Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی درجانی رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه با توجه به پیش بینی هواشناسی و بارش باران، لازم است کشاورزان پیش از برداشت محصول، به توصیه‌ها توجه لازم را داشته باشند؛ افزود: بعداز برداشت و مشورت با کارشناسان جهاد کشاورزی، اقدامات لازم برای آماده سازی زمین و تولید مجدد از قبیل تغذیه، کوددهی و آبیاری را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درجانی تصریح کرد :حدود ۷۰ هزار هکتار معادل حدود ۳۰ درصد از شالیزار‌های استان در مرحله رسیدن و بیش از دو هزار ۵۰۰ دستگاه کمباین و دروگر برای برداشت مکانیزه برنج در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه معادل ۱۰ درصد از شالیزار‌های گیلان تاکنون برداشت شده است. تصریح کرد: برنج محصول استراتژیک در استان است و با استفاده از شیوه‌های نوین علمی، سالانه ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در گیلان تولید می‌شود.

انتهای پیام/آ

باز کردن خروجی آب کرت های مزارع در گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،  رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزان بخش‌های وراوی، مرکزی، اسیر و گله دار شهرستان مهر بیش از ۳۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را زیر کشت ملون و جانا بردند.

محمد محمودی افزود: برداشت این دو محصول از نیمه دوم فروردین از مزارع شهر خوزی بخش وراوی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهر بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال صیفی کاران این شهرستان بیش از هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف کشور کنند.
شهرستان مهر در جنوب فارس و در فاصله ۳۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه