Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@09:48:49 GMT

غارت طبیعت یمن به‌سبک امارات

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۱۸۸۱

غارت طبیعت یمن به‌سبک امارات

به گزارش فارس، انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر که در آن خانه‌های اماراتی‌ها به درختان منحصر به‌فرد جزیره سُقُطری یمن آراسته شده، واکنش کاربران این شبکه‌ها را در پی داشت.

در این ویدیو که به شکل گسترده در توییتر دست‌به دست می‌شود، شهروند اماراتی به اینکه در برابر خانه‌اش درختان کمیاب جزیره سقطری قرار دارد، مباهات می‌کند و می‌گوید این درختان از جزیره معروف سقطری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارت این شهروند اماراتی و مباهات او خشم و انتقاد کاربران را در پی داشت؛ به گونه‌ای که برخی با انتشار آن نوشتند که این همان سیاست‌های استعماری ابوظبی در منطقه است.

کاربری به نام «محمد الربع» با ابراز تعجب از این رویداد می‌نویسد: «پناه بر خدا، علم چگونه پیشرفت کرده است؟ درختچه‌ای در جزیره سقطری می‌روید و در ابوظبی شکوفه می‌دهد».

او در ادامه،  با اشاره به ادعای واهی ائتلاف سعودی و اماراتی در حمله به یمن می‌نویسد: «جنگ در یمن با هدف ریشه‌کن [انصارالله] حوثی آغاز شد ولی با ریشه‌کن کردن درختان [سقطری] پایان یافت».

اگر چه جنگ بیش از چهار سال ائتلاف مذکور علیه یمن هنوز تمام نشده است، ولی امارات اخیرا با کاهش نیروهای خود در این کشور به دنبال خروج از ائتلاف مشترک خود با عربستان سعودی است.

دست‌درازی اماراتی‌ها به طبیعت و درختان سقطری یمن  که جزو گونه‌های نادر گیاهی در کره زمین است و از این جهت مورد توجه گردشگران و طبیعت‌شناسان قرار گرفته، به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد. با این حال، ابوظبی تنها به درختان سقطری اکتفا نکرده و در همین سال، مقدار زیادی از صخره‌های مرجانی و پرندگان نادر این جزیره را نیز به یغما برده است.

ناظران مسائل یمن می‌گویند غارت منابع طبیعی یمن از سوی اماراتی‌ها تحت پوشش بازگرداندن دولت مستعفی عبدربه منصور هادی صورت می‌گیرد.

اما حالا و با نمایش درختان و درختچه‌های سقطری مانند «دم الأخوین» (خون سیاوشان)  در خانه‌های و خیابان‌های ابوظبی خشم فعالان و کاربران فضای مجازی یمن را به همراه داشته است.

 

به گزارش وب‌سایت «وطن»، یمنی‌ها معتقدند «عُقده حقارت» امارات و نبود تاریخ و تمدن در این کشور تازه تأسیس شده، آن را بر آن داشته است تا دست به غارت و سرقت طبیعت و تمدن کشور قدیمی چون یمن بزند.

نیروهای امارات بارها با اقدامات خود در جزیره سقطری واکنش یمنی‌ها را در پی داشته و حتی دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی سال گذشته، تهدید کرد که اگر امارات دست از اقدامات مشکوک خود جنوب یمن و جزیره سقطری نکشد به سازمان ملل شکایت خواهد کرد که این مسئله با وساطت طرف سعودی مسکوت ماند.


موقعیت جزیره سقطری

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۱۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه‌بازی آرسنال و ولورهمپتون + فیلم

دیدار تیم‌های آرسنال و ولورهمپتون در چارچوب هفته سی‌وچهارم لیگ‌برتر جزیره انگلیس با برتری آرسنال به‌پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های آرسنال و ولورهمپتون شامگاه _شنبه یکم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌وچهارم لیگ‌برتر جزیره انگلیس از ساعت ۲۲ به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با برد آرسنال به‌پایان رسید.

لئاندرو تروسار و مارتین اودگارد به‌ترتیب در دقایق ۴۵ و ۵+۹۰ گل‌های آرسنال را به‌ثمر رساندند.

خلاصه‌بازی آرسنال و ولورهمپتون

کد خبر 746466

دیگر خبرها

  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی
  • معمای یک سیل مرموز در دبی
  • غارت گیاهان کوهی در کهگیلویه و بویراحمد/ تجویز نسخه‌های پیشگیری روی کاغذ مسئولان
  • خلاصه‌بازی لیورپول و فولام + فیلم
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد
  • منشور خدمات رسانی در سال جدید خرد و تفکر جمعی است
  • «راز جزیره» در شبکه امید
  • خلاصه‌بازی آرسنال و ولورهمپتون + فیلم
  • جزیره‌ای با شن‌های نقره‌فام در خلیج فارس + فیلم