Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتقال هادی رضوی به زندان/ کنسلی ۸۰۰۰ پرواز داخلی و ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه تاخیر پرواز در یک سال/ حضور رئیس‌جمهور در وزارت امور خارجه/ نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین جدید پتروشیمی/ دیدار سردار سلیمانی با ظریف/ رونمایی از بمب‌های هواپایه هدایت‌شونده نقطه‌زن یاسین، بالابان و سری قائم/ تایید طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، پانزدهم مرداد ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، در آستانه ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی، بمب‌های پیشرفته هوشمند هدایت شونده یاسین، بالابان و بمب‌های هوشمند اپتیکی نسل جدید نقطه زن خانواده " قائم"ساخته متخصصان سازمان های صنایع دفاع و صنایع الکترونیک ایران در وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع رونمایی شد.

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از دریافت گزارشی مبنی بر کنسلی ۸۰۰۰ پرواز داخلی در سال ۹۶ و ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه تاخیر در سال ۹۵ خبر داد و گفت که این کمیسیون درباره افزایش بی رویه قیمت، کنسلی و تاخیر پروازها با وزیر راه تشکیل جلسه می‌دهد.

محمود صادقی، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید هم با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود خواستار توضیح مسئولان درباره ادعاهای مطرح شده در مستند بی بی سی درباره اعترافات متهمان به ترور دانشمندان هسته‌ای شد.

عیسی امینی، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز نیز در واکنش به رای شعبه‌ای از دیوان عدالت اداری مبنی بر "الزام پلیس راهور ناجا به صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای زنان واجد صلاحیت" گفت: هر گونه تبعیض نیاز به نص صریح و آن هم نیاز به اثبات مبنای عقلی دارد والا تبعیض پسندیده نبوده و تلاش برای رفع تبعیض ستودنی است.

رئیس جمهور در دیدار با محمدجواد ظریف، معاونان و مدیران وزارت امور خارجه، گفت: برخی درس سیاسی خوانده‌اند، اما مجتهد نشده‌اند؛ اما ظریف علاوه بر اینکه استعداد نخبگی دارد، یک مجتهد سیاسی است. حجت‌السلام و المسلمین حسن روحانی در بخش دیگری از صحبتهایش با بیان اینکه ثابت کردیم اگر ایران عهدی را بست پای پیمانش می‌ایستد، افزود: ما آمریکا را منزوی کردیم. دو بار در دادگاه لاحه موفق شدیم. نمی‌دانم چرا بعضی موفقیت‌ها را کمتر می‌بینند و ناکامی‌ها را بزرگ‌تر. ما موفقیت‌هایی بالاتر از موفقیت‌های دکتر مصدق در لاهه بدست آوردیم.

ظریف هم در این جلسه گفت: ​ما ضمن اینکه میخواهیم توسعه و روابط خوبی داشته باشیم، اما وابسته نیستیم و با اتکا به مردم این شیرینی را در روابط خارجی تجربه کردیم که مستقل بودن سخت و شیرین است.

صبح امروز همچنین سردار قاسم سلیمانی -  طبق روال برنامه هفتگی‌ - با لباس رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل وزارت امور خارجه حاضر شد و با ظریف دیدار کرد. سردار سلیمانی در این دیدار ضمن خداقوت به دکتر ظریف، اقدام آمریکا در خصوص وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را جنون آمیز و نشانه شکست قطعی کاخ سفید دانست.

علی لاریجانی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با بیان این‌که برخی از دشمنان ما به دنبال برافروختن جنگ با ایران ولو محدود هستند، گفت: البته اگر مختصر عقلی داشته باشند وارد این ماجراجویی نمی‌شوند. چون اگر بخواهند ضربه بزنند پاسخ ایران به گونه‌ای است که دچار آسیب فراوان می شوند. بنابراین خیلی بعید است که وارد جنگ شوند .

نشریه فارین پالیسی گزارش داد که جمعی از قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکرات از تصویب قانونی به منظور ممنوعیت استفاده از بودجه برای اقدام نظامی علیه ایران بدون اجازه کنگره، پشتیبانی و برای آن تلاش می‌کنند.

سفیر انگلیس در تهران هم با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود با اشاره به تصمیم دولت انگلیس برای پیوستن به طرح آمریکایی تشکیل ائتلاف در خلیج فارس گفت: وزیر خارجه بریتانیا تاکید کرده که به همکاری با ایران برای کاهش تنش‌ها و حمایت از برجام ادامه خواهد داد.

نماینده دادستان تهران در پرونده بانک سرمایه از اجرای حکم هادی رضوی و انتقال او به زندان خبر داد و گفت: حکم هادی رضوی شب گذشته اجرا و وی بازداشت و به زندان منتقل شد.

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات ۲۴ متهم جدید پتروشیمی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام و به صورت علنی، برگزار شد. در این جلسه نماینده دادستان کیفرخواست متهمان این پرونده را قرائت کرد. با نزدیک شده به وقت اذان ظهر هم قاضی مسعودی مقام ختم این جلسه را اعلام کرد و گفت جلسه بعد فردا  ۱۶ مرداد ماه ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد.

قاضی مسعودی مقام پس از اتمام این جلسه نیز از جزئیات دستگیری هادی رضوی و آخرین وضعیت برخی از پرونده های مطرح در شعبه سوم رسیدگی به مفاسد اقتصادی خبر داد.

عباسعلی کدخدایی در پست اینستاگرام خود از نظر مثبت شورای نگهبان راجع به ۲ مصوبه اخیر مجلس خبر داد و نوشت: طرح تشکیل وزارت میراث فرهنکی گردشگری و صنایع دستی به تایید شورای نگهبان رسید و لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی با یک اشکال جزئی مواجه شده و با انجام اصلاح قابل حل است و به زودی مشکل آن مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرونده پتروشیمی محمد هادی رضوی تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری محمدجواد ظريف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۳۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، مهدی شمس‌آبادی امروز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت‌ها، ابنیه ها و آثار تاریخی ارزشمندی است که باید حفظ و حراست شود.

وی افزود: باوجود تمام ظرفیت‌های فعال شده، این امکان وجود دارد که برخی افراد اقداماتی در خصوص تخریب، جابجایی و یا انتقال آثار تاریخی به صورت غیرقانونی انجام دهند که هم به منظور جلوگیری از قاچاق آثار و هم در راستای انسجام بخشی، تسهیل و تسریع در امور حقوقی و قضایی پرونده‌های مرتبط به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در سیستان و بلوچستان ضرورت دارد تا تدابیر ویژه‌ای داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان ادامه داد: در کنار این موارد، پرونده‌هایی در حوزه میراث‌فرهنگی وجود دارد که نیازمند بررسی تخصصی‌تر است که بر همین اساس و به پیشنهاد مدیرکل میراث فرهنگی استان، شعبه ویژه رسیدگی به این پرونده ها در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل می‌شود تا با سرعت، دقت و به صورت دقیق‌تر و در کوتاه‌ترین زمان مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار کرد: خوشبختانه همکاری و مساعدت دادستانی مرکز استان با این اداره کل قابل تقدیر بوده و همواره همراه و همیار این اداره کل در رسیدگی به امور بوده است که جای تقدیر دارد.

محمدهادی طهرانی‌مقدم افزود: در رابطه با حفاظت صیانت از ابنیه های تاریخی شاهد ترک فعل هایی هستیم که می‌تواند ضربات جبران ناپذیری به این آثار که هویت ملی ما محسوب می‌شود وارد کند اما همراهی و همکاری دستگاه قضا در ممانعت و جلوگیری از این کار بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که با ورود جدی دادستانی و اقدام ارزشمند و موثر معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان به نتیجه مطلوب رسید پیگیری موضوعات مرتبط با خدمات بهداشتی و طهارت اسلامی و نظارت بر این موضوع در سطح استان بود که با دستور ویژه سرپرست معاونت حقوق عامه مرکز استان نتایج مطلوبی کسب شد که مورد تقدیر وزارت‌خانه نیز قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این نظارت ها باعث شد میزان شکایات در این حوزه کاهش یابد و شکایات، پیشنهادات شهروندان و مسافرین به سامانه ۰۹۶۲۹ در کمتر از ۲۴ساعت رسیدگی و پاسخ داده شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
  • تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • حراج قرآن سرقتی از ایران این‌بار در ساتبیز لندن!
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تکذیب خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم
  • ببینید | شوخی جالب حسن روحانی با یک قاری قرآن؛ زنگنه با سرماخوردگی آمد، ظریف دیر رسید