Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@10:57:00 GMT

آنالیز قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۹۹۴۱

 قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران در ماه‌های اخیر با افزایش چشمگیری روبرو شده تا جایی که در برخی از مناطق قیمت‌ها تا ۱۰۰ درصد نیز افزایش داشته است، ولی این روند در تیر ماه سال جاری علی رغم رشد در سه ماه ابتدایی سال کمتر شده تا جایی که براساس گزارش مرکز آمار میانگین رشد قمیت در مجموع تنها یک درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- به علاوه نرخ اجاره بها در اکثر مناطق کاهش داشته است که در این میان منطقه ۲ و ۱۰ بیشترین اُفت در نرخ را به خود اختصاص دادند و در پله‌های بعدی منطقه ۸، ۱۱، ۹، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ قرار دارند.

در این میان برخی از مناطق، چون مناق یک تا ۷ و ۱۶، ۱۰، ۷، هم هستند که از کاهش نرخ اجاره بها و خرید و فروش مستثنی هستند و تغییرات بیشتر در رشد نرخ‌ها در این مناطق رخ داده است.

در این رابطه مصطفی قلی خسروی در گفتگو با خبرگزاری میزان، با اشاره به کاهش نرخ اجاره بها در بخش مسکن بیان کرد: در منطقه ۲ تهران قیمت اجاره ۳ تا ۵ میلیون تومان کاهش یافته است که این اُفت در منطقه ۴ تهران قیمت‌های اجاره ۱۵ تا ۲۰ درصد و قیمت خرید و فروش ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزان شده است.

وی در ادامه افزود: در منطقه ۱۰ قیمت‌های خرید و فروش ۸ درصد و قیمت‌های اجاره ۱۰ درصد کاهش داشته و در منطقه ۷ هم قیمت اجاره ثابت، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در توضیح معاملات منطقه ۸ گفت: در این منطقه ۲۰ تا ۳۰ درصد برای بازار اجاره قیمت‌ها افزایش یافته، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش یافته است.

خسروی با بیان اینکه در منطقه ۱۱ قیمت‌های اجاره افزایش یافته اظهار کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی یادآور شد: در منطقه ۹ تهران قیمت‌ها در حوزه اجاره ثابت بوده، اما در حوزه خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص معاملات منطقه ۱۲، تصریح کرد: قیمت‌های اجاره در این منطقه ثابت بوده، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

خسروی درباره منطقه ۱۳ و ۱۴ گفت: در منطقه ۱۳ نه تنها قیمت اجاره کاهش داشته است بلکه قیمت‌ها خرید و فروش هم ۲ میلیون تومان ارزان‌تر شده، اما در منطقه ۱۴ قیمت‌های اجاره افزایش داشته، ولی قیمت‌های خرید و فروش یک تا ۲ میلیون تومان ارزان‌تر شده است.

وی با اشاره به اینکه در منطقه ۱۵ قیمت‌های اجاره و قیمت‌ها خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته افزود: قیمت‌های اجاره در منطقه ۱۶ ثابت بوده، اما قیمت‌های خرید و فروش ۲۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک توضیح داد: در منطقه ۱۷ قیمت‌ها اجاره ثابت بوده، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد افزایش یافته و در منطقه ۱۸ هم قیمت‌های اجاره و خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

خسروی با اشاره به افزایش نرخ اجاره بها در منطقه ۱۹ و ۲۲ بیان کرد: در منطقه ۱۹ قیمت‌های اجاره ۲۰ درصد افزایش داشته، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش داشته است و در منطقه ۲۲ تهران قیمت‌های اجاره ثابت بوده، ولی قیمت‌های خرید و فروش ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه قیمت ارز بر روند معاملات در بازار مسکن متاثر است، گفت: روند کاهش قیمت به ویژه در بازار خرید و فروش ادامه دارد و تجربه در سال ۹۱ نشان داد زمانی که قیمت ارز افزایش می‌یابد قیمت دیگر کالای سرمایه‌ای از جمله مسکن هم افزایش می‌یابد، اما بعد از گذشت مدت کوتاهی این بازار روند ثبات و کاهش را پیدا می‌کند.

قلی خسروی خاطر نشان کرد: بازرسان به صورت هفتگی تمامی بازار اجاره و خرید و فروش را رصد می‌کنند و به محض تخلف در مشاور املاک و مالکان، بازرسیان وارد عمل شده و بعد از تذکرات لازم و در صورت رعایت نکردن اقدام به تعطیلی نظام صنفی می‌کنند.

براساس این گزارش پیش بینی می‌شود اگر روند نظرات بر عملکرد مشاوران املاک و ثبات قیمت در بازار‌های موازی به همین منوال ادامه داشته باشد شاهد کاهش یا حداقل ثبات در قیمت خرید و فروش و نرخ اجاره بها باشیم. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قیمت مسکن مشاوران املاک قلی خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟

بازار مسکن از بازار‌های سنتی محبوب است که مردم همواره آن را به عنوان کالای سرمایه‌ای مطمئن می‌شناسند.

به گزارش ایلنا، مسکن از جمله کالا‌هایی است که حتی اگر تقاضایی در قبال عرضه وجود نداشته باشد، امکان افزایش قیمت آن و ایجاد رکود تورمی در این بازار وجود دارد. حالتی که برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند با ادامه افزایش نرخ دلار، امکان تکرار آن در بازار مسکن وجود دارد.

شکاف قیمت مسکن و درآمد مردم

از یک دهه گذشته فاصله قیمت مسکن و درآمد مردم هر روز بیشتر شد به‌طوریکه امروز به یک شکاف تبدیل شده و همین امر عامل رکود بازار مسکن شده، چراکه قدرت خرید مردم به خرید خانه‌ای با قیمت میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان (در شهر تهران) نمی‌رسد.

ما در حالی که مشتری برای خانه‌های عرضه شده بازار وجود ندارد و در شرایط طبیعی در مقابل افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت کالا باید کاهش پیدا کند، اما مسکن با تاثیرپذیری از سایر عوامل به ویژه نرخ دلار گران‌تر می‌شود.

خیز صعودی بازار مسکن با رشد قیمت دلار

در شرایطی که قیمت مسکن در ۸ ماه اول سال گذشته کنترل شد و بازار از نوسانات قیمتی در امان بود، اما با رشد قیمت ارز، بازار مسکن هم خیز صعودی را برداشت. کارشناسان مسکن می‌گویند بازار مسکن با فاصله‌ای از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان دید.

همزمان با شروع سال جدید اعلام نرخ تورم خود عامل اثرگذار در قیمت‌گذاری در بازار مسکن است و می‌دانیم که در کشورمان همواره بین عرضه و تقاضای واقعی فاصله‌ای وجود دارد، اما عامل مهمی که اجازه رشد افسارگسیخته قیمت‌ها را در بازار مسکن نمی‌دهد، درآمد خانوار و قدرت ضعیف خرید در جامعه است بطوریکه طبق گفته دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران میزان قرارداد خرید اولی‌ها در بازار به حداقل ممکن رسیده است.

باید دید در ابتدای سال جدید کفه ترازوی کدام عامل سنگین‌تر است و کدام عامل بیشترین اثرگذاری را در تعیین قیمت‌ها در بازار مسکن خواهد داشت.

از آنجایی که مرجع قیمت‌گذاری‌ها بازار مسکن، پایتخت است و تغییرات قیمتی از بازار مسکن تهران به سایر شهر‌ها سرایت می‌کند در جدول زیر قیمت خانه در محله‌های مختلف تهران بررسی می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • چرا در سال گذشته بیشترین حجم خرید ملک در سرخرود انجام شده است؟
  • غول خودروهای برقی چین لرزید
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • طرح کاشت نهال گردوی ژنوتیپ 7 با قیمت 80 هزار تومان
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • پیشبینی دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران از انفجار قیمت مسکن در آینده؟
  • تغییر تاکتیک خریداران در بازار مسکن تهران