفت: قطعاً آن‌ها نیز در ثواب این کار خداپسندانه شریک هستند و از همه آن‌ها سپاسگزارم که هیچ‌وقت کمک‌هایشان را دریغ نکرده‌اند و به حقیقت یاور من در هر امر خیری که با آن‌ها در میان گذاشته‌ام؛ بوده‌اند.

وی گفت: از خداوند متعال می‌خواهم به من سلامتی بدهد تا زمانی که زنده‌ام در این راه قدم بردارم و واسطه این کار خیر باشم؛ چراکه خیروبرکت آن را با گوشت و‌ پوست خود در زندگی خود، همسر و فرزندانم احساس کرده‌ام.

آری کم نیستند آدم‌هایی که همچون طاهره خانم دغدغه خدمت به مردم و مشارکت در امور خیر را دارند.

آنچه واضح است اینکه تک‌تک ما اگر بخواهیم می‌توانیم در حد توان و بضاعت خود به همنوع خود از خانواده، دوست، آشنا، فامیل و همسایه کمک کنیم؛ هر چه این فرهنگ حسنه خیرخواهی و انسان‌دوستی در جامعه گسترش یابد؛ چه‌بسا جامعه‌ای بانشاط و سرزنده‌تر را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ ع

R41366/P/S6,64/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم ازدواج ۱۰۰ زوج جوان در شهرستان قشم

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073109 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • مروری بر چند خبر از گوشه و کنارآذربایجان غربی در ۶۰ ثانیه
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • ببینید | تابلو موزیکال «تار و تاریخ» به سرخه سمنان رسید
  • برگزاری مراسم ازدواج ۱۰۰ زوج جوان در شهرستان قشم
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها سمنان
  • زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی