Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۱۳ میلیارد تومان زکات در چهار ماهه نخست امسال در استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «یونس فاتح» از رشد ۵۴ درصدی زکات در آذربایجان‌شرقی در چهار ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و با تاکید بر اهمیت فریضه زکات اظهار داشت: ۹۵ درصد از زکات جمع‌آوری شده در چهار ماهه سالجاری برای امور محرومان هزینه شده و بقیه درآمد حاصل نیز در طرح‌های عام‌المنفعه مصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۳۱۴ مبلغ برای ترویج و تبلیغ زکات به روستاها اعزام شده اند، گفت: اکنون ۲ هزار و ۷۸۴ عامل افتخاری زکات در شهرها و روستاهای استان مشغول فعالیت و ترویج این فریضه الهی هستند.  

فاتح با اشاره به موارد مصرف زکات جمع‌آوری شده در استان اظهار داشت: پرداخت ۵۱ مورد کمک هزینه جهیزیه و تامین لوازم خانگی، کمک به بهسازی و تعمیر مسکن ۵۷ خانوار مددجو و نیازمند، تامین هزینه های درمان و تحصیل ۴۴۵ نیازمند، آزادی ۳ زندانی و پرداخت کمک معیشت به ۲ هزار و ۵۲ خانوار نیازمند از جمله موارد هزینه کرد زکات در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۷ است.  

وی با اشاره به درآمدهای زکات فطره و کفارات آذربایجان‌شرقی از ابتدای سال تاکنون گفت: مردم استان امسال تاکنون ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطره و کفاره پرداخت کردند که رشد ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ داشته و ۱۰۰ درصد آن برای محرومان و نیازمندان هزینه شده است.  

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امدادآذربایجان‌شرقی همچنین بر ضرورت پرداخت الکترونیکی کمک‌های مردمی به نیازمندان اشاره و بیان کرد: مردم خیر استان می‌توانند کمک‌های مالی خود به محرومان را از طریق تلفن همراه و با شماره گیری کد #۰۴۱*۸۸۷۷* پرداخت کنند.  

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان ازدواج روز خبرنگار روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبي ازدواج آسان شیراز دزفول ازدواج جوانان پرداخت زکات تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۸۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ حسین اسماعیلی ثانی افزود: سازمان بهزیستی در کنار سایر سازمان‌های حمایتی به استناد فتوای مراجع عظام تقلید و مجوز شورای زکات کشور و شهرستان، همه ساله جهت کمک به جامعه هدف اقدام به ایجاد پایگاه جمع‌آوری فطریه می‌کند.
وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی خلیل‌آباد و مؤسسات خیریه تحت نظارت این سازمان، تعداد ۱۰ پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در سطح شهر و تعداد ۲۵ پایگاه به‌صورت مشارکتی با همکاری مراکز نیکوکاری در سطح روستا‌ها اقدام به جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره کرده است.
رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه اداره بهزیستی خلیل‌آباد تاکنون مبلغ ۸۵۸ میلیون ریال زکات فطریه و مبلغ ۲۴۲ میلیون ریال کفاره در سطح شهرستان جمع‌آوری کرده است، تصریح کرد: زکات فطریه جمع‌آوری شده در حال واریز به‌حساب جامعه هدف و نیازمند در راستای معیشت، درمان و لوازم ضروری زنان سرپرست خانوار، معلولان و کودکان بی‌سرپرست است.
وی با بیان اینکه اداره بهزیستی خلیل‌آباد بالغ بر یک هزار و ۵۵۰ معلول و ۵۵۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت خود دارد، اذعان کرد: خوشبختانه هیچ معلول و زن سرپرست خانواری پشت نوبت خدمات بهزیستی در سطح شهرستان وجود ندارد.
اسماعیلی ثانی از کمک ۴۰۰ میلیون ریالی مردم خلیل‌آباد به بهزیستی در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در سال قبل ۴۰۰ میلیون ریال میزان کمک مردم به صندوق‌های این اداره بود که کمک‌های جمع‌آوری شده در فرصتی ۴۸ ساعته در اختیار محرومان و نیازمندان قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در کلیه روستا‌های شهرستان مراکز نیکوکاری به‌صورت مشترک توسط کمیته امداد فطریه آنان جمع‌آوری شد، تشریح کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده دراسرع‌وقت بین نیازمندان جامعه هدف این اداره شامل افراد کم‌توان ذهنی و خانواده‌های نیازمند دارای معلولیت وزنان سرپرست خانوار و دیگر افراد تحت پوشش توزیع شد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه این اداره با کمک مردم شهرستان توانست در پایان ماه مبارک رمضان گام مؤثری در کمک به جامعه هدف خود بردارد، بیان کرد: مبلغ فطریه جمع‌آوری شده شهرستان نیز به‌منظور کمک به نیازمندان همین شهرستان هزینه شد.

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۴۴ میلیارد تومان زکات فطریه در لرستان
  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • تسهیلات فرزند آوری در هرمزگان
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات در فارس
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس
  • چگونه فطریه و کفاره خود را به دست نیازمندان واقعی برسانیم؟
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند