Web Analytics Made Easy - Statcounter

سورنا ستاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در چابهار اظهار داشت: تمامی شهرهای سیستان و بلوچستان در صورت آمادگی، همکاری لازم و تامین زیرساخت های لازم از پردیس پارک علم و فناوری بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: چنانچه مسئولان سیستان و بلوچستان فضای لازم برای ایجاد پارک علم و فناوری را اختصاص دهند آمادگی داریم تمام تجهیزات، مونوتورینگ، بازسازی و آماده سازی آن را برعهده بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بر تامین زیرساخت‌های مختلف در سیستان وبلوچستان تاکید کرد و افزود: باید مفهوم توسعه را به مردم بومی یاد داد و ظرفیت های کارآفرینی را بیشتر کرد.

وی بیان کرد: تفکر و نوع فرهنگ در سیستان و بلوچستان انگیزه را برای مسئولان بیشتر می کند و می توان با حضور بیشتر به این منطقه در بخش های مختلف کمک کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: سفر مسئولان بلند پایه می تواند منجر به تخصیص اعتبار، توجه مادی و معنوی به این استان شود.

احمدعلی موهبتی افزود: چابهار را باید متفاوت با سایر شهرها دید تا مردم بومی توسعه یافتگی را عملا حس کنند.

وی بیان کرد: با وجود نبود بودجه طرح های مختلف در سیستان و بلوچستان در حال اجراست و باید به سوی کارهای نو، تکنولوژی جدید و نوپا گام برداریم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای اختصاص فضا و امکانات تمام همکاری ها را در تمام شهرها انجام می دهیم تا بتوان با کارهای فناورانه بخشی از مشکلات را مرتفع کرد.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری از ظرفیت های اقتصادی و تجاری کنارک، دانشگاه بین الملی، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی، شهرک های پتروشیمی و فولاد بازدید و در نشست با استارتاپ های فعال در منطقه مسائل و مشکلات آنان را بررسی کرد.

بازدید از ظرفیت های علمی و اقتصادی و همچنین رونمایی از پروژه آنلاین هاسپیتال از جمله برنامه های سفر سورنا ستاری به چابهار  بود.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف بخش خصوصی پتروشیمی علم و فناوری علمی و فناوری مادی و معنوی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اولین گردهمایی مراکز نوآوری سراسر کشور با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و با اعطای نمادین نخستین گواهی های صلاحیت مراکز نوآوری به سه مرکز نوآوری دانشگاهی به کار خود پایان داد.

روح‌الله دهقانی طی سخنانی در نخستین گردهمایی مراکز نوآوری با اشاره به نقش کلیدی مراکز نوآوری در انگیزه‌بخشی و ایجاد امید در صاحبان ایده و جوانان کشور عنوان کرد: مراکز نوآوری از عاملان ایجاد امید، انگیزه و تلاش هستند و علیرغم تمام مشکلات، چالش‌ها و فضاسازی‌های منفی، بذر امید و انگیزه را در جوانان بارور می‌کنند.

وی ادامه داد: زنده نگاه داشتن امید، انگیزه و غرور یک‌نفر به مثابه زنده نگاه داشتن انگیزه در یک جامعه است و هیچ ارزشی والاتر و بزرگ تر از زنده نگاه داشتن نور امید در دل انسان‌های دارای انگیزه نیست.

وی با بیان این‌که مراکز نوآوری به همت مدیران مراکز و معاونت توسعه زیرساخت، ساختار و مفهومی منسجم یافته‌اند ادامه داد: امروز با تلاش‌های مدیران قبلی، شاهد یک نسل جدید در زیست بوم فناوری و نوآوری هستیم و مرکز نوآوری در کنار تمامی مفاهیم دیگری که در زیست‌بوم فناوری و نوآوری مطرح شده، یک ساختار و هویت مستقل و منسجم دارد.

دهقانی افزود: مرکز نوآوری یک مفهوم‌جدید فناورانه و کارآفرینانه مبتنی بر نوآوری است که بر پایه ساختار، محتوا و نرم افزار استوار است. مرکز نوآوری بیش از ساختمان و سخت‌افزار، متکی به نیروی انسانی و نرم افزارهایی است که در دل این مراکز، نقش آفرینی می کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، ابلاغ دستورالعمل حمایت از ایجاد و توسعه فعالیت مراکز نوآوری و اعطای گواهی تایید صلاحیت به مراکز حائز شرایط را گام معاونت علمی در راستای انسجام و وحدت عملکرد این مراکز دانست و گفت: مراکز نوآوری نیازمند یک تعریف منسجم و مفهومی هستند تا بر مبنای استانداردی مشخص و مدون حرکت کنند.

دهقانی ادامه داد: امروز با غنای کشور از حیث کمیت این مراکز، ارتقای محتوایی و عملکردی آن‌ها نیز به کمک نظام جدید حمایت از ایجاد این مراکز و اعطای گواهیی تایید صلاحیت به مراکز نوآوری واجد شرایط، عملی شده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر این‌که با توجه به محدودیت منابع و ضرورت تمرکز و تجمیع حمایت‌ها بر روی نوآوری‌های اولویت‌دار و مبتنی بر نیازهای کشور، افزود: پارادایم های نوآوری در دنیا متفاوت است.

وی ادامه داد: به طور مثال، آمریکا عمدتاً بر توسعه فناوری‌های تحول‌آفرین تمرکز دارد و با حمایت عمده از تعداد زیادی استارتاپ و ایده، یک یا چند فناوری تحول‌آفرین برداشت می‌کند که این رویکرد به دلیل برخورداری از منابع سرشار آن کشور است.

وی افزود: اما اروپا عمدتاً رویکردی گزینشی به سرمایه‌گذاری روی نوآوری دارد و روی یک مساله و نیاز مشخص، سرمایه گذاری محدود و متمرکزی صورت می دهند. ما نیز باید با تمرکز بر روی نیازها، این شبکه تعریف کنندگان نیاز و حل کنندگان مساله را شکل دهیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور نیازها و مسایل را یکی از مهم ترین سرمایه های این کشور  دانست و گفت: معتقدم در دل هر نیاز و مسأله کشور، انبوهی از فرصت‌ها نهفته است و راه‌کار نوآورانه برای حل هر کدام از این مساله‌ها می تواند زمینه‌ساز یک کسب و کار و زنجیره ای از اشتغال و ارزش باشد.

وی افزود: حالا که به اندازه کافی مرکز نواوری داریم، به سمت ارتقای ساختاری و محتوای این مراکز پیش برویم به طوری‌که شبکه‌ای از مسائل و نیازها به دست شبکه راهکارهای نوآورانه این مراکز حل شوند.

قانون جهش تولید دانش‌بنیان و مسئولیت ویژه مراکز نوآوری

دهقانی با تأکید بر نقش مراکز نوآوری در ترویج و کمک به استفاده از قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مسیر توسعه این اقتصاد، افزود: تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و افراد زیادی تلاش کردند تا قانون جهش تولید به ثمر بنشیند، در واقع نهالی را غرس کردند که اگر از این قانون به خوبی مراقبت شود، اقتصاد دانش بنیان به معنای واقعی، ایجاد خواهد شد.

دهقانی ادامه داد: فعالان مراکز نوآوری، عزم خود را برای تحول ساختاری و محتوایی جزم کرده و بر خود فرض بدانند که قانون جهش تولید دانش‌بنیان را معرفی، ترویج و اجرایی کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور بیان کرد: دو وظیفه مهم را بر خودم فرض دانستم نخست پاس‌داشت، صیانت و نگهداشت از همه تلاش‌هایی بود که تا کنون انجام شده و دومین فرض را اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان می‌دانم.

دهقانی بیان کرد: قریب به سه هزار میلیارد تومان از محل پروژه های تحقیق و‌توسعه در قالب اعتبار مالیاتی ثبت شده است که طرح‌ها، عمدتا کم‌تر از 10 میلیارد تومان بوده‌اند، هرکدام از این اعتبارها می تواند به رشد و رونق یک شرکت دانش بنیان و حل یکی از نیازهای اساسی کشور کمک کند.

وی افزود: سال گذشته برای 10 همت استفاده از این اعتبار مالیاتی هدفگذاری شده بود که امسال این هدفگذاری به ۱۵ همت افزایش می‌یابد.

دهقانی گفت: قانون جهش تولید مزایای متنوع و متعددی در اختیار دارد که می تواند تحولی را در شرکت های دانش بنیان ایجاد می‌کند و مراکز نواوری می توانند مروجان و سفیران این قانون در مراکز علمی و دانشگاه‌ها باشند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، با اشاره به ظرفیت مراکز نوآوری برای هم‌افزایی با یکدیگر وایجاد مراکز هم‌آفرینی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و منابع موجود، گفت: در بسیاری از حوزه ها، نسبت به کشورهای بسیار پیشرفته از امکانات، ماشین آلات و تجهیزات به مراتب بیش‌تر و پیشرفته‌تری برخوردار هستیم.

وی افزود: منابع سرمایه‌ای محدود، به هزاران حمایت خرد تقسیم می شود که این امر نتیجه کار را کم اثر می کند. مراکز هم آفرینی کمک می کند ظرفیت‌های پراکنده تجمیع شوند، امکانات هر استان در کنار هم بیاید و به رفع نیازهای شرکت های دانش ینیان و فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری آن هم از طریق شبکه ای گسترده از امکانات شبکه ای شده منجر شود.

دهقانی در این راستا تاکید کرد: ایجاد مراکز هم آفرینی حمایت های معاونت علمی برخوردار می‌شود و به توسعه فعالیت مراکز نوآوری کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در ادامه این مراسم با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور و محمدجواد صدری مهر، مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت های زیست بوم نوآوری معاونت علمی، اولین گواهی های صلاحیت مراکز نوآوری به صورت نمادین به مدیران سه مرکز نوآوری دانشگاهی اعطا شد.

این سه گواهی به مدیران مراکز نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اصفهان، مرکز نواوری نهاد پیشران و مرکز نوآوری سلامت دانشگاه صنعتی شریف تعلق گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک
  • سنجش ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق
  • سنجش نیمی از نوآموزان بدو ورود به دبستان در سیستان و بلوچستان