Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ستاد خبری نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، در آستانه برگزاری این جشنواره که از ۱۹ مردادماه آغاز می‌شود، سید عباس صالحی پیامی را برای این رویداد صادر کرد که متن آن به این شرح است: «آیین­‌ها و سنت‌ها در پیوند عمیق با تاریخ و ساحت‌­های مختلف زندگی ساکنان دیار ایران زمین، به عنوان بخش مهمی از فرهنگ سرزمین ما، پایدار و ماندگار شده­‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین‌­ها و سنت‌­هایی متنوع که در متن بخش‌­های گوناگون زندگی اقشار مختلف جریان یافته است و مشخصه­‌های نمایشی، موسیقایی و کارکرد سرگرمی، آگاهی‌بخشی، نقد و هم‌دلی دارند. امروز که تحولات، زیست انسان را دگرگون ساخته و نمایش‌­های آیینی و سنتی در لحظه­‌های پرشتاب زندگی، کمرنگ شده‌­اند، دغدغه و همت هنرمندان و پژوهشگران در بسترهایی از جمله جشنواره نمایش آیینی و سنتی، ثبت، بازخوانی و یادآوری آیین‌­های نمایشی است که راهی را می­‌گشاید تا دغدغه و توجه مضاعف را به تولید و اجرا و یا پژوهش و آموزش‌­های آیینی معطوف گرداند. جشنواره نمایش‌­های آیینی و سنتی، از مهم­‌ترین و اصلی­‌ترین رویدادهای هنری و با محوریت نمایش ایرانی، بومی و بازخوانی سنت­ها و آیین­هاست و رویدادی است که گروه‌­های متنوع و متکثر قومی، سنتی، جغرافیایی و اجتماعی در آن نقش و اجرا دارند و مخاطبان و دوستداران متنوع و گسترده­ای مشتاقانه با آن‌ها همراه می­‌شوند. توجه به پژوهش در این جشنواره یک ضرورت است تا با پشتوانه پژوهشی و مطالعاتی، زمینه ثبت و اجرای نمایش‌های آیین و سنتی انتقال آن به اکنون و آینده ممکن شود و خوشبختانه سال­‌هاست پژوهش در این رویداد نقش موثر و آگاهی‌بخش دارد. از دبیر جشنواره نمایش­‌های آیینی و سنتی و هنرمندان عزیزی که برای تداوم نمایش‌­های آیینی سنتی در هر نقطه‌ای از کشورمان تلاش می‌کنند سپاسگزارم و از همکاران معاونت امور هنری و هنرمندان و دست‌اندرکاران این دوره جشنواره قدردانی می‌کنم، امیدوارم که جشنواره­ای پرشور و موثر را شاهد باشیم. سیدعباس صالحی»

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران، برترین تیم سال ۱۴۰۲ از نگاه کارشناسان و داوران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارشناسان، داوران و متخصصین حوزه ورزش، کاندیداهای جشنواره «قهرمان ایران» را انتخاب و سپس با رای مردم، برترین‌ها در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران که حدود ۴ سال است زیر نظر انجمن هاکی روی یخ فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی فعالیت خود را آغاز کرده، با برنامه‌ریزی دقیق و فعالیت مستمر دست‌اندرکاران این رشته، به بهترین عناوین دست یافته است.
این تیم که در سال ۱۴۰۳ نیز مقتدرانه عنوان قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد، با روند رو به رشد، تلاش بی وقفه و شبانه‌روزی، نظم مثال‌زدنی و نتایج درخشان، توانست نظر کارشناسان جشنواره و مردم ورزش‌دوست و قدرشناس ایران را به خود جلب کند و این عنوان را از نگاه داوران به خود اختصاص دهد.


کسب این عنوان در حالی بدست آمده که تیم ملی هاکی روی یخ ایران حتی یک پیست اختصاصی نیز ندارد و با حمایت ایرانمال، در پیست یخ این مجموعه تمرینات آماده‌سازی خود را پیگیری می‌کند.
این موفقیت نشان‌دهنده تلاش و پشتکار مثال‌زدنی ورزشکاران و مربیان تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران است و امیدواریم شاهد موفقیت‌های روزافزون این تیم در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.

اعضای تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران از رئیس سازمان صدا و سیما به دلیل پوشش مستقیم مسابقات خود در رویدادهای مختلف با اهدای یک پیراهن تیم ملی که به امضای ملی پوشان رسیده بود تقدیر و تشکر کردند

گفتنی است، تیم فوتبال ساحلی ایران بعنوان یکی از پرافتخارترین تیمهای ورزشی ایران نیز از سوی آرای مردمی بعنوان برترین تیم جشنواره «قهرمان ایران» از نگاه مردم شد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899469

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران، برترین تیم سال ۱۴۰۲ از نگاه کارشناسان و داوران
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد