Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه‌های علمیه سراسرکشور گفت: آیت‌الله آصف محسنی در مبارزات سیاسی مردم افغانستان نقش راهبردی ایفا کرد. ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارشخبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به مناسبت ارتحال عالم ربانی، آیت‌الله آصف محسنی از علمای برجسته افغانستان پیامی صادر کرد که متن آن به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

«اذامات العالم الفقیه ثلم فی الإسلام ثلمة لا یسد ها شیء الی یوم القیامة»

ارتحال عالم جلیل‌القدر و گران‌قدر حضرت آیت‌الله محمد آصف محسنی رحمه الله علیه از علمای افغانستان موجب تأسف و تاثر گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن عالم وارسته که از محضر آیات عظام سید محسن حکیم، سید ابوالقاسم خویی و سید عبدالاعلی سبزواری و دیگر بزرگان در حوزه علمیه نجف و قم کسب علم کرد، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، از مدافعان تقریب مذاهب اسلامی، بنیان‌گذار حوزه علمیه و دانشگاه خاتم‌النبیین صلی‌الله علیه و آله و مؤسس شورای اخوت اسلامی افغانستان بود و به اسلام عزیز و مذهب اهل بیت علیهم السلام و مردم شریف افغانستان خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد.

آیت الله اعرافی: احیای تمدن اسلامی نیازمند حرکت جهادی در ابعاد مختلف استآیت الله اعرافی در مراسم اربعین طلبه شهید همدانی سخنرانی می‌کنداردبیل| آیت الله اعرافی: پیگیر وضعیت معیشتی طلاب هستیم

آن مرحوم الگوی جهاد و مبارزه با ظلم و گمراهی و نیز معلم اخلاق و معارف الهی بودند و افزون بر تدریس و تربیت شاگردان و ترویج معارف اسلامی در مبارزات سیاسی و اجتماعی مردم افغانستان نقش تاثیرگذار و راهبردی ایفا نمود.

سر انجام پس از سالها تحصیل، تحقیق، تدریس و مجاهدت و تبلیغ و ترویج معارف اسلام و اهل بیت علیهم السلام در بین مردم مظلوم کشور اسلامی افغانستان دارفانی را وداع گفت و به لقاء الله پیوست.

اینجانب ضمن عرض تسلیت ارتحال آن فقید سعید به بیت شریف ،خانواده ، بازماندگان ، شاگردان،‌ علما و حوزه‌های علمیه افغانستان، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت واسعه و رضوان الهی و برای بازماندگان و ارادتمندان ایشان صبر توام با اجر مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند

 آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار مسئول و فرماندهان بسیج ادارات استان قم،عنوان کرد: خروجی این مجموعه، خدمت به مردم و در راستای انقلاب شکوهمند اسلامی ماست.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: جامعه امروز اگر بخواهد در مقابل دشمنان کینه‌توز ما مقاومت کند و توطئه‌های آنان را خنثی سازد، علاوه بر کارکرد‌هایی که مسئولین باید داشته باشند اعم از حل مشکلات اقتصادی، اداری و فرهنگی، باید همدلی و همراهی نسبت به یکدیگر داشته باشند تا این فضای خیرخواهانه، دل‌ها را به هم نزدیک کند و در نهایت موجب گره گشایی از کار خود مردم شود.

امام جمعه قم عنوان کرد: معتقدم بخش قابل توجهی از مسائلی که جامعه با آن درگیر است علاوه بر مسائل اقتصادی و ارزش‌های فرهنگی راجع به مشکلات مردم در مراجعه به ادارات است. عملکرد ادارات در پاسخگویی و حل مشکلات مردم می‌تواند بخش قابل توجهی از رضایت‌مندی یا نارضایتی مردم را به دنبال داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن یادآوری شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، خطاب به مسئولین ادارات تصریح کرد: با عزمی آهنین تصمیم بگیرید که گره‌گشای مشکلات مردم باشید و با روی گشاده با ارباب رجوع برخورد مناسب داشته باشید.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موفقیت عملیات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی بیان کرد: پیشرفت‌هایی که سبب موفقیت فرزندان این مرز و بوم در پاسخ به رژیم صهیونیستی شد که با استراتژی پیچیده‌ای نیز همراه بود، در شرایط رفاه رقم نخورد. باید قدر نعمت انقلاب را بدانیم که چنین توانمندی را برای کشور به وجود آورده است.

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به مسئولین افزود: در این شرایط که دشمن در تلاش است با سوء استفاده از مسائل مختلف میان مردم و نظام فاصله و شکاف ایجاد کند، باید تلاش کنید تا با راه انداختن کار مردم، رضایتمندی عمومی را افزایش دهید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: راه انداختن کار مردم به معنای انجام کار‌های خلاف قانون نیست؛ بلکه اجرای قانون، تلاش در جهت کوتاه کردن بوروکراسی اداری، راهنمایی درست و برخورد مناسب از جمله مصادیق راه انداختن کار مردم در ادارات هستند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین حدیثی از امام رضا (علیه السلام) پرداخت و بیان کرد: از حضرت در خصوص بهترین بندگان خدا سؤال شد. حضرت در جواب چند ویژگی را ذکر کردند «اَلَّذینَ اِذا اَحْسَنُوا اسْتَبْشَرُوا» یعنی کسانی که اگر کار خوبی انجام دهند، احساس نشاط و شادابی می‌کنند «وَ اِذا اَساؤُوا اسْتَغْفَرُوا» و اگر کار ناشایستی از آنها سر بزند، به سرعت در خانه خدا می‌روند و استغفار می‌کنند «وَ اِذا اُعْطُوا شَکَرُوا» و هر گاه چیزی به آنان داده شود، شکر می‌کنند لَئِن شَکَرتُم لَأَزیدَنَّکُم «وَ اِذَا ابْتَلَوْا صَبَرُوا» و وقتی مشکلی پیش آید، صبر می‌کنند «وَ اِذا غَضِبُوا عَفَوا» و در زمان خشم می‌بخشند.

در ابتدای این جلسه، سردار سید جواد هاشمی، مسوول بسیج ادارات استان قم، گزارش مختصری از اقدامات این نهاد ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • آیت‌الله اعرافی: به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بیانیه مدرسین دروس معارف دانشگاه‌ها در حمایت از حمله به اسراییل
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود
  • حوزه علمیه بعنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد
  • مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • اخلاق آیت‌الله "مروج" همچون کلاس درسی برای همگان بود