Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر تهران، در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه پانزدهم مرداد در محل ساختمان شورای شهر برگزار شد، با بیان اینکه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران یکی از کمیسیون‌های فعال شورا با برگزاری ۹۴ جلسه طی یک سال گذشته از تاریخ مرداد ۹۷ تا ۹۸ کنون بوده است، اظهار کرد: طی مدت یادشده، ۸۶۰ نفر به جلسات دعوت شده‌اند و ۱۱۰ موضوع از جمله طرح، لایحه و گزارش مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در همین راستا، ۳۹ مورد لایحه، ۱۴ مورد طرح توسط کمیسیون محیط‌زیست و سلامت و خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفته و تلاش شده تا با موضوعات به صورت مسئولانه برخورد شود.
وی در ادامه افزود: در این کمیسیون تلاش شد تا شفاف‌سازی صورت گیرد و در این راستا از هرگونه تخلف و رانت جلوگیری شود. بر همین اساس، راه‌اندازی سامانه‌های برخط در راستای شفافیت یکی از اقدامات انجام‌شده است. در حال حاضر چندین سامانه در قالب طرح و لایحه در حال پیگیری است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سامانه کمیسیون ماده ۷ اشاره کرد که به هنگام تشکیل آن مقاومت‌هایی هم صورت گرفت. برمبنای قانون حفظ و گسترش فضای سبز و باغات، سامانه‌ای طراحی شد که از این پس تمامی صاحبان پلاک‌هایی که قصد تخریب یا نوسازی دارند، باید حتماً از کمیسیون ماده ۷ استعلام دریافت کنند و در مرحله پایان کار در پرونده‌ها باید این استعلام وجود داشته باشد.
رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر پروانه‌هایی که در مناطق تشکیل می‌شوند، در مرحله تخریب و نوسازی به کمیسیون‌های ماده ۷ ارجاع و از آنجا استعلام گرفته می‌شود، اضافه کرد: سامانه بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در خصوص صنایع و مشاغل مزاحم، موضوع دیگری بوده که مورد توجه کمیسیون سلامت و محیط زیست قرار گرفت.   صدراعظم نوری از راه‌اندازی ۴ سامانه در حوزه پسماند هم خبر داد و گفت: در مسأله پسماند باید به مسایل و مشکلات به‌طور ویژه توجه شود به‌همین منظور ۴ سامانه در این‌باره به ثبت رسیده که یکی از آن‌ها سامانه ثبت توزیع کل پسماند است. در این سامانه تمامی پسماندی که جمع‌آوری می‌شود ثبت خواهد شد همچنین سامانه دیگری به‌منظور ثبت عملکرد پیمانکاران تشکیل شده است. در همین راستا سامانه مدیریت ناوگان خودرویی تحت عنوان سامانه AVL و سامانه مدیریت کارگران تشکیل شده است.
‌وی در ادامه به حوزه خدمات شهری هم اشاره کرد و گفت: در حوزه خدمات شهری، ۱۵ هزار و ۱۰۰ نفر پرسنل فعالیت می‌کنند و به دنبال آن در حوزه فضای سبز ۱۸ هزار نفر فعال هستند که در مجموع در دو حوزه یادشده ۳۳ هزار و ۱۰۰ نفر مشغول به کار هستند. بخشی از افراد یادشده در حوزه مذکور خود فعالیت نمی‌کردند و در بخش‌های دیگر مشغول به کار بودند؛ لذا در سامانه مدیریت کارگران تمامی کارگران فعال در این حوزه موظف هستند به صورت روزانه با اثر انگشت و تصویر، اطلاعات خود را ثبت کنند.
صدراعظم نوری با اشاره به لزوم راه‌اندازی سامانه‌ای به منظور پایش و شناسایی ایمنی ساختمان‌های شهر تهران در برابر خطرات اضافه کرد: راه‌اندازی این سامانه در دستور کار قرار گرفته است و تصمیم بر این است تا علاوه بر ساختمان‌های بلندمرتبه، وضعیت حریق تمامی ساختمان‌های شهر تهران مورد بررسی قرار گیرد. در همین زمینه خواسته کمیسیون محیط زیست و سلامت، طراحی سامانه‌ای بدین منظور است تا شهروندان با مراجعه به این سامانه بتوانند کلیه اطلاعات ساختمانی خود را در این باره مشاهده کنند. به همین منظور الزام شهرداری به ایجاد سامانه پایش برخط ایمنی ساختمان‌های شهر تهران در حال بررسی است.
در ادامه این جلسه صدراعظم نوری در مورد مصوبه برج‌باغ و لغو آن هم گفت: پس از لغو مصوبه برج‌باغ و تصویب مصوبه جایگزین تحت عنوان خانه‌باغ و تصویب آن در شورای عالی شهرسازی و معماری باید تصمیمی برای پرونده‌هایی که پیش از تصویب مصوبه در دست بررسی بودند، اتخاذ می‌شد. شهرداری در این باره گزارش داد که ۴۷۳ پرونده تا پیش از لغو مصوبه تشکیل شده است و پس از بررسی‌ها مشخص شد که ۶۲ پرونده عوارض را پرداخت کرده‌اند و به صورت سامانه‌ای اقدامات لازم را انجام داده‌اند. پس از بررسی‌ها مشخص شد که درباره ۴۱۱ پرونده اصلاً نمی‌توان بحث کرد، زیرا شرایط لازم را نداشتند. اما ۶۲ پرونده باقیمانده مورد بحث و بررسی قرار گرفتند و این بدان معنا نبود که ۶۲ پرونده پروانه ساخت‌وساز می‌گیرند.
صدراعظم نوری در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا، مبنی بر آلودگی صوتی تهران هم گفت: شورای شهر مصوبه‌ای در مورد آلودگی صوتی تهران داشته و مطرح کرده است. البته آن قدر که به آلودگی هوا به صورت ویژه توجه شده، به آلودگی صوتی و نوری اهمیت داده نشده است، در حالی که این مسائل نیز به شدت سلامت مردم را در پایتخت تحت تأثیر قرار می‌دهد. بر اساس این مصوبه تشکیل کمیته‌ای از شهرداری به دستگاه‌های ذیربط ضروری اعلام شده تا از این طریق آلودگی صوتی کاهش یابد، ولی این کمیته سال‌هاست که برگزار نمی‌شود، ما نیز نماینده‌ای در آن داریم و موضوع را پیگیری خواهیم کرد. البته دیوار‌های صوتی نصب شده، ولی باید بررسی کرد که کجا‌ها لازم است تکمیل شود.
وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که در زمان افتتاح بوستان پدر صحبت از تهاتر این باغ با بنیاد مستضعفان مطرح شد، اما حرف‌های ضد و نقیضی در این حوزه مطرح شد؛ ماجرای این دو باغ یعنی باغ عبقری و وثوق الدوله چیست، گفت: به نظر ما اموالی که دست بنیاد مستضعفان است، اموال عمومی هستند که رهبر معظم انقلاب بار‌ها دستوراتی درخصوص واگذاری این اموال برای استفاده مردم داده‌اند. باید این فضا‌ها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد تا به عنوان فضای عمومی به چرخه شهر برگردند و مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه صدراعظم نوری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۷۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، بارش باران که از عصر دیروز میهمان پایتخت نشینان شده منجر به ثابت بودن کیفیت هوا همچون روزهای گذشته شده بطوریکه شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران روی عدد ۸۱ و در شرایط قابل قبول یا همان سالم قرار دارد البته در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص کیفیت هوا با قرار گرفتن روی عدد ۷۷ در شرایط سالم بود.

بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران تمامی نقاط پایتخت در وضعیت سالم قرار دارد و هیچ نقطه‌ای از پایتخت ناسالم نیست.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان پنچ روز هوای پاک و ۲۹ روز هم هوای سالم استنشاق کردند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۸۰۰۰ شهروند تبریزی در سامانه جمع‌آوری پسماند بهروب
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • مشکل بخش درمان چهارمحال و بختیاری عدم ماندگاری پزشکان است
  • راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات/ راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان