Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@10:24:01 GMT

ارتش سوریه در آستانه حمله به «مثلث مرگ»

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۰۴۲۰

ارتش سوریه در آستانه حمله به «مثلث مرگ»

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، یگان‌های ارتش سوریه، عصر دیروز موفق شدند کنترل روستای راهبردی «الاربعین» در حومه شمالی حماه را بعد از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی مسلح آزاد کنند.

نیروهای ارتش در جریان این عملیات، بیش از 45 تروریست را که عمدتا شورشیان خارجی بودند، از پای درآوردند.یک منبع میدانی در جبهه حومه شمالی حماه در این‌باره تصریح کرد، روستای الأربعین بعد از حملات سنگین توپخانه‌ای، موشکی و هوایی یگان‌های ارتش علیه مواضع تروریست‌ها و خطوط امدادرسانی آنها در این منطقه، که از صبح سه‌شنبه آغاز شده بود، آزاد شد و این عملیات، مسیر پیشروی زمینی نیروهای ارتش به سمت روستای الأربعیت را بعد از درگیری‌های شدید با گروهک‌های مسلح وابسته به «جیش العزه»- از مهم‌ترین همپیمانان جبهه النصره- در حومه شمالی حماه هموار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این منبع افزود، با سیطره ارتش سوریه به روستای الاربعین، راه پیشروی ارتش به سمت منطقه موسوم به «مثلث مرگ»، که منظور از آن مرکز تجمع گروه‌های تروریستی در روستاهای «اللطامنه»، «کفر زیتا» و «الزکاه» در شمال حماه است، باز شده است.
بر اساس گزارش اسپوتنیک، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه، روز دوشنبه در بیانیه‌ای از «ازسرگیری عملیات نظامی در استان ادلب» خبر داد و علت آن را نقض عهد ترکیه اعلام کرد.
فرماندهی ارتش سوریه در این بیانیه اعلام کرد که ارتش، اول آگوست با آتش‌بس در منطقه «کاهش تنش» در ادلب موافقت مشروط کرده بود «اما گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه، تعهد به آن را رد و حملاتی به غیرنظامیان در مناطق امن انجام دادند». کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد

سرلشکر موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاور مردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند