Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل محمدی روز سه شنبه در جلسه ستاد مناسب سازی معابر و اماکن عمومی و اداری شهرستان با اشاره با اراده و توانایی معلولین در عرصه های مختلف اظهار داشت: مشکلات مالی و کمبود اعتبار نباید عاملی برای نایده گرفتن جامعه معلولین شود چرا که این افراد بخش مهم و تاثیر گذار جامعه هستند و باید برای تحقق مطالبات شان تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: شهرداری بانه در زمینه مناسب سازی معابر عمومی برای معلولین اقدامات خوبی انجام داده و امسال رتبه نخست در زمینه مناسب سازی را در سطح استان کردستان کسب کرده که باید این نوع   کا رها توسعه پیدا کند.

مشاغل مرزی عاملی برای افزایش آمار جامعه معلولین است

رئیس اداره بهزیستی بانه هم در این جلسه گفت: در شهرهای مرزی آمار جامعه معلولین بیش از آمارهای جهانی است و در شهرستان بانه مرزی نیز با مشاغل مرزی درگیر است و تردد در جاده های صعب العبور و خطرات مرزی عاملی برای افزایش تعداد معلولین است.

تافگه حسن پور با بیان اینکه ۱۵ درصد جمعیت هر جامعه ای را معلولین تشکیل می دهند، افزود: بر اساس آمارها، تعداد معلولین و افراد با نیازهای خاص در شهرهای مرزی بیش از این میزان است.

وی با بیان اینکه بینش ما نسبت به مناسب سازی معابر برای جامعه معلولین تغییر نکرده ولی این افراد هنوز در این زمینه با چالش مواجه هستند، اظهار داشت: مین زدایی در مناطق مین گذاری شده هنوز بطور کامل انجام نشده و سالانه تعداد زیادی از مین ها بر اثر بارش باران و رانش زمین جابجا می شوند و انفجار آنها باعث معلولیت برخی از مرزنشنیان می شود.

حسن پور یادآور شد: معابر و ورودی بسیاری از ادارات به دلیل قدمت بالاهای ساختمان ها تاکنون برای تردد معلولان مناسب سازی نشده اما با توجه به ضرورت این امر باید اقدامات فوری در این حوزه انجام شود.

وی با بیان اینکه علیرغم تاکید بر ضرورت مناسب سازی ورودی ساختمان های جدید الاحداث برای تردد معلولین این امر همچنان نادیده گرفته می شود، اضافه کرد: مناسب سازی معابر در مراکز درمانی و داروخانه شهرستان نیز انجام نشده و باشگاه ها و مکان های ورزشی نیز با با این مشکل مواجه هستند.

عضو انجمن نابینایان و کم بینایان شهرستان بانه نیز در این جلسه گفت: مناسب سازی معابر در هر اداره باید در اولویت باشد ولی در برخی ادارات هنوز این مساله مهم نادیده گرفته شده و حقوق معلولان ادا نشده است.

مهدی فردیان افزود: مناسب سازی معابر بیشتر در حوزه اجرایی با مشکل مواجه است و در نقشه ساختمان ها نیز این موضوع تعریف شده و اعتبارات  برای اجرا ی طرح ها هم اختصاص می باید اما هنگام اجرا به این مساله مهم توجه نمی شود.

وی یادآور شد: باید شورای نظارتی برای اجرای مناسب سازی معابر و پیگیر مصوبات این جلسات تشکیل شود و اعضای این شورا از میان انجمن معلولین شهرستان انتخاب شوند.

در شهرستان بانه بیش از ۲۰۰ نفر نابینا و کم بینا وجود دارد که بسیاری از این افراد بر اثر انفجار مین های باقی مانده از دوران دفاع مقدس بینایی خود را از دست داده اند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۴۶۹/۹۱۰۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف بهزیستی حقوق دوران دفاع مقدس شهرداری معلولان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) با شماره تماس ۱۱۱ این امکان را ایجاد می‌کند که مردم از امروز به مدت چهار روز مشکلات، معضلات، مطالبات، انتقاد‌ها و پیشنهاد‌های خود را به شکل مستقیم ارائه کنند.
استاندار سمنان در حاشیه آغاز بکار رسمی این سامانه گفت: در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان سمنان بیش از ۳۶ هزار نامه مردمی در سامانه سامد ثبت و رسیدگی شد.
سید محمد رضا هاشمی افزود: همچنین بیش از ۱۳ هزار فقره وام قرض الحسنه به همت نهاد ریاست جمهوری به مردم استان پرداخت شد.
وی گفت: این سامانه بهترین راه ارتباطی بین مردم و دولت است و فضای مناسبی است تا مردم از این طریق مطالبات و خواسته‌های خود را اعلام کنند.
به گفته استاندار کار سامانه بعد از سفر آغاز و مسائل و مشکلات ثبت شده در آن بررسی و رسیدگی میشود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • رفع ناترازی انرژی از مطالبات جدی صنعتگران است
  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • رفع ناترازی برق یکی از مطالبات جدی صنعتگران
  • مناسب سازی معابر در میبد وضعیت خوبی ندارد
  • راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • برپایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان میانه در ۲۱ اردیبهشت
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان سه شهر مرزی خراسان جنوبی