Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر محسنی عصر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی از افتتاح مجتمع درمانی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: البته برای افتتاح این مجتمع نیازمند همکاری ویژه مسئولان هستیم چرا که تامین زیرساخت های این مجتمع به تنهایی ممکن نبوده و نیاز به حمایت مسئولان استانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ورود به حوزه تحقیقاتی و پژوهشی در این مرکز خبر داد و گفت: البته این امر در کنار ارائه خدمات درمانی و ارتقای کمی و کیفی خدمات خواهد بود.

محسنی در خصوص فعالیت های مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی تبریز نیز گفت: وجود معضل ناباروری و همچنین چالش جمعیتی در کشور باعث اهمیت ویژه این نوع خدمات شده است که با توجه به مشکل فرزندآوری در میان ۲۵ درصد زوجین در کشور، مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی تبریز فعالیت‌های خود را به جد پیگیری و گسترش می‌دهد تا در این رابطه کمک حال زوجین باشد.

وی با اشاره ای به بیماری سرطان و شیوع آن گفت: طبق آمار، از هر هشت خانم یک نفر در معرض ابتلا به سرطان سینه است که این آمار تهدید بزرگی برای جامعه به حساب می آید که در این راستا، جهاد دانشگاهی استان نیز به منظور دستیابی به اهداف پنج ساله ششم، کلینیک پیشگیری و ارتقای سلامت را راه‌اندازی کرده است که  این مرکز به طور رسمی در دهه ولایت افتتاح می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی ادامه داد: غربالگری سرطان‌های شایع در استان، یکی از محورهای اصلی فعالیت این کلینیک است که با جلوگیری از بروز بیماری‌ها و تشخیص به موقع آن ها می تواند اثر گذار باشد.

وی همچنین از اخذ مجوز برای پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی استان خبر داد و گفت: این پژوهشکده به عنوان اولین پژوهشکده در حوزه علوم انسانی در منطقه شمالغرب ایجاد خواهد شد.

محسنی در ادامه با اشاره ای به ورود این سازمان به حوزه انرژی های تجدیدپذیر گفت: جهاد دانشگاهی در این زمینه فعالیت های گسترده ای انجام داده و در سطح کشور تبدیل به قطب شده و از سویی کارگاه انرژی‌های تجدیدپذیر را نیز با سرمایه‌گذاری یک میلیاردتومانی به کارخانه تبدیل کرده است.

وی  با اشاره ای به فعالیت این سازمان در راستای اشتغال زایی گفت:  با همکاری استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای بیش از ۳۰۰ بانوی سرپرست خانوار خدمات آموزشی ارائه می‌شود تا بتوانند خود کارآفرینی کنند که البته این نهاد چندین طرح دیگر نیز در حوزه ارائه آموزش در راستای توانمندسازی افراد جامعه در دست اجرا دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی از بهره‌مندی ۱۶ هزار نفر ساعت دانشجو از برنامه‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی و هنری جهاددانشگاهی استان در سال گذشته خبر داد.

وی  با اشاره به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص بالا بودن هزینه های درمان ناباروری گفت: حمایت‌های مالی در حوزه هزینه‌های درمان ناباروری بسیار کم بوده و پوشش بیمه‌ای آن نیز بسیار اندک است اما جهاد دانشگاهی همواره تلاش کرده هزینه ها را افزایش ندهد که در صورت تحقق یافتن رایزنی های صورت گرفته با مراکز خیریه و بانک ها، حمایت هایی انجام خواهد شد.

محسنی ادامه داد: البته در مجلس نیز لایحه ای در این خصوص ارائه شده که در صورت تصویب آن، شاهد انجام حمایت هایی از زوجین خواهیم بود.

کد خبر 4686686

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی تبریز درمان ناباروری بوشهر قزوین شیراز گرگان خطبه های نماز جمعه شهرکرد سانحه تصادف بیرجند خرم آباد مشهد مجلس شورای اسلامی آتش سوزی گردشگری ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۷۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فرشیدی افزود: مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به سمت درمان مشکلات اجتماعی پیش می‌رویم با مشارکت‌های مردمی، سعی کردیم که ارتباطجامعه با روانشناسان را تقویت کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: طی سال گذشته غربالگری سلامت روان با ۸ شاخص برای غربالگری اختلالات اضطرابی و خلقی اجرا شده و ۱۲ و ۶ دهم درصد باید تکمیل شود که تاکنون به ۸ و ۴ دهم درصد رسیده است. به گفته مسئولان بیمه سلامت ۶ خدمت از خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفته­ و این پوشش دهی در حال افزایش است. مصلحی از فعالیت سه هزار و ۳۰۰ روانشناس در شبکه بهداشت و درمان کشور خبر داد و گفت: خدمات سلامت روان به صورت رایگان در مراکز جامع خدمات سلامت در سراسر کشور ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد