Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@17:24:28 GMT

آخرین وضعیت سکوی شماره ۹ پارس جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۰۶۹۹

با گذشت حدود ۲ ماه از حادثه آتش سوزی سکوی شماره ۹ فاز‌های ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی، هنوز این سکو بازسازی نشده است.
به گزارش فارس؛ ۲۲ خرداد ماه سال جاری بود که در یک حادثه آتش سوزی در سکوی شماره ۹ فاز ۶،۷،۸ پارس جنوبی تولید گاز از این سکو قطع شد.

پس از بررسی این واقعه توسط تیم کارشناسی شرکت نفت‌وگاز پارس مشخص شد علت آتش سوزی پارگی در یکی از خطوط لوله فرایندی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از وقوع این حادثه به گفته مسئولان شرکت نفت و گاز پارس، مقرر به دلیل کوچک بودن آتش سوزی ظرف مدت دو تا سه هفته این سکو دوباره به مدار تولید بازگردد.

اما در اواخر تیر ماه سال جاری بود که معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه به هیچ یک از بخش‌های اصلی سکو آسیب نرسیده است، گفت: در مورد بازسازی بخش‌های صدمه دیده، تیم‌های مختلف مدیریت مهندسی ساختمان و مدیریت تولید و عملیات هم اکنون در حال ارزیابی این موضوع هستند.

در همین رابطه نیز یک مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس به خبرنگار فارس گفت: از دست رفتن این سکو تولید ۲۰ تا ۲۵ درصد از گاز فاز ۶ و ۷ و ۸ را تحت الشعاع قرار داده است و انتظار داریم که این مشکل هرچه سریعتر برطرف شود.

وی ادامه داد: این سکو از طریق بیمه ایران تحت پوشش بود و خسارات وارده به این سکو هرچند که اندک بوده، اما باید توسط این بیمه جبران شود که با گذشت نزدیک به دو ماه هنوز کارشناسان بیمه برای ارزیابی حادثه سکو مراجعه نکرده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ارزیابی خسارت برای این سکو از سوی مسئولان شرکت نفت و گاز پارس انجام شده است، اما زمان اجرای بازسازی این سکو هنوز مشخص نیست و تا کارشناسان بیمه حضور پیدا نکنند نمی‌توان کار باز سازی را آغاز کرد.

به گفته وی بازسازی سریع بخش آسیب دیده این سکو را از اولویت‌های اصلی عملیات تولید است که با توجه به تمرکز تیم‌های مختلف انتظار داریم سکوی شماره ۹ تا قبل از آغاز فصل سرد سال، در مدار تولید قرار گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پارس جنوبی سکوی شماره 9 آتش سوزی شرکت نفت وگاز پارس شرکت نفت عباس بابایی مناسک حج شیخ زکزاکی سامانه رصد قیمت کراسنویارسک بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روانخواه: پارس جنوبی دیگر متعلق به تهران نیست!

به گزارش "ورزش سه"، امید روانخواه، سرمربی پارس جنوبی جم پس از پیروزی دو بر یک تیمش برابر سایپا و ایستادن در رتبه نهم با ۳۸ امتیاز در نشست خبری حضور پیدا کرد.

روانخواه در ابتدا گفت: برد امروز را به هواداران خونگرمی که در ورزشگاه بودند و آنهایی که در خانه تماشا می‌کردند، تبریک می‌گویم. یک تبریک ویژه به همکارانم و بازیکنان با غیرت تیم می‌گویم. دوست دارم اینجا صحبت‌ها اصولی و متقاعد کننده باشد. خیلی سخت است از نظر کیفیت تیمت را هر هفته در یک سطح خوب نگه داری‌. ما واقعا سختی می‌کشیم با این امکانات.

روانخواه ادامه داد: ما هفته پیش با اتفاقاتی که افتاد پروازمان کنسل شد و با اتوبوس به تبریز رفتیم و دو و نیم شب رسیدیم و فردایش آنطور با کیفیت بازی کردیم. این‌ها روی سلامتی و تمرکز بازیکنان تاثیر دارد. به همین خاطر تاکید دارم تیم برای هر شهری است باید در همانجا تمرین کند.

روانخواه اضافه کرد: ما سختی زیادی داشتیم ولی هیچوقت در تاریخ این تیم این مقدار تیم در جم تمرین نکرده است.  قبلا می‌گفتند تیم متعلق به تهران است چون آنجا تمرین می‌کرد اما الان عِرق بیشتری به تیم به وجود آمده است. این یک دستاوردی برای خودم است چون بومی اینجا هستم و از یک فرهنگیم.

دیگر خبرها

  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات
  • روانخواه: پارس جنوبی دیگر متعلق به تهران نیست!
  • پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس
  • روانخواه پیشنهاد استقلال را تایید کرد