Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از انتشار 2 هزار میلیارد تومان اوراق اجاره مبتنی بر سهام جدید این شرکت تا پایان امسال در بازار سرمایه خبر داد.
جعفر ربیعی با اشاره به اینکه ارزش طرح‌های در حال اجرای شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس هم‌اکنون 10 میلیارد دلار است، درباره تامین مالی طرح‌های این شرکت به خبرنگار شانا گفت: خوشبختانه صندوق توسعه ملی با صنعت پتروشیمی همراهی بسیار خوبی داشته است و بخشی از منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های این شرکت از این صندوق تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به مجوز استفاده از بخشی از ارز حاصل از صادرات شرکت‌های پتروشیمی در پروژه‌های خود از سوی صنعت نفت و بانک مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: هلدینگ خلیج فارس حدود 30 درصد ارز حاصل از صادرات محصولاتش را برای پیشبرد پروژه‌های خود استفاده و بقیه را به بازار نیما و چرخه اقتصادی کشور وارد می‌کند.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به اینکه بخشی از سود سهام این شرکت را نیز که در واحدها به دست می‌آید به بخش ریالی پروژه‌ها اختصاص می‌دهیم، تصریح کرد: پارسال نیز یک‌هزار میلیارد تومان اوراق این شرکت در بورس منتشر شد که براساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان امسال نیز 2 هزار میلیارد تومان دیگر در یک یا دو مرحله منتشر می‌شود.
به گفته ربیعی، بخشی از ارز مورد نیاز طرح‌های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از شبکه بانکی کشور به صورت وام تامین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه با اعمال تحریم‌ها، فاینانس خارجی تقریبا از بین رفته است، گفت: استفاده از فاینانس‌های خارجی در اجرای پروژه‌ها به ما کمک می‌کرد، اما متاسفانه در شرایط بین‌المللی کنونی راه آن بسته شد؛ با این حال ما منتظر بازشدن راه فاینانس نماندیم و همچنان توسعه را ادامه می‌دهیم.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان با توجه به تحریم با شرکت‌های خارجی برای فاینانس مذاکره دارید؟ تصریح کرد: ارتباط با شرکت‌های خارجی‌ پس از تحریم، کمتر شده است.
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس پارسال مبلغ 10 هزار میلیارد ریال اوراق اجاره مبتنی بر سهام هلدینگ خلیج‌فارس با نرخ علی‌الحساب سالانه 16درصد، در بازار سرمایه عرضه کرد.
هلدینگ خلیج‌فارس و شرکت‌های زیرمجموعه آن حدود 40 درصد تولید پتروشیمی کشور را در اختیار دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم

مدیر روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس گفت: ان‌شاالله با تلاش همکاران جدیدمان در باشگاه استقلال، بتوانیم در فوتبال هم اول باشیم.

رفاقت خوبی با مدیران استقلال داریم

مهدی سالم در گفت‌وگو با فارس، درخصوص انتقال مالکیت باشگاه استقلال به کنسرسیوم نفتی خلیج فارس (هلدینگ خلیج فارس)، اظهار داشت: ما پیش از این نیز فعالیت‌های زیادی در حوزه حرفه‌ای و قهرمانی ورزش داشته‌ایم. به عنوان مثال تیم بسکتبال بندر امام قهرمان آسیا شد یا تیم پینگ پنگ ما با حضور برادران عالمیان، زیر نظر هلدینگ کار می‌کند.

وی افزود: شاید نام هلدینگ تاکنون به صورت مستقیم بر سر زبان‌ها نبوده اما تمام شرکت‌های تابعه مانند اروند، کارون، بندرامام، پارس و... تیم‌های ورزشی جِدی دارند. بااینحال اتفاق امروز، اتفاق مهمی است. با توجه به اینکه هلدینگ خلیج فارس، بهترین شرکت از نظر میزان بورس، صادرات و ... است. ان‌شاالله در شاخصه فوتبال هم از این به بعد با تلاشی که همکاران جدیدمان در باشگاه استقلال دارند، بتوانیم در این رشته نیز اول باشیم.

سرپرست برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس درمورد اینکه مدیران ارشد هلدینگ، صرفا نفتی نیستند و اشراف آن‌ها به زمینه‌های دیگر مانند ورزش این انتظار را به وجود آورده که استقلال از شرایط فعلی خارج شود، گفت: رئیس فعلی هیات مدیره استقلال، پیش از این مدیرعامل بنیاد رودکی بود. آنجا هم یک موسسه فرهنگی-ورزشی است. سبقه‌های مشترک، زیاد داریم. رفاقت خوبی بین ما و افرادی که در هیات مدیره استقلال هستند، وجود دارد. به این ترتیب می‌توانیم کمک کنیم تا مشکلات استقلال حل شوند.

دیدگاه علی‌عسکری این است که در هر زمینه‌ای اول باشد

سالم درخصوص اینکه موج رضایت بزرگی در خانواده استقلال به وجود آمده و هواداران امیدوارند این تیم دوباره به سطح قهرمانی آسیا و درواقع کسب ستاره سوم، برسد، عنوان کرد: نکته اصلی این است که هلدینگ خلیج فارس وقتی در موضوعی ورود می‌کند، باید حتما آن مجموعه را به بالاترین سطح برساند.

وی افزود: دیدگاه علی‌عسکری همین است. یا کاری را شروع نمی‌کند یا اگر شروع کرد به کمتر از اولی رضایت نمی‌دهد. چه در حوزه صنعت چه در حوزه ورزش باشد. همیشه خواستند بهترین شرایط را ایجاد کنند. تمام تلاشمان برای همین هدف است. کاری که ما باید انجام می‌دادیم، انجام شد. بقیه کار به بازیکنان، کادرفنی و بقیه اعضای استقلال مربوط می‌شود.

مدیرروابط عمومی هلدینگ خلیج فارس درمورد اینکه برای رقابت در سطح بالای آسیا نیاز است که شرایط و امکانات طوری فراهم شوند که بتوان با تیم‌هایی مثل الهلال رقابت کرد، اظهار داشت: البته دیدیم که الهلال توسط العینی که کمتر خرج کرده، حذف شد. بااینحال این‌ها بحث‌های فنی فوتبال است. اصل ماجرا و اولین گام این بود که کاری کنیم تا استقلال از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته نشود. خداراشکر این اتفاق افتاد. در گام‌های بعدی هم اعضای باشگاه باید کمک کنند. ما هم کمک می‌کنیم. ما به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی‌دهیم.

درمورد تغییرات مدیریتی استقلال، باید بررسی‌های لازم انجام شود

سالم درمورد اینکه شایعات زیادی پیرامون تغییر و تحولات مدیریتی استقلال مطرح شده، گفت: اصلا الان در مورد این موضوع نکته و صحبتی نداریم. باید جلسات سهامداران برگزار و بررسی‌های لازم انجام شود. باید برنامه ریزی‌های برگزاری مجمع انجام و مراحل لازم پشت سر گذاشته شوند.

وی افزود: شرکت‌های کنسرسیوم، تابعه هلدینگ هستند. طبق قانون هر میزان سهم، صندلی دارد اما نکته اصلی این است که همه، زیرمجموعه مدیریت واحد هلدینگ هستند. با اینحال فعلا دراین مورد صحبتی نشده است. امیدوارم همه در کنار هم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که استقلال به امید خدا در ایران و آسیا به قهرمانی برسد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حیدری:استقلال می‌تواند قهرمان آسیا شود نامه قلعه‌نويي به هواداران استقلال

دیگر خبرها

  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم
  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی
  • پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات
  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • اولین پیام رسمی مالک جدید استقلال به آبی‌پوشان!