Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@19:06:07 GMT

۱۵۰ میلیارد تومان جرایم اقتصادی در استان بوشهر کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۶۷۱۶

۱۵۰ میلیارد تومان جرایم اقتصادی در استان بوشهر کشف شد

فرمانده انتظامی بوشهر با تاکید بر مبارزه با فساد و جرایم اقتصادی گفت: امسال تاکنون افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان جرایم اقتصادی در حوزه زمین‌خواری و فرار مالیاتی در استان کشف شده است. ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سردار خلیل واعظی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه کار خبرنگاری در عرصه امنیت اجتماعی نقش مهمی دارد اظهار داشت: رسانه‌های دشمن که برای تخریب افکار عمومی جامعه از روش‌های گوناگون استفاده می‌کنند، اصحاب رسانه داخلی و انقلابی در عرصه امنیت اجتماعی و مقابله با رسانه معاند نقش تعیین کننده‌ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس استان بوشهر با اشاره به اینکه خبرنگاران کمک بسیار بزرگی برای نیروی انتظامی در ایجاد امنیت محسوب می‌شوند خاطر نشان کرد: یکی از تاثیرات رسانه‌ها و فعالیت خبرنگاران نظارت همگانی بر احساس امنیت است که جایگاه مهم اصحاب رسانه را در آسایش و آرامش خاطر مردم دارند.

وی، با بیان اینکه در فضای مجازی دو جرم  بیشترین جرایم این عرصه در  استان بوشهر را ایجاد کرده افزود: برداشت اینترنتی غیرمجاز 43 درصد و کلاهبرداری اینترنتی 38 درصد جرایم فضای مجازی استان بوشهر تشکیل می‌دهد که در 4 ماه و 15 روز امسال 96 درصد این جرایم توسط پلیس فتای استان کشف شده است.

سردار واعظی از کشف مواد مخدر در استان خبر  داد بیان کرد: در 4 ماه و 15 روز گذشته 3.9 تن مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر کشف شده و این در حالی است که بخشی دیگر از کشفیات با مشارکت پلیس مبارزه با مواد دیگر استان‌ها و دستگاه‌های مختلف کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به متلاشی شدن شش باند سوداگران مرگ در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده توقیف خودروهای حامل مواد مخدر در استان بوشهر19 درصد افزایش داشته است.

وی، از افزایش تصادفات فوتی خودروها در جاده‌های برون و درون شهری استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: تصادفات منجر به فوت در 4 ماه و 15 روز گذشته امسال 38 درصد آن مربوط به موتورسیکلت‌ها بوده است.

رئیس پلیس استان بوشهر با تاکید بر توجه به کلاه ایمنی در استفاده از موتورسیکلت گفت:موتورسوران بوشهری به علت گرمای هوا از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و همین موضوع سبب افزایش تلفات می‌شود.

سردار واعظی از افزایش و تقویت پایش تصویری خبر داد و افزود: برای کاهش تصادفات ضمن تقویت پایش تصویری در شهرها و جاده‌ها، کنترل نامحسوس در محورهای مواصلاتی افزایش یافته است.

وی، از افزایش 105 درصدی  کشف جرایم جنایی در سطح استان خبر داد و  تصریح کرد: در استان بوشهر وقوع برخی جرایم از جمله جیب‌بری، آدم‌ربایی، سرقت بانک و طلافروشی  امسال رخ نداده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به افزایش 85 درصدی کشفیات قاچاق در استان افزود: در 4 ماه امسال شاهد افزایش کشفیات سوخت قاچاق در استان بوشهر هستیم.

سردار واعظی از افزایش 37 درصدی رضایت‌مندی مردم از پلیس خبر داد و بیان کرد: تماس‌های قدردانی از خدمات پلیس در 4 ماه نخست در سامانه 197 پلیس 50 درصد افزایش یافته است.

وی توقیف بیش از پنج هزار خودرو سواری تحت عنوان شوتی حامل قاچاق در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ایستگاه بازرسی پلیس به سامانه  جامع گمرکی متصل است و بارنامه و پروانه ترخیص کالا را تطبیق می‌دهیم و در صورتی که کالاها  با سامانه مطابقت نداشته باشد توقیف می‌شود.

2 فروند شناور حامل کالای قاچاق در بندر بوشهر توقیف شد بوشهر| محموله بزرگ مواد مخدر با متلاشی شدن باند سوداگران مرگ در عسلویه کشف شد قاچاق مواد مخدر ‌به سمت سواحل و دریا سوق یافته/کشف ‌1.8 تن مواد مخدر در ‌آب‌های ‌بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر با تاکید بر مبارزه با فساد و جرایم اقتصادی گفت:  امسال تاکنون افزون بر 150 میلیارد تومان جرایم اقتصادی در حوزه زمین‌خواری و فرار مالیاتی در استان بوشهر کشف شده است.

سردار واعظی با اشاره به اینکه در 4 ماه نخست امسال 48 فقره انواع جرایم اقتصادی کشف شده است افزود: در این ارتباط 166 نفر  دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت:جغرافیای جرایم در حوزه جرایم مهم و پر تکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان تقریباً مشخص شده است و پایش‌های تصویری نیز در این مناطق افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری خوزستان، صادق جعفری چگنی در نشست با فرمانده انتظامی و رؤسای کلانتری‌های اهواز اظهار کرد: جغرافیای جرایم در حوزه جرایم مهم و پر تکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان تقریباً مشخص شده است و پایش‌های تصویری نیز در این مناطق افزایش یافته است.

وی افزود: با این وجود حضور پلیس پیشگیری در کاهش آمار وقوع جرایم بسیار مؤثر است و در صورت نیاز می‌توان با دریافت مجوزهای لازم، ایست‌های بازرسی مقطعی نیز در برخی مناطق برپا کرد.

دادستان خوزستان ادامه داد: پلیس پیشگیری باید به دوربین‌های شهر دسترسی داشته باشد تا در صورت وقوع جرم، بتواند در کشف آن مؤثرتر عمل کند.

جعفری چگنی ضمن تاکید بر ضرورت آموزش مستمر نیروهای پلیس تاکید کرد: کشف سرقت باید به کشف اموال مسروقه منجر تا حق مالباخته به درستی ایفاد شود.

کد خبر 747309

دیگر خبرها

  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است
  • قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲