Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان بوشهر از افزایش ۸۵ درصدی کشف قاچاق در استان بوشهر خبر داد و گفت: در سال جاری سرقت بانک و طلافروشی در سطح استان نداشته‌ایم. به گزارش جنوب نیوز، سردار خلیل واعظی عصر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی به مردم و افزایش سطح تحلیل مردم نقش بسیار مهمی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین ابزار برای نظارت همگانی صدای رسانه است.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه در مبارزه با فساد و مبارزه با ظلم خاطرنشان کرد: رسانه می‌تواند زمینه‌ساز تامین اعتماد مردم و مقابله با یاس و ناامیدی باشد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر بر لزوم توجه به رسانه‌ها و خبرنگاران تاکید کرد و ادامه داد: خبرنگاران کمک بسیار بزرگی برای نیروی انتظامی هستند و در ایجاد امنیت مردم نقشی مهم و تاثیرگذار دارند.

کشف ۹۶ درصد جرایم فضای مجازی

وی مهمترین جرایم فضای مجازی در استان بوشهر را برداشت غیرمجاز با ۴۳ درصد و کلاهبرداری اینترنتی با ۳۸ درصد دانست و ادامه داد: وضعیت استان ما نسبت به سایر استان‌ها از نظر فضای مجازی بهتر است و ۹۶ درصد کشف جرایم فضای اینترنتی را داشته‌ایم.

سردار واعظی از برگزاری ۶۱ کارگاه آموزشی استفاده از فضای مجازی خبر داد و اضافه کرد: به منظور کاهش جرایم فضای مجازی نیز پیشنهاداتی را داشته‌ایم که شاهد بهبود وضعیت باشیم.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته دریا به محلی برای ورود مواد مخدر تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: حدود سه تن و ۹۲۶ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر در استان بوده است که بخشی از آنها مشترک با دیگر دستگاه‌ها بوده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر از افزایش دستگیری قاچاقچیان و توقیف خودروها در استان خبر داد و بیان کرد: بیشترین کشفیات مواد مخدر استان بوشهر مربوط به تریاک بوده است.

افزایش تلفات تصادفات

وی با بیان اینکه در حوزه درون‌شهری و برون‌شهری شاهد افزایش تلفات تصادفات هستیم گفت: بیشترین تلفات مربوط به موتورسیکلت‌ها است و به علت گرمای هوا از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و همین موضوع باعث افزایش تلفات می‌شود.

سردار واعظی از افزایش و تقویت کنترل نامحسوس در سطح استان خبر داد و افزود: ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز و تشدید کنترل در این مناطق در دستور کار بوده است.

وی با اشاره به کشف ۱۰۵ درصد از جرایم جنایی در سطح استان گفت: کاهش سرقت‌های مسلحانه و عدم وقوع برخی جرایم از جمله جیب‌بری، آدم‌ربایی، سرقت بانک و طلافروشی را داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان بوشهر از اجرای طرح کنترل سرقت‌ها در استان خبر داد و بیان کرد: در سرقت‌های مهم در سطح استان افزایشی را نداشته‌ایم.

افزایش رضایت‌مندی مردم

وی با اشاره به افزایش ۸۵ درصدی کشفیات قاچاق در استان خبر داد و افزود: در زمینه کشفیات سوخت قاچاق شاهد افزایش چشمگیری هستیم.

سردار واعظی از افزایش ۳۷ درصدی رضایت‌مندی مردم از پلیس خبر داد و اضافه کرد: تماس‌های تقدیر و تشکر از پلیس ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی توقیف بیش از پنج هزار خودروی حامل قاچاق در استان بوشهر خبر داد، بیان کرد: ایستگاه بازرسی ما به سامانه گمرک متصل است و بارنامه را تطبیق می‌دهیم و در صورتی که مطابقت نداشته باشد برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر در مورد علت افزایش قاچاق در دریا گفت: کنترل در خشکی برای پلیس بهتر است و ابزار و ادوات در خشکی است و در دریا به اندازه خشکی حضور نداریم ولی مقابله انجام می‌شود و ضربات خوبی به قاچاقچیان وارد شده است.

وی در زمینه مقابله با فسادهای اقتصادی در استان نیز بیان کرد: در زمینه زمین‌خواری و فرار مالیاتی اقدامات خوبی صورت گرفته است و ۴۸ فقره انواع جرایم اقتصادی در چهار ماهه نخست امسال با ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان کشف شده است و دستگیری ۱۶۶ نفر در این راستا انجام شده است.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ برابری مبلغ جریمه‌های رانندگی برای کدام تخلفات است؟

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: افزایش پنج برابری میزان جرایم رانندگی مربوط به تمام تخلفات نیست و در مورد تخلفات حادثه‌ساز تا پنج برابر افزایش مبلغ خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار سیدتیمور حسینی درباره میزان افزایش جرایم رانندگی در سال جدید اظهار کرد: نرخ جدید جریمه‌ها هنوز ابلاغ نشده است و منتظریم نرخ جریمه‌ها از طرف هیئت دولت به پلیس راهور اعلام شود، اما در کل می‌توان گفت جریمه‌های مربوط به تخلفات حادثه‌ساز تا پنج برابر افزایش پیدا می‌کند و البته این افزایش پنج برابری مربوط به تمام تخلفات نیست و در مورد تخلفات حادثه‌ساز تا پنج برابر افزایش مبلغ را خواهیم داشت.

وی افزود: بیشترین میزان جرایم مربوط به رانندگی در حالت مستی و مصرف مواد روان‌گردان است، توقیف خودرو، شش ماه ضبط گواهینامه و نمره منفی و معرفی به مراجع قضائی از جرایم این مورد تخلف در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سال ۱۳۸۹ به تصویب رسیده و از ابتدای سال ۱۳۹۰ به اجرا گذاشته شد است، گفت: در همین قانون پیش‌بینی شده که پلیس می‌تواند هر سه سال یک بار پیشنهاد افزایش جریمه‌ها را با توجه به نرخ تورم داشته باشد و این پیشنهاد باید در هیئت دولت مطرح شود، البته قانون‌گذار فقط راجع به نرخ جریمه مجوز را صادر کرده است و نمره منفی و مدت زمان توقیف و سایر مجازات‌های مکمل و جایگزین به شکل ثابت باقی می‌ماند.

سردار حسینی درباره پیامک ارسالی از تخلفات برای رانندگان گفت: تاکید داریم که به محض ارتکاب تخلف، پیامکی برای متخلف ارسال شود؛ در متن پیامک اولیه ذکر شده تخلف انجام شده، اما در حال بررسی است و پیامک دوم بعد از تأیید ارسال می‌شود که شناسه پرداخت در آن وجود دارد، به طور معمول در پیامک دوم خطایی نداریم، از این رو اگر شهروندان پیامکی دریافت کردند که حاوی شناسه پرداخت نبود، نگران نباشند.

وی افزود: درصد خطای پیامک دوم بسیار پایین است، عمده خطاها در مورد پیامک‌های اولیه است، اما در هر صورت اگر فردی با بررسی سوابق تخلفات خود متوجه شد که بعضی از خطاهای ذکر شده را مرتکب نشده باید اعتراض خود را در واحدهای رسیدگی دنبال کند.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور امکان اعتراض به جریمه وجود دارد، ما در سال ۱۴۰۳ موضوع رسیدگی غیر حضوری اینترنتی را خواهیم داشت که مردم می‌توانند اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند و بعد از مطابقت اگر به نتیجه برسیم که ادعای فرد درست است، جریمه حذف و پاک خواهد شد.

کد خبر 745130

دیگر خبرها

  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۵ برابری مبلغ جریمه‌های رانندگی برای کدام تخلفات است؟
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • امنیت؛ خط قرمزی غیرقابل گذشت
  • رشد 111 درصدی درآمد دولت از محل جرائم و خسارات در بودجه / درآمد ناشی از جرایم رانندگی در صدر/ 1403 برای چه مواردی باید جریمه بپردازید؟
  • احتمال سه برابر شدن جرایم آسیب به حیات وحش