Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام و المسلمین مظفری با بیان اینکه افتتاح این مجتمع ویژه در آستانه روز خبرنگار در راستای الگوسازی فرهنگ ارزشمند صلح و سازش اهمیت بسیاری دارد، گفت: صلح و سازش به عنوان یک راهبرد در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران از گذرگاه شورا‌های حل اختلاف مورد تاکید است. تاریخ انتشار: 16:12 - 15 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۹۵۹۶

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام و المسلمین مظفری با تبریک فرارسیدن ماه مبارک ذی الحجه و اعیاد غدیر و قربان گفت: یکی از کار‌هایی که اصحاب رسانه می‌توانند در آن نقش آفرینی کنند فرهنگ سازی در سطح جامعه است و چه فرهنگی بالاتر از فرهنگ عفو و گذشت، صلح و سازش که مورد تاکید قرآن و سوره نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر توسعه فرهنگی ارزش مدارانه و دینی در سطح جامعه گفت: ارتقای رویکرد ارزش مدارانه در سطح عمومی جامعه و به ویژه در حوزه خانواده اهمیت بسیاری دارد و ما در این حوزه نیازمند توجه به مسائل ارزشی هستیم.

رئیس شوراهای حل اختلاف کل کشور ضمن تشکر از زحمات تمامی همکاران در مجموعه شورا‌های حل اختلاف گفت: نقش آفرینی شورا‌های حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده‌ها می‌تواند از حجم بالای پرونده به دستگاه قضایی بکاهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مظفری اضافه کرد: رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی در حوزه امنیت، بیان صحیح و انعکاس مطالبات عمومی مردم از حاکمیت و نظام، دفاع جانانه از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل و حوزه حقوق بشر و بیان خدمات ارزشمند ۴۰ ساله نظام در گام اول انقلاب و توسعه و تشویق مسئولین برای ارتقا این امر و خدمات درگام دوم نقش آفرین هستند.

وی خاطر نشان کرد: پاسخگویی، مسئولیت پذیری در قبال نظام و مردم و امید آفرینی که از اساسی‌ترین مسائل است باید در سطح جامعه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای حل اختلاف کل کشور تصریح کرد: اینکه در آستانه روز خبرنگار این مجتمع ویژه فرهنگ و رسانه و هنر افتتاح می‌شود نه برای اینکه به اختلافات مربوط به اصحاب رسانه رسیدگی شود بلکه بالاتر از آن برای الگوسازی فرهنگ ارزشمند صلح و سازش این مجتمع اهمیت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: جایگاه صلح و سازش به عنوان یک راهبرد در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران از گذرگاه شورا‌های حل اختلاف مورد تاکید است.

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: افتتاح این مجتمع ویژه در آستانه روز خبرنگار در راستای الگوسازی فرهنگ ارزشمند صلح و سازش اهمیت بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: با رویکرد جدیدی که رییس قوه قضاییه در پیش گرفته اند یعنی توسعه فرهنگ صلح و سازش با استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف به عنوان یک نهاد مردمی دامنه گسترده تری خواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین مظفری خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ درصد از پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف منتهی به صلح و سازش می‌شود و این آمار در برخی از استان‌ها از مرز ۴۰ درصد گذشته است.

وی گفت: امیدوارم بیش از پیش از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف که امروز رسانه نیز به جمع آن پیوسته است نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اصحاب رسانه شورای حل اختلاف عفو و گذشت صلح و سازش قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۴۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان منجر به قتل یک خانم و تشدید اختلاف بین اعضای خانواده شد.

وی ادامه داد: درخواست مکرر بستگان این خانواده از رییس دادگستری دزفول برای ورود به موضوع موجب شد تا این پرونده در دستور کار شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف این شهرستان قرار گیرد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد اعضای شعبه حل اختلاف دزفول با اعضای این خانواده گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جهادی و خداپسندانه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

وی ادامه داد: بین اعضای این خانواده برادری، صمیمیت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با صلح و سازش مختومه شد.

شورای حل اختلاف خوزستان با ایجاد مراکز صلح یار در استان تلاش دارد تا با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در کاهش جمعیت زندانیان، توسعه آرامش و امنیت در استان گام بردارد.

بر اساس اعلام رییس کل دادگستری خوزستان، ۲۳۵ پرونده قصاص نفس در این استان سال گذشته به صلح و سازش ختم شد که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۹۰ فقره پرونده، ۱۶۱ درصد پیشرفت داشته است.

دیگر خبرها

  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول