Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:28:23 GMT

پنجمین شرکت در سال جاری آماده عرضه اولیه در فرابورس

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۴۹۵۹

پنجمین شرکت در سال جاری آماده عرضه اولیه در فرابورس

تا این لحظه در سال ۱۳۹۸، فعالان بازار سرمایه شاهد عرضه اولیه چهار شرکت در فرابورس ایران بودند، پنجمین عرضه اولیه امسال شنبه (۱۹ مرداد) انجام می شود.

به گزارش ایسنا، شنبه پیشِ رو ۱۵ درصد از سهام شرکت دارویی پخش هجرت معادل ۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم در بازار دوم فرابورس ایران عرضه اولیه خواهد شد.

این شرکت در ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۸ در بازار دوم فرابورس درج شد و شنبه هفته آینده به روش ثبت سفارش عرضه اولیه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دامنه قیمت آن برای کشف قیمت از ۱۷۷۰ تا ۱۸۵۰ تومان است.

به مناسبت این عرضه امروز نشستی در فرابورس ایران برگزار شد و مسعود بهرامی نوید- مدیرعامل هجرت پخش - در این مراسم، گفت: اگر شرکت های پخش دارو را در کشور بخواهیم دسته بندی کنیم سه شرکت هستند که در سطح بالای ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سال کار می کنند که اولین آن ها متعلق به هلدینگ دارویی تیپکو بوده است. در درجه بعد بین شرکت پخش هجرت و پخش رازی رقابت وجود دارد.

وی درباره استانداردهایی که باید در پخشِ دارو توسط این شرکت رعایت شود، اظهار کرد: از آنجاکه ۴۰ درصد از داروهایی که توزیع می کنیم وارداتی است مجبور هستیم  استانداردهای تامین‌کننده‌های خارجی را در توزیع دارو در نظر بگیریم.

بهرامی نوید درباره حاشیه سود این شرکت گفت: حاشیه سود مکمل های غذذایی حدود ۱۲ درصد است که هر چه فروش بیشتر شود سود بالاتر می رود. حاشیه سود کل شرکت های دارویی در بهترین حالت سه درصد است. سه درصد سود خالص در این صنعت سود خوب به حساب می آید.

وی در پاسخ به اینکه رشد فروش شما چقدر ناشی از عملکرد خودتان و چقدر ناشی از افزایش قیمت ها بوده است، گفت: حدود ۱۸ درصد از افزایش فروش ناشی از افزایش قیمت ها و حدود ۲۲ درصد ناشی از کار خودمان بوده است.

بهرامی نوید ادامه داد: سود ناخاص ما در سال ۱۳۹۴ معادل ۱۰ درصد بوده است و در سال ۱۳۹۷ به ۱۱.۳ درصد رسیده است و در سه ماهه اول امسال هم بالای ۱۱ درصد حفظ شده است.

وی تاکید کرد: فروش کل ما در سه ماهه منتهی به ۳۱ تیر ماه سال ۱۳۹۸، که پارسال همین موقع ۴۳۴ میلیارد تومان بوده است که ۴۸ درصد رشد فروش را نشان می دهد.

مدیرعامل پخش هجرت درباره سود داروهای وارداتی و داخلی گفت: حاشیه سود داروهای وارداتی کمتر از داروهای ساخت داخل است. در نتیجه هر چه فروش داخلی بیشتر شود برای ما سود بیشتری دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرابورس عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد

پس از کاهش ۱۹ درصدی فروش آیفون در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ در چین، اپل حالا از نظر سهم بازار به جایگاه سوم رسیده است.

به گزارش دیجیاتو، آیفون بدترین عملکرد فروش را در چین از سال ۲۰۲۰ به نام خود ثبت کرده است. براساس داده‌های کانترپوینت، رقبای چینی همچون ویوو و آنر توانستند در سه‌ماهه اول سال جاری از اپل پیشی بگیرند. اپل این سه‌ماهه را با ۱۵.۷ درصد از سهم بازار به پایان رساند. این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته، سهم بازار فروش آیفون در بازار چین ۱۹.۷ درصد بود.

برخلاف اپل، فروش هواوی به‌شدت افزایش پیدا کرد

برخلاف کاهش شدید فروش آیفون در چین، فروش هواوی تقریباً ۷۰ درصد در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. «ایوان لام»، تحلیلگر شرکت کانترپوینت، در یادداشتی گفت که افزایش فروش هواوی مستقیماً بر فروش آیفون در چین تأثیر گذاشته است. او اضافه کرد که اپل همچنین به‌دلیل اینکه برخی کاربران تمایل کمتری به جایگزین‌کردن موبایل‌های خود دارند، ضربه خورده است.

در کنار فروش ناامیدکننده آیفون ۱۵ و ممنوعیت‌های دولتی در چین، رشد هواوی نیز باعث دردسر جدید «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، شده است. تیم کوک در ماه مارس به چین رفت تا از جدیدترین فروشگاه اپل در شانگ‌های بازدید و در مجمع توسعه چین در پکن شرکت کند.

هواوی اخیراً سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند به نام Pura ۷۰ را عرضه کرده که دارای سیستم دوربین پیشرفته‌ای شبیه به لنز‌های سه‌گانه آیفون پرو است.

گوشی‌های جدید با قیمت پایه ۷۶۰ دلار، فرصت جدیدی را برای هواوی فراهم می‌کنند تا مشتریان چینی اپل را جذب کند. سال گذشته، این شرکت سری میت ۶۰ پرو را با هدف قراردادن خریداران آیفون ۱۵ عرضه کرد.

دیگر خبرها

  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • عرضه سهام ۶ همتی سرخآبی‌ها در فرابورس
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها اقساطی فروش رفتند
  • جزییات فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • مزایده برای واگذاری استقلال و پرسپولیس شروع شد