Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنسرت ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» به رهبری امیرپدرام طاهریان ساعت ۲۱:۳۰ روز دوشنبه بیست و یکم مرداد ماه در تالار وحدت تهران میزبان علاقه‌مندان موسیقی است.

اخبار فرهنگ و هنر _ در این اجرا ضمن اجرای اثر «چهارفصل» ویوالدی، آثاری از  یوهان نِپوموک هومِل آهنگساز و نوازنده اتریشی که سبک موسیقی او منعکس‌کنندهٔ دوران انتقالیِ موسیقی کلاسیک به رومانتیک است برای مخاطبان اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که اجرای آثاری از  ادوارد گریگ آهنگساز نروژی بخش دیگر این برنامه را تشکیل می دهد.

مریم مدنی نوازنده ویولن، شکیبا خسروی نوازنده ویولن، علی علیزاده نوازنده ویولن، کیمیا عباسی نوازنده ویولن و معین جلیلیان نوازنده ویولا گروه سولیست‌های ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» در کنسرت پیش رو هستند.

ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» در سال ۱۳۸۵ توسط امیرپدرام طاهریان بنیانگذاری شد.

این ارکستر نخست در قالب ارکستر سازهای زهی فعالیت خود را آغاز کرد و سپس به اجرای رپرتوارهای ارکسترال پرداخت. این ارکستر پیش از این در تالارهای وحدت، رودکی، حوزه هنری، آوینی، فرهنگسرای نیاوران و ارسباران اجرا داشته است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ارکستر سمفونیک تهران موسیقی ایران کنسرت ارکستر سمفونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از ماه رمضان با موسیقی

ساکنان قدیم تهران با موسیقی به استقبال ماه رمضان می‌رفتند. آن‌ها خوش‌ذوق بودند و برای استقبال از رمضان و نیز پیشواز افطار و سحر، موسیقی رمضانی داشتند.

به گزارش همشهری آنلاین؛ تهرانی‌ها اعتقاد داشتند مهمان با روحیه شاد و سرشار از انرژی به مهمانی می‌رود، حال اینکه میزبان این سفره گشوده‌شده، خداوند تبارک و تعالی است.

اردشیر آل عوض، تهران‌پژوه، با اشاره به این موضوع می‌گوید: «تهرانی‌ها با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، به وسیله موسیقی رمضانی، شور و شوق آمدن ضیافت الهی را به مردم منتقل می‌کردند. شما نمی‌توانید به مهمانی‌ای بروید که بهترین ماه خداست، ولی غم‌زده و نالان و ناراحت باشید.»

آل عوض ادامه می‌دهد: «جالب است بدانید که موسیقی رمضانی، یک موسیقی بسیار فاخر دینی است و به وسیله کسانی که الحان خوشی داشتند و کاملاً به موسیقی مسلط بودند اجرا می‌شد. آن‌ها با این موسیقی و الحان مردم را دعوت، تشویق و ترغیب می‌کردند که برای ماه مهمانی خدا آماده شوند. در تهران قدیم، اهل کوچه و بازار و نیز صاحبخانه‌ها در منازل اعیان و اشراف، متناسب با درآمدشان از کسانی دعوت می‌کردند و قاعده این بود که تا شب نوزدهم تمام اشعاری که خوانده می‌شد، در مناجات‌خوانی‌ها، در آمادگی برای سحر، استقبال از افطار، نویددهنده بود و شادی و ذوق و شوق را به همراه داشت. اما برای حدود ۱۰ شب این موسیقی تغییر می‌کرد.

از نوزدهم که شب ضربت خوردن مولای متقیان بود، این شادی جمع می‌شد و نوعی حزن و اندوه در زبان کسانی که شاعر و مداح بودند، جریان پیدا می‌کرد و مدح می‌شد. این مدح و نوحه‌ها تا روز ۲۶ ماه مبارک رمضان یا شب ۲۷ این ماه - به عبارتی شب ابن ملجم‌کشان - ادامه پیدا می‌کرد و دوباره بعد از انجام رسوم این شب، اهالی با شادی و شور به استقبال عید سعید فطر می‌رفتند.»

دیگر خبرها

  • شب‌های احیای تلویزیون برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • شب های احیا در شبکه جام جم
  • کنسرت زنده محسن چاوشی ! | بدل چاوشی با آهنگ سنگ صبور همه را شوکه کرد
  • کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟
  • خواننده ای که رکورد اجرای کنسرت در ایران را شکست | آمار شگفت انگیز در سال ۱۴۰۲
  • تتلو، معین، رونالدو، علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد
  • تتلو، معین، رونالدو ،علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد
  • اجرای بداهه مناجات ابوسعید ابوالخیر با پروردگار/علیرضا قربانی: امیدوارم لایق محبت‌های مردم ایران باشم
  • استقبال از ماه رمضان با موسیقی
  • اجرای موسیقی بومی ‌و محلی در ایلام