Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان‌رضوی گفت: تا پایان سال جاری 50 روستای شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‎آباد به شبکه ملی اطلاعات متصل می‎شوند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، علی دلگیر در جلسه شورای اداری کاشمر که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، در خصوص وضعیت شاخص‎های ارتباطی این شهرستان عنوان کرد: در حال حاضر سه مرکز تلفن شهری و 32 مرکز روستایی در شهرستان کاشمر فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: اکنون 63 هزار و 600 مشترک تلفن ثابت در شهرستان کاشمر داریم که 47700 مشترک تلفن ثابت شهری و 15900 مشترک روستایی هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان‌رضوی عنوان کرد: در حوزه پوشش تلفن همراه تاکنون 65 سایت همراه اول، 57 سایت ایرانسل و 4 سایت رایتل در شهرستان کاشمر نصب شده و دو شهر کاشمر و ریوش زیر پوشش نسل 4 قرار گرفته‎اند که با سایت‎های نصب شده در حوزه شهر کاشمر 99.9 درصد زیر پوشش G2 و همین میزان زیر پوشش G3 قرار دارند.

وی با بیان اینکه پوشش 4G همراه اول 73.8 درصد است، به وضعیت پوشش اپراتور دوم ایرانسل در این شهرستان اشاره کرد و افزود: اکنون پوشش G2 صد درصد، پوشش G3  99.9 درصد و پوشش 4G حدود 94.28 درصد و همچنین 99.9 درصد زیر پوشش نسل سوم اپراتور سوم رایتل قرار دارند.

دلگیر عنوان کرد: اکنون 33 روستای شهرستان کاشمر دارای اینترنت ADSL هستند، همچنین تاکنون 9 روستای این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و تا انتهای سال 46 روستا دیگر به این شبکه متصل می‎شوند.

وی در خصوص وضعیت شهرستان بردسکن گفت: در مرحله اول 39 روستا و در مرحله دوم نیز از 41 روستا 22 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‎اند و 19 روستای دیگر در برنامه سال جاری قرار دارد که انجام می‎شود.

این مقام مسئول برای وضعیت شهرستان خلیل‎آباد افزود: در مرحله اول 18 روستا و در مرحله دوم از 9 روستا 4 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و 5 روستای دیگر در برنامه سال 98 قرار دارد که انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: از 266 کیلومتر 5 جاده حوزه شهرستان کاشمر 250 کیلومتر با 94 درصد زیر پوشش همراه اول و 235 کیلومتر زیر پوشش ایرانسل با 88 درصد قرار دارند.

دلگیر به برنامه‎های پیش رو برای پوشش تلفن همراه روستایی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری پوشش تلفن همراه روستایی در 9 روستای شهرستان کاشمر و 4 روستای شهرستان بردسکن برقرار می‎شود.

وی افزود: ارتقا نسل دو به نسل سه و چهار روستای اکبرآباد در شهرستان کاشمر، و دو روستای دهنو و کلاته شادی از دیگر برنامه‌های سال جاری است.

وی در پایان اظهار کرد: ارتقای دو سایت از نسل دو به نسل سه و چهار در روستای دهنو و کلاته شادی، راه‌اندازی اینترنت پرسرعت و اتصال 27 روستا در حوزه شهرستان کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن به شبکه ملی اطلاعات، توسعه پورت تلفن ثابت به میزان 1302 پورت، ADSL به میزان 2150 پورت پرسرعت در سه شهرستان کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن، راه‎اندازی و زیربار رفتن سایت همراه اول و سایت نسل دو و سه و چهار در حوزه ایرانسل از پروژه‎هایی است که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح می‎شود.

۱۷ مصوبه دستاورد سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کاشمر

در ادامه نماینده مردم شهرستان‎های کاشمر، خلیل‎آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی به صورت جلسه حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به امضا نیز رسیده اشاره کرد و گفت: انتظار داریم طی یک سال آینده بخشی از این پروژه‎ها عملیاتی شود.

بهروز بنیادی در خصوص مصوبات شهرستان کاشمر افزود: تسریع در اجرای سایت‌های BTS همراه روستاهای کریز، بندقراء و توندر از محل اعتبارات USO ، نیاز به احداث سایت‌های BTS همراه در مراکز دهستان اوندر و طرق با جمعیت بالای 1500 نفر و جهت پوشش روستاهای همجوار و مسیر جاده‌ای از محل اعتبارات USO و ارتقای سایت BTS آریا از 2G به 4G برای تأمین دیتا 50 درصد منطقه از جمله مصوبات حوزه ارتباطات و فناوری شهرستان کاشمر است.

وی همچنین تسریع در اجرای سایت BTS روستای فرگ بخش مرکزی در جهت تأمین پوشش حداکثری جاده کاشمر به مشهد(در محور تربت حیدریه – کاشمر)، تأمین و جایگزینی کافو نوری با DLC ها در روستاهای تجرود، خرو، کوشه نما، چلپو و پایین دره جهت تأمین اینترنت روستاهای مذکور از محل اعتبارات USO ، تسریع در اجرای پروژه کوه نور با توجه به احداث دکل در روستاهای گندم‌بر بخش مرکزی و روستای کلاته تیمور بخش کوهسرخ که از تعهدات وزارت خانه است، تخصیص کافو نوری و اجرای شبکه کابل برای برخی شهرک‌های جدید الاحداث با توجه به نیاز مردم به ارتباط و اینترنت و تخصیص کابل برای برخی نقاط به صورت پراکنده در سطح شهر و روستاها برای توسعه موضعی و تأمین ارتباط ثابت و اینترنت، ایجاد پارک علم و فناوری حوزه ICT و نیاز مبرم به احداث ساختمان مرکز در روستای اکبرآباد بخش کوهسرخ را از دیگر مصوبات ذکر کرد.

وی همچنین در خصوص مصوبات شهرستان بردسکن اظهار کرد: نصب و راه‌اندازی سایت BTS در روستاهای درونه جهت تأمین ارتباط جاده اصلی به طبس و اهالی منطقه، نصب و راه‌اندازی سایت BTS در روستای برجک با پوشش دهی روستاهای برنابد و فتح‌آباد و طراحی و تأمین ارتباط همراه در روستاهای فاقد پوشش سربرج ، خمی ، کلاته جمعه و علی بیگ از جمله مصوبات بوده است.

بنیادی در ادامه نصب و راه‌اندازی سایت جعفرآباد که در سال 94 مصوب شده است، تعویض DLC روستای شوراب و روستای ایرج‌آباد به کافو نوری، اجرای کامل شبکه کابل در خیابان‌های صبوری و هلالی و تخصیص D500 به این منطقه و اختصاص یک عدد رپیتر به روستای علی‌آباد شور جهت تقویت آنتن همراه اول را مصوبات شهرستان خلیل‎آباد ذکر کرد.

توسعه کاشمر مستلزم وجود زیرساخت‎هایی در حوزه ارتباطات و فناوری

در ادامه این جلسه فرماندار کاشمر گفت: با توجه به اینکه توسعه کاشمر مستلزم وجود زیرساخت‎هایی در حوزه ارتباطات و فناوری است در همین خصوص احداث، اجرا و ارتقای سایت‎های بی.تی.اس، شبکه فیبرنوری، تقویت آنتن اپراتورها، طراحی و تامین ارتباط همراه در روستاهای فاقد پوشش، تسریع در اجرای کوه نور، اجرای شبکه در برخی مناطق شهری و روستایی از جمله نیازهای شهرستان هستند.

مسلم ساقی بیان کرد: با توجه به رویکرد ریاست محترم جمهوری و دولت تدبیر و امید در توسعه دولت الکترونیک که در این خصوص با تلاش استانداری خراسان رضوی و شرکت مخابرات استان توفیقاتی حاصل شده افزایش تعرفه‎های مخابراتی در این زمینه یکی از دغدغه‎هاست.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف ارتباطات و فناوری اطلاعات شاخص مجلس شورای اسلامی نماینده مردم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دکتر حامد شمس، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان در‌گز گفت: محموله حدود ۵۰ تنی خوراک آماده ماهی تولید شده در یکی از کارخانه‌های استان مرکزی از طریق مرز لطف آباد شهرستان و پس از اخذ مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای از مبدا به مقصد کشور ازبکستان با نظارت همکار این شبکه، مستقر در پست مرزی صادر شد.

وی گفت: با توجه به اقدامات مثبت زیرساختی سازمان دامپزشکی کشور در تعیین شرایط بهداشتی برای کارخانجات مربوطه، امکان صادرات انواع فرآورده‌های خام دامی با کسب موافقت‌های لازم امکان پذیر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 
  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم
  • سیل راه ۴ روستای قلعه گنج را مسدود کرد
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • کمبود آب شرب ۳ روستای تایباد برطرف شد
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان
  • ۱۶۶ خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند