Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@02:29:09 GMT

رونمایی از بزرگترین فرش دستباف یکپارچه جهان در تبریز

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۱۸۷۲

رونمایی از بزرگترین فرش دستباف یکپارچه جهان در تبریز

بزرگترین فرش دستباف یکپارچه جهان به مساحت 600 مترمربع که حاصل کار و تلاش هنرمندان تبریز است، از مهم‌ترین و زیباترین آثاری بود که در نمایشگاه فرش دستباف ایران-تبریز برای اولین بار از آن رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، نخستین نمایشگاه فرش دستباف ایران-تبریز دوشنبه شب با معرفی و تجلیل از غرفه‌داران، طراحان و تولیدکنندگان برتر صنعت فرش به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این نمایشگاه که از روز 10 مرداد با حضور رئیس جمهور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برپا شده بود، برترین آثار صنعت فرش را در فضایی به وسعت 10 هزار مترمربع به مدت چهار روز در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه این نمایشگاه، با اشاره به حضور رئیس جمهور در آئین افتتاحیه، گفت: نمایشگاه فرش دستباف تبریز، اولین نمایشگاه فرشی بود که با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

وی با بیان اینکه تبریز، خاستگاه فرش دستباف و از ارکان اصلی صنعت فرش است، گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور برای بررسی و حل مشکلات این صنعت، باید کارگروهی به این منظور در استان تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم رونمایی از بزرگ‌ترین فرش جهان را رویداد مهم این نمایشگاه دانست و گفت: امیدواریم سال‌های بعد این نمایشگاه بهتر و باشکوه‌تر از امسال تکرار شود.

علی جهانگیری با بیان اینکه فرش، کالایی ارزآور و به شدت اشتغال‌زا است، افزود: شهر تبریز، موتور محرکه اقتصاد آذربایجان شرقی است و علاقه‌مندیم در ساختن شهری توانمند با شهرداری همکاری کنیم.

نمایشگاه فرش دستباف تبریز در مدت برگزاری خود با استقبال گسترده مردم و مسئولان مواجه شد و برخی از مقامات کشوری همچون وزیر صنعت، معدن و تجارت، نائب رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از آن بازدید کرده و در جریان مسائل و مشکلات فعالان این حوزه قرار گرفتند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرش دستبافت تبريز فرش تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۱۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد، اظهار داشت: اختصاص منابع مالی برای عملیاتی‌شدن این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان تصویب شده است.

لاستیک‌سازی همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

وی عنوان کرد: اختصاص اعتبار و تسهیلات برای این طرح اقتصادی در بانک صنعت و معدن مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر این طرح اقتصادی در شرف عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است، افزود: می‌طلبد که بانک زودتر اقدام به عقد قرارداد دراین‌رابطه کند.

جعفری، گفت: این طرح اقتصادی مقداری گیر تضامین داشت که فکر می‌کنم طی ماه جاری قرارداد پرداخت تسهیلات به این طرح اقتصادی منعقد شود.

وعده افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در تابستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به لرستان یعنی احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: الان این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: خردادماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری همچنین با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، گفت: این طرح نیز در بین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح نیز تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح آخرین وضعیت طرح شمش منیزیم الیگودرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به طرح شمش منیزیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح به دلیل یک سری مسائل و مشکلات هنوز آغاز نشده است.

جعفری، بیان داشت: دو بار برای این طرح مزایده برگزار شد که هیچ بخش خصوصی دراین‌رابطه مشارکت نکرد.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح را عوض کردند، الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه معدن و زمین نیز در داخل شهرک‌های صنعتی به این طرح واگذار کرده‌ایم، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز بهار سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6087112

دیگر خبرها

  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • رونمایی از لوح یادبود نامگذاری خیابان «ایران» در اسلام آباد
  • یکی از بزرگترین خیابان‌ های پایتخت پاکستان به نام «ایران» مزین شد
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان