Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@00:41:47 GMT

نزدیک به ۵۰ درصد اشتغال کشور در صنایع کوچک و متوسط است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۴۳۲۳

نزدیک به ۵۰ درصد اشتغال کشور در صنایع کوچک و متوسط است

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: نزدیک به ۵۰ درصد اشتغال کشور را به وسیله صنایع کوچک و متوسط داریم، واحدهای تولیدی و صنایع کوچک و متوسط امکان جذب بیش از ظرفیت و نیاز خود را ندارند. ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، اصغر مصاحب ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک با اشاره به حمایت دولت از صنایع کوچک و متوسط اظهار داشت: بیش از 6 دهه از زمان اجرایی برنامه‌های توسعه‌ای در سطح کشور می‌گذرد، برنامه‌های توسعه‌ای قبل از انقلاب 2 برنامه 7 ساله و پس از آن 3 برنامه 5 ساله بوده و اکنون هم برنامه ششم توسعه را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در برنامه‌های اول و دوم 7 ساله‌ای که در سطح کشور اجرا شد، توجه به مقوله صنعتی شدن بسیار پایین بود و هدف بیشتر زیرساختی بود و در ابعاد مختلف کشور هنوز حرکتی را شروع نکرده بود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در برنامه سوم توسعه قبل از انقلاب توجه دولت به این مقوله معطوف شد و پس از برنامه چهارم سازمان نواحی صنعتی در ایران شکل گرفت.

بیشترین درد و دغدغه در خوزستان صنایع کوچک و متوسط استوزیر صنعت: 92درصد واحدهای صنعتی را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند دنیا به سوی صنایع کوچک، اصرار ما به صنایع بزرگ!

مصاحب تصریح کرد: سال 84 سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی شکل گرفت و در سال 90 به عنوان دستگاه توسعه‌ای معرفی شد، صنایع کوچک و متوسط بخش عمده‌ای از مسیر توسعه کشورها را آماده و به توسعه اقتصادی کمک می‌کنند.

وی بیان کرد: صنایع کوچک و متوسط به وسیله مولفه‌هایی از جمله پویایی صنعتی، ایجاد اشتغال پایدار و به کارگیری نوآوری و فناوری سبب رشد اقتصادی در کشورها می‌شوند، نزدیک به 50 درصد اشتغال کشور را به وسیله صنایع کوچک و متوسط داریم، واحدهای تولیدی و صنایع کوچک و متوسط امکان جذب بیش از ظرفیت و نیاز خود را ندارند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: توجه به صنایع کوچک و متوسط در مسیر توسعه کشور تاثیرگذار است به همین سبب شهرک‌های صنعتی ایران در مسیر رسالتی که دارد علاوه‌ بر مباحث زیرساختی رویکرد توسعه‌ای و حمایتی را دنبال می‌کند.

مصاحب عنوان کرد: رویکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در چند حوزه ویژه از جمله توجه به کلینیک‌های مشاوره و کسب و کار و استفاده از ظرفیت‌ واحدهای فناور و دانش‌بنیان است.

وی ادامه داد: اکنون وزارت صمت به صورت عام و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به صورت ویژه به دنبال قرابت دانش و صنعت است و اینکه اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم و صنعت نیاز دارد تا واحدهای فناور در کنار آن قرار بگیرند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: مراکز علمی و پزوهشی، دانشگاه‌ها باید مسیر خود را از آموزشی به پژوهشی و در نهایت کارآفرینی تغییر دهند، اگر دانشگاه کارآفرین باشد باید در خدمت صنعتی باشد که مسیر صنعتی انقلاب چهارم را بگذراند و باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

مصاحب اضافه کرد: امسال 6 واحد صنعتی از بین شهرک‌های صنعتی استان مرکزی آمادگی دارند برای اینکه مجوز دانش بنیان بگیرند که تاکنون 3 واحد موفق به اخذ مجوز شده‌اند، در سطح کشور 530 شرکت صنعتی را شناسایی و به بیش از 280 واحد تولیدی برای اخذ مجوز دانش بنیان کمک کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد از سهم شرکت‌های دانش بنیان را شرکت‌های دانش بنیان صنعتی تشکیل می‌دهند، در زمینه توسعه بازار نزدیک به 70 کنسرسیوم صادراتی در کشور در مدت زمان دو سال اخیر راه‌اندازی شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: بیش از 68 شرکت مدیریت صادرات راه‌اندازی شد، لایحه حمایت از کنسرسیو‌م‌ها وشرکت‌های مدیریت صادرات با همکاری بخش خصوصی، اتاق بازگانی و سایر دستگاه‌های مربوطه در زمینه صادرات آماده شده که از طریق شورای گفت‌و‌گو به مجلس ارائه می‌شود.

نزدیک به 100 خوشه کسب و کار در کشور داریم

مصاحب عنوان کرد: دو مدل توسعه‌ای در سطح کشور وجود دارد که جزو معدود سازمان‌هایی هستیم که مدل توسعه‌ای در سطح کشور بر اساس استانداردهای جهانی پیاده می‌کنیم، نزدیک به 100 خوشه کسب و کار در کشور داریم، استان مرکزی دبیرخانه صنایع ریلی است.

وی ادامه داد: تامین مالی یکی از مشکلات اصلی صنایع در سطح کشور است، مدل تامین مالی مولد که جزو مهم‌ترین مدل‌ها در دنیا است این کار را در مهرماه سال 97 شروع کرده است، دوره‌های آموزشی 29 استان برگزار شده و در سامانه سکوک(سامانه کسب و کار) در سطح کشور پیاده‌سازی شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: تولیدکننده و تامین‌کننده مواد اولیه و خریدار می‌توانند از طریق سامانه الکترونیکی سرویس تامین مالی داشته باشند، قیمت تمام‌شده برای این که یک بار در زنجیره تولید تامین مالی شود به شدت کاهش می‌دهد و شفافیت را بیشتر می‌کند.

 مصاحب افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به دنبال این است که صنایع کوچک و متوسط را وارد بورس کند که این تاکنون برای  280 شرکت پرونده تشکیل شده و 17 شرکت هم وارد بورس شدند.

انتهای پیام/ ز

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا صفاری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در جریان بازدید از پروژه های عمرانی و زیربنایی شهرک صنعتی لیا اظهارکرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم بیش از ۴۰ پروژه عمرانی و زیر بنایی برای توسعه و تقویت زیرساخت ها، تملک اراضی و تکمیل پروژه های در حال اجرا با اعتباری بالغ بر نه هزار میلیارد در شهرک ها و نواحی صنعتی تابعه استان سرمایه گذاری می شود.

وی یادآور شد: این اعتبارات یاد شده برای اجرای پروژه های تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی آراسنج، پست برق شهرک های صنعتی آراسنج و کاسپین، شبکه مخابرات فاز ۴و۵ شهرک صنعتی کاسین و توسعه لیا، شبکه گاز فاز توسعه شهرک صنعتی خرمدشت، شبکه گاز و برق فاز ۵ شهرک صنعتی کاسپین، اجرای شبکه آب و برق شهرک تخصصی انرژی خورشیدی شال، راهسازی، جدول گذاری و آسفالت بلوارها، خیابان ها و معابر در تعدادی از شهرکها و نواحی صنعتی استان و ... را شامل می شود.

رئیس هیئت مدیر شرکت شهرکهای صنعتی قزوین با بیان اینکه با سرمایه گذاری‌های دولت برای آماده سازی اراضی در شهرکها و نواحی صنعتی در نقاط مختلف استان امکان جذب سرمایه گذاران بخش تولید وجود دارد افزود: با توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی، بستر لازم برای جذب سرمایه گذار در این نقاط ایجاد شده است.

صفاری در پایان افزود: سال گذشته برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در شهرکها و نواحی صنعتی استان قزوین حدود ۶هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898281

دیگر خبرها

  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید/ ارسال پیامک تعداد روز‌های اشتغال به بیمه‌شدگان
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • مانور آغاز عملیات اجرایی مولدسازی روستا‌های همدان