Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گزارش روزنامه بریتانیایی "میدل ایست آی" به قلم "دیوید هرست" آمده است: بن سلمان می خواهد، تیم امنیتی سعودی را به عنوان عامل قتل خاشقچی، هر چه زودتر محاکمه کند.

هرست بر اساس اطلاعاتی که از سند محرمانه ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۹ ( ۲ مرداد سال جاری) مرکز سیاست امارات و دستگاه های امنیتی این کشور بدست آورده افزود: ولیعهد عربستان تلاش می کند تا با محکوم کردن اعضای تیم امنیتی، پرونده قتل خاشقچی را ببندد و بدین ترتیب به تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا (آذر ۹۹) تبدیل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این سند محرمانه، عربستان به دنبال آن است، که وارثان خبرنگار کشته شده را به قبول دیه و تسویه حساب مالی راضی کرده و در مقابل، آنان از قصاص عاملان قتل پدرشان صرف نظر کنند.

این سند می افزاید: مقام های عربستان حتی می خواهند برای بستن پرونده قتل خاشچی، از یک روحانی کمک بگیرند، به این صورت که دو گزینه در پیش روی وارثان خاشقچی قرار  گیرد و خانواده این روزنامه نگار میان دریافت دیه و یا رضایت بدون گرفتن هیچ مبلغی، از قصاص عاملان قتل پدرشان صرف نظر کنند.

سند محرمانه امارات به بیانیه "صلاح خاشقچی" پسر جمال اشاره می کند و می افزاید که وی بر ضرورت محاکمه تمامی کسانی که در قتل پدرش نقش داشته اند تأکید کرده است.

میدل ایست آی در پایان این گزارش می افزاید: برپایه گزارش "آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا" (سی آی ای) و بارزسان ترکیه ای، بن سلمان آمر قتل خاشقچی بوده است، روزنامه نگاری که در روزنامه آمریکایی واشنگتن پست قلم می زد.

دستگاه قضایی عربستان پیشتر و برای سرپوش گذاشتن بر دست داشتن بن سلمان در پرونده قتل خاشقچی، ۱۱ نفر را در این پرونده متهم کرد. دادستانی کل سعودی نیز برای پنج تن از این افراد حکم اعدام صادر کرد، هرچند "سعود القحطانی" مشاور پیشین دیوان پادشاهی عربستان همچنان محاکمه نشده و با وجود آن که از وی به عنوان "مغز متفکر" این عملیات یاد می شود، اما همچنان ارتباط خود را با بن سلمان حفظ کرده است.

خاشقچی دوم اکتبر (۱۰ مهرماه) در کنسولگری سعودی در استانبول ترکیه به صورت وحشیانه ای به قتل رسید و موجی از محکومیت و انزجار را در سراسر جهان برانگیخت به طوری که پیامدهای این قتل همچنان ادامه دارد.

هرچند بیش از ۱۰ ماه از این فاجعه می گذرد، اما عربستان تاکنون از هرگونه اظهار نظر در مورد محل دفن جسد این روزنامه نگار خودداری کرده است.

"اگنس کالامارد" گزارشگر سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های فراقانونی نیز در یک گزارش ۱۰۱ صفحه ای که هفته گذشته قرائت کرد، مقام های بلندپایه سعودی را مسؤول قتل عامدانه خاشقچی دانست.

کالامارد در این گزارش اعلام کرد که تحریم های مربوط به قتل خاشقچی باید ولیعهد عربستان و تمامی دارایی وی در خارج از عربستان را نیز دربر گیرد.

گزارشگر سازمان ملل متحد همچنین از دولت ریاض خواست که از خانواده خاشقچی در برابر دیدگان افکار عمومی عذرخواهی و بخاطر این واقعه، غرامت لازم را به این خانواده پرداخت کند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای دادگاه مطبوعات برای همشهری‌ آنلاین و روزنامه جام‌جم

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، اکبر نصراللهی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده‌های سایت رجانیوز، همشهری آنلاین و روزنامه جام جم امروز با حضور اعضای منصفه در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

وی افزود: رسیدگی به پرونده مدیر مسئول سایت خبری رجانیوز با اعلام رضایت شاکی و توضیح رجانیوز در سایت خود، منتفی اعلام شد.

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، گفت: امروز همچنین پرونده مدیر مسئول همشهری آنلاین رسیدگی شد. اعضای هیئت منصفه، مدیر مسئول همشهری آنلاین را با اکثریت مطلق آرا مجرم ندانستند.

نصرالهی با بیان اینکه آخرین پرونده‌ای که امروز بررسی شد، پرونده مدیر مسئول روزنامه جام جم بود، گفت: هیئت منصفه به اتفاق آرا، متهمان را مجرم ندانستند.

دیگر خبرها

  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • فوری | فعالیت باندهای تجارت جنسی و پورنوگرافی بین‌المللی در ایران | جزئیات شناسایی اقدامات مجرمانه فحشا توسط پلیس
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری‌ آنلاین و روزنامه جام‌جم
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • پپ گواردیولا در عربستان | دو باشگاه بزرگ عربستان آماده انجام بزرگترین و پیچیده ترین انتقال تاریخ فوتبال
  • تامین آب شرب مجتمع جارچلو شهرستان میاندوآب از محل مجتمع ساحل راست