Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@19:02:08 GMT

گروه‌های جهادی یکی از گنجینه بزرگ برای کشور است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۴۶۶۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه نشست صمیمی حجت‌الاسلام و المسلمین رضا تقوی، نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات، محمد سراب‌نشین، مدیر امور اجرایی زکات، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدرضا طباطبایی‌نسب، مشاور نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در امور تشکل‌ها و حرکت‌های جهادی با مدیران و نمایندگان گروه‌های جهادی آذربایجان‌غربی در سالن جلسات مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این نشست با اشاره به اینکه موفقیت‌های بزرگ در جمهوری اسلامی ایران در سایه روحیه جهادی به وجود آمده است، اظهار کرد:در حال حاضر در سطح کشور ۱۲ تا ۱۵ هزار گروه جهادی فعالیت دارند که این گروه‌ها بدون هیچ حقوقی، خالصانه در مناطق محروم کشور به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا تقوی حضور جوانان در گروه‌های جهادی را یک گنجینه بزرگ برای کشور برشمرد و عنوان کرد:در این گروه‌ها از همه اقشار مردم ازجمله جوانان تحصیل کرده و نخبه حضور دارند که تنها هدف‌شان کمک به مردم است.

مدیر امور اجرایی زکات در این نشست با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در متن ارسالی ایشان به همایش سراسری زکات در سال ۹۶ اظهار کرد:رهبری در این پیام فرمودند« نظام جمهوری اسلامی برای تحقق احکام اسلامی و تشکیل مجتمع اسلامی پدید آمده است، پس باید این فریضه‌ی بزرگ را در سرلوحه‌ برنامه‌های خود گذارد.»

محمد سراب‌نشین افزود:باید اعتراف کنیم که در این زمینه کار تحقیقاتی و معرفتی نیز در سطح نیاز و ضرورت انجام نگرفته است، بحث فقهی زکات، امروز می‌تواند آفاق گسترده‌تری از همه‌ آنچه در کتب گذشتگان هست، در پیش چشم باحثان و محقّقان بگشاید، فریضه‌ زکات در صدر اول، پس از هجرت به مدینه تشریح شده، در‌ حالی‌که عنوان زکات در آیات مکی قرآن کریم بارها تکرار شده است.

 وی ادامه داد: نکاتی از این قبیل که ما را به ژرف‌اندیشی در این مقوله‌ی مهم فرامی‌خواند، کم نیست، به هر حال امید است نهضت احیا و ترویج زکات در همه‌ سطوح به کارکردهای شایسته‌ خود منتهی شود و برکات بی‌پایان آن شامل مردم ما و کشور ما و نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.

مدیر امور اجرایی زکات با بیان اینکه متن پیام رهبر انقلاب پر از نکات مهمی بود،عنوان کرد: آنچه که ایشان در این پیام تاکید داشتند این بود که باید نهضت احیای زکات در سراسر کشور اجرا شود چرا که زکات یکی از مهم‌ترین واجبات الهی بوده که در اسلام آمده است.

وی با اشاره به اینکه زکات یکی از ستون‌های دین به‌شمار می‌رود، عنوان کرد:طبق فرموده ائمه اطهار اگر زکات نباشد، دین، نماز و جهاد نیز وجود نخواهد داشت که همه این موارد اهمیت زکات را در اسلام نشان می‌دهد.

سراب‌نشین با بیان اینکه برای راه‌اندازی نهضت احیای زکات باید به صورت جهادی وانقلابی عمل کرد که سرآغاز احیای این نهضت باید از مداس و مهدکودک‌ها باشد، گفت:در سطح کشور ۳۵۰ نیرو در کار جمع‌آوری و تبلیغ زکات فعالیت دارند و ۶۰ درصد از زکات جمع‌آوری شده به نیازمندان داده شده و ۴۰ درصد زکات صرف اجرای طرح‌های عام‌المنفعه شده است.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در امور تشکل‌ها و حرکت‌های جهادی با بیان اینکه ماه ذی‌الحجه ماه ولایت بوده که عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد شیعیان در این ماه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد:عید غدیر درواقع سند حقانیت اهل‌بیت(ع) و مایه افتخار شیعیان سراسر جهان است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدمحمدرضا طباطبایی‌نسب با اشاره به اینکه مردم آذربایجان‌غربی همیشه مردم ولایت‌مداری در طول تاریخ بوده‌اند، تصریح کرد:مردم این استان در دوران مبارزه با طاغوت، مبارزه با گروه‌های ضدانقلاب و دوران جنگ تحمیلی هشت ساله همیشه پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی ایران بوده‌اند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه مجمع تشکل‌های جهادی کشور با سه هدف «شناخت »،«همگرایی و همدلی» و «تعامل» میان گروه‌ها و تشکل‌های جهادی ایجاد شده است، اضافه کرد:مجمع تشکل‌های جهادی آذربایجان‌غربی نیز امروز با نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در استان افتتاح خواهد شد.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در امور تشکل‌ها و حرکت‌های جهادی با اشاره به اینکه نیروهای انقلابی و جهادی امروزه از یکدیگر فاصله گرفته‌اند، گفت:امروز انقلاب اسلامی نیاز به وحدت، همگرایی، همدلی و هم‌افزایی گروه‌های جهادی دارد و دبیرخانه تشکل‌های جهادی برای همین هدف در وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده است.

انتهای پیام/ ع

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی

دریافت 43 MB

تصویربردار و خبرنگار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6088611

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟