Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گمرک ایران از سه مصوبه مربوط به ستاد تنظیم بازار خبر داد که در اهم آن پذیرش ارزش مندرج در ثبت سفارش کالاهای اساسی قرار دارد.

مهرداد ارونقی – معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جزئیات جلسه‌ای که با حضور دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت صمت و گمرک برگزار شده است، توضیح داد که در اولین مصوبه قرار بر این شد تا در مورد کالاهای ثبت سفارش شده ارزش آنها مدنظر قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که ارزش مندرج در ثبت سفارش کالاهای اساسی (25 گروه کالایی )را در بر می‌گیرد که  از تاریخ 18 مرداد 1397 ثبت سفارش شده اند.بر این اساس این کالاهای با هر ارزشی که ثبت شده باشند مورد رسیدگی قرار گرفته و ترخیص می‌شوند.
وی به دومین مصوبه این جلسه اشاره کرد و گفت: پیشنهاد اخیر گمرک مبنی بر تشکیل کارگروه بررسی و تعیین ارزش کلیه اقلام وارداتی و صادراتی به تصویب رسیده است. به طوری که این کمیته با نمایندگانی از وزارت اقتصاد و دارایی (گمرک)، صمت، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی که باید در سطح مدیرکل باشند، تشکیل خواهد شد و ریاست آن بر عهده گمرک است. از این رو ارزش تعیین شده برای کالاها توسط کارگروه مورد پذیرش قرار گرفته و ملاک خواهد بود.
اما سومین مصوبه‌ای که ارونقی در مورد آن توضیح داد به موضوعی برمی‌گردد که تاکنون پرونده‌های بسیاری در مورد آن تشکیل شده است.
معاون فنی و امور گمرکی ایران توضیح داد که تلورانس وزنی که برای کلیه کالاها در هنگام ترخیص مدنظر قرار می‌گرفت، یک درصد بود اما اکنون و بر اساس مصوبه جدید برای کالاهای اساسی و آنهایی که با کشتی حمل می‌شوند تا یک و نیم درصد و برای سایر کالاها سه درصد خواهد بود که این موضوع مورد تصویب قرار گرفته است.
به گفته ارونقی، مصوبات امروز می‌تواند کمک بزرگی به تسهیل ترخیص کالاهای وارداتی باشد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ترخیص کالا گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۲ درصدی تردد در مرز باشماق مریوان

فرید حق‌پناه اظهار داشت: گمرک باشماق در زمینه ترانزیت یکی از گمرکات پیشتاز کشور است و سال گذشته در بخش ترانزیت از مبدا بعد از گمرک شهید رجایی بندرعباس و گمرک پرویزخان قصر شیرین در جایگاه سوم کشوری از این حیث قرار گرفت.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان اضافه کرد: میزان ترانزیت از مبدا از این گمرک در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن با رشد ۵۹ درصدی مواجه بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این مرز تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۴۲ درصد رشد داشته است.

 حق پناه افزود: در مرز باشماق طی سال ۱۴۰۲ تشریفات گمرکی حدود یک میلیون و ۱۶۳ هزار تن کالای صادراتی به ارزش بالغ بر ۷۰۳ میلیون دلار انجام شد که از حیث وزن نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۳۴ درصد رشد داشت.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان از واردات ۳۱ هزار تن کالا به ارزش ۳۵۲ میلیون دلار خبر داد و افزود: از لحاظ وزن کالا‌های وارداتی نیز ۸ درصد افزایش داشت.

وی خاطر نشان کرد: در مدت یاد شده ۱۱۵ هزار کامیون به وزن حدود ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تن به ارزش ۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار از طریق این مرز ترانزیت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان
  • ارزیابی کالا‌های ورودی به کیش در انبار صاحبان کالا‌ها
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر
  • جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی/ترخیص ۳.۸ میلیارد دلار ذرت
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد در مرز باشماق مریوان