Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمالوندی با اشاره به اینکه شش سال آینده تولیدکننده سوخت نیروگاه هستیم، گفت: اگر رفع تحریم ها و حل مسایل اقتصادی میسر نشود در برداشتن گام سوم برجام شک نداریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «بهروز کمالوندی» در هم اندیشی بزرگ اصحاب قلم و رسانه با تبریک روز خبرنگار گفت: اهداف انقلاب ایجاب می کند که پیام انقلاب به درستی منتقل شود و این موضوع امروز به برکت رسانه و اعتبار آن دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی انرژی اتمی با اشاره به استفاده استکبار جهانی از قدرت رسانه یادآور شد: استکبار جهانی حرف ناحق خود را با استفاده از قدرت رسانه حق جلوه می دهد و به همین دلیل همچنان از ملت های ظلم دیده بهره کشی می کند و ما شاهد برده داری نوین در میان این کشورها هستیم. باید به رسانه به عنوان ابزار قدرت نگاه کنیم و از آن درست استفاده کنیم.

 

وی گفت: با توجه به وضعیت امروز وسایل ارتباط جمعی خبرنگاران می توانند پیام انقلاب اسلامی را منتقل کنند که در صورت تکرار این پیام موج خوبی در جامعه ایجاد می شود. اگر می خواهیم در حوزه گسترش عدالت تلاش کنیم، باید در حوزه پیام رسانی هم کوشا باشیم، به همان شکلی که در حوزه نظامی پیشرفت کردیم در این حوزه نیز تلاش خود را بیشتر کنیم.

 

کمالوندی با اشاره به گام دوم برجام تصریح کرد: در گام اول طرف مقابل تعهدات خود را انجام نداد و در ادامه کار، کارشکنی هایی به چشم خورد و در نهایت با روی کار آمدن ترامپ کار به جایی رسید که آمریکا از برجام خارج شد. به نظر می رسد در حوزه دیپلماتیک اقدامات آنها عاقلانه نیست.

 

وی با اشاره به تحریم ظریف گفت: به نظر می رسد اقدامات آنها به جایی نمی رسد و اقدام آنها در تحریم ظریف اقدام عجیب و غریب دیگری است که نشانه استیصال آنهاست.

 

سخنگوی انرژی اتمی با اشاره به اینکه در سازمان انرژی اتمی جلسات متعددی برای برداشتن گام های بعدی برگزار شده است، تصریح کرد: ما نظرات خود را به شورای عالی امنیت ملی ارایه کرده ایم که در انتها تصمیم بر خروج از NPT‌ گرفته شد اما بعد این تصمیم، اجرا نشد و تصمیم گرفتیم که از NPT‌ خارج نشویم.

 

وی خاطرنشان کرد: هر اقدامی که انجام می دهیم باید مشکلات فنی ما را حل کند. اگر مانعی در راه برجام داریم، باید آن را برداریم.

 

سخنگوی انرژی اتمی با اشاره به افزایش سرعت غنی سازی خاطرنشان کرد: در این حوزه در جایگاه بهتری قرار داریم.

 

وی با اشاره به بازارهای خارجی برای عرضه محصولات غنی سازی شده، گفت: در حال حاضر مقادیر کمی به سایر کشورها صادر کردیم. ما در این حوزه نیازمند بازار صادراتی هستیم.

 

وی گفت: دو سال دیگر نیاز داریم که سوخت نیروگاه بوشهر را به صورت آزمایشی تولید کنیم. برخی فکر می کنند حالا که سوخت 20 درصد تولید کردیم، سوخت 4 درصد کاری ندارد در حالی که این گونه نیست. برای ساخت این سوخت در نیروگاه ها تست های پرتویی و غیر پرتویی و تست های بسیار سخت نیاز داریم که تکنولوژی و تاسیسات آن را نداریم اما باید بپذیریم که چند سال جلو هستیم.

 

کمالوندی گفت: باید بگوییم در شش سال بعد سازنده سوخت نیروگاه هستیم که البته این امر نیازمند امکاناتی است که اکنون آن را نداریم.

 

وی از برداشتن گام سوم در برجام نیز خبر داد و افزود: اگر حرکت در برجام به سمتی پیش رود که رفع تحریم و حل مسایل اقتصادی میسر نشود، گام سوم در پیش است و شکی در برداشتن گام سوم نداریم. اگر طرف مقابل به خود نجنبد، به ضرر او خواهد بود.

 

کمالوندی اظهار کرد: اتحادیه اروپا باید مشکلات خود را حل کند. اقتصاد او در گروی همکاری است اما هر لحظه این موضوع را با خود مزمزه می کند. اگر می خواهند واقع گرا باشند به نفع خود آنهاست که در این حوزه فعالیت داشته باشند. به موقع در مورد برداشتن گام سوم در برجام اطلاع رسانی می کنیم./

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خبرگزاری شبستان روزنامه شهرستان دزفول دزفول کانون های مساجد ازدواج میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی سوخت احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه در دویستمین روز حمله نظامی ارتش اشغالگر اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در این مدت سه هزار و ۲۵ کشتار و جنایت در نوار غزه انجام داده است.
دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه افزود: در ۲۰۰ روز گذشته از حملات ارتش اسرائیل به نوارغزه، ۴۱ هزار و ۱۸۳ فلسطینی شهید و یا مفقود شدند که ۱۴ هزار و ۷۷۸ نفر از شهدا کودک هستند.
بنا به اعلام دفتر اطلاع رسانی دولت غزه، دست کم ۳۰ کودک در نوار محاصره شده غزه بر اثر قحطی و گرسنگی شهید شدند.
در این مدت ۴۸۵ نفر از کادر پزشکی و درمانی، ۱۴۰ خبرنگار و ۶۷ نیروی دفاع مدنی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

دیگر خبرها

  • در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • نیروگاه برقِ ری آماده خدمات رسانی در فصل تابستان
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • پلیس لینکی برای ثبت‌نام در تذکر کشف حجاب ارسال نکرده‌است
  • اطلاعیه پلیس درباره لینک‌ ثبت‌نام تذکر لسانی به کشف حجاب
  • اطلاعیه فراجا درباره لینک‌های تذکر کشف حجاب + جزئیات