Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، ویژه برنامه هم‌نشینی عوامل فیلم مستند «چاووش از درآمد تا فرود» به کارگردانی هانا کامکار و آرش رئیسیان ساعت ۱۸ روز جمعه ۱۸ مردادماه با حضور دست‌اندرکاران این اثر و تعدادی از هنرمندان در خانه موزه بتهوون برگزار می‌شود. در این مراسم علاوه بر آرش رئیسیان و هانا کامکار که کارگردانان اثر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایر عوامل این فیلم مستند و هنرمندانی همچون علی‌اکبر شکارچی، بیژن کامکار، صدیق تعریف، عبدالنقی افشارنیا، جمشید حقیقت‌شناس حضور دارند.

همزمان با برگزاری این مراسم، نسخه دیجیتال این فیلم مستند که تا پیش از این فقط به صورت فیزیکی در بازار موسیقی موجود بود روی شبکه‌های VOD قرار می‌گیرد و امکان تماشای این فیلم از طریق اینترنت برای هموطنان داخلی و خارجی فراهم می‌شود.

فیلم مستند «چاووش از درآمد تا فرود» تشکیل و انحلال کانون موسیقی چاووش را از زبان بزرگان موسیقی ایران مانند محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، ‌حسین علیزاده، خانواده کامکار، زیدالله طلوعی، علی‌اکبر شکارچی، عبدالنقی افشارنیا، هادی منتظری، هنگامه اخوان، جمال سماواتی، صدیق تعریف، مجید درخشانی، ارشد تهماسبی، محمد فیروزی، جمشید عندلیبی، حمید متبسم و سعید فرج پوری روایت می‌کند.

این اثر مستند که ابتدا در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شد، اسفندماه سال گذشته (۲۵ اسفندماه ۱۳۹۷) در ۲ نسخه عادی و نفیس توسط موسسه «آوا خورشید » منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

در نسخه نفیس علاوه بر مستند «چاووش از درآمد تا فرود»، دی‌وی‌دی یک ساعته دیگری وجود دارد که از راش‌ها و تصاویر استفاده نشده در تدوین مستند به دست آمده است. در واقع این دی‌وی‌دی دوم شامل صحبت‌های شنیده نشده‌ای از هنرمندانی مانند محمدرضا شجریان، حسین علیزاده، حمید متبسم، خانواده کامکار  است که تصویربرداری شده اما در تدوین مستند مورد استفاده قرار نگرفته است.

ضمن اینکه در نسخه نفیس کتابی صد صفحه‌ای که جلدش با استفاده از تصویر کاست‌های چاوش طراحی شده، وجود دارد. در این کتاب یادداشت کارگردان و نقدهایی درباره این فیلم گنجانده شده که به زبان انگلیسی و فرانسه نیز ترجمه شده است.

نسخه نفیس با تیراژی محدود فقط در فروشگاه بتهوون به فروش می‌رسد و نسخه دیگر در دیگر فروشگاه‌های موسیقی در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شهرام ناظری موسیقی مجید درخشانی حمید متبسم صدیق تعریف علی اکبر شکارچی حسین علیزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش یک فیلم‌تئاتر و مستند «فراتر از آرمانشهر» در خانه هنرمندان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان، هشتمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «رزنکرانتز و گیلدنسترن مرده‌اند» اختصاص دارد.

فیلم تئاتر «رزنکرانتز و گیلدنسترن مرده‌اند» به نویسندگی تام استوپارد و کارگردانی دیوید لِواکس و تیم‌ون سامِرن محصول سال ۲۰۱۷ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری میزبان و محسن خیمه‌دوز منتقد تئاتر برگزار می‌شود.

«رزنکرانتز و گیلدنسترن مرده‌اند» نوشته تام استوپارد نخستین بار در سال ۱۹۶۶ منتشر شد. این اثر، یکی از ماندگارترین و اجرا شده‌ترین نمایشنامه‌ها در تئاتر معاصر است و توانسته به جایگاهی ثابت در میان برترین آثار نمایشی دست یابد. این شاهکار مدرن، در دنیای نمایشنامه «هملت» اثر شکسپیر می‌گذرد اما توسط شخصیت‌هایی سردرگم و مستأصل روایت می‌شود که در داستان اصلی شکسپیر، کاراکترهایی فرعی بودند. روزنکرانتز و گیلدنسترن در این اثر به یاد ماندنی بالاخره فرصت پیدا می‌کنند تا نقش اصلی را به عهده بگیرند اما باید این کار را در جهانی به انجام برسانند که بسیار یادآور نمایشنامه «در انتظار گودو» اثر ساموئل بکت است؛ در جهانی که واقعیت و وهم در هم می‌آمیزد و سرنوشت، دو قهرمان داستان را به سوی پایانی تراژیک اما غیرقابل اجتناب هدایت می‌کند.

علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

نمایش مستند «فراتر از آرمانشهر» در سینماتک خانه هنرمندان

همچنین، مستند «فراتر از آرمانشهر» به کارگردانی مادلین گاوین یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش مستند، نشست نقد و بررسی با حضور نیما عباس‌پور برگزار می‌شود.

مستند «فراتر از آرمانشهر» تلاش‌های ساکنان کره شمالی برای فرار از آن کشور را به وضوح به تصویر کشیده است. این مستند با استفاده از تصاویر گرفته شده از طریق گوشی‌های تلفن همراه برای ارایه نگاهی نادر به کره شمالی و مردمی که در آنجا زندگی می‌کنند، ساخته شده است.

این مستند تلاش‌های کشیشی به نام کیم سئونگئون برای کمک به فراریان از کره شمالی و انتقال آنان به کره جنوبی از طریق چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا را به تصویر کشیده است. مستند «فراتر از آرمانشهر» دو داستان اصلی را دنبال می‌کند؛ نخست تلاش خانواده روهِ برای فرار و دیگری تلاش یک فراری در کره جنوبی برای نجات پسرش از کره شمالی.

کد خبر 6083696

دیگر خبرها

  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • پرستاران سر دو راهی؛ خانه نشینی یا تغییر شغل؟
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما
  • پرستاران سر دو راهی خانه نشینی و تغییر شغل
  • اهدای قرآن نفیس به خط نسخ مغربی به کتابخانه رضوی
  • نمایش یک فیلم‌تئاتر و مستند «فراتر از آرمانشهر» در خانه هنرمندان