Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیرا طی قدرت‌نمایی نیروی دریایی آمریکا علیه اقدامات چین در دریای چین جنوبی، یک ناو هواپیمابر این ارتش از این دریا عبور کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، گروهی از ژنرال‌ها، مقامات و خبرنگاران کشور فیلیپین روز سه‌شنبه با حضور در ناو هواپیمابر "یو اس اس رونالد ریگان" متعلق به نیروی دریایی ارتش آمریکا، از نزدیک شاهد فراز و فرود جنگنده‌های ناونشین "اف/ای-۱۸ سوپر هورنت" از طریق کاتاپولت -منجنیق پرتاب- بودند؛ این ناو جهت بازدید از بندر "مانیل"، پایتخت فیلیپین، مسیرش را از طریق دریای چین جنوبی طی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گشت‌های مسلح طی این نمایش، با فاصله چند مایلی از ناو، اوضاع را تحت کنترل داشتند.

کارل توماس، دریابان نیروی دریایی آمریکا در این خصوص خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: "شعار این ناو هوایمابر، صلح از طریق قدرت است".

وی در پاسخ به اینکه پیام حضور این هواپیمابر در بحبوحه تنش‌های جدید چین و آمریکا چیست، پاسخ داد که حضور نظامی آمریکا، باعث فراهم آوردن امنیت و ثبات است و سبب می‌شود تا کشور‌های در حال منازعه چین، ویتنام، فیلیپین، مالزی، تایوان و برونئی، به مذاکرات دیپلماتیک روی بیاورند.

این دریابان در ادامه افزود: "ما معتقدیم که همه باید از قوانین بین‌الملل پیروی کنند و حضور ما باعث فراهم شدن امنیت و ثباتی است که زمینه‌ساز انجام مذاکرات می‌شود".

این شش کشور جنوب شرقی آسیا، همواره بر سر آبراه تجاری چین جنوبی منازعه ارضی داشته‌اند. چین اخیرا به جهت تغییر زنجیره تپه‌های دریایی مورد مناقشه "اسپراتلی" به جزایر و بنا کردن زیرساخت‌های نظامی در آنجا، سبب تنش‌زایی شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هواپیما ناو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی

سنتکام در بیانیه‌ای در شبکه ایکس نوشت: نیرو‌های فرماندهی مرکزی آمریکا در فاصله ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه قبل از ظهر سه‌شنبه با موفقیت با ۲ پهپاد در مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن مقابله کرد.

سنتکام با بیان اینکه جراحت یا خسارتی در پی این اقدام گزارش نشده است، افزود: مشخص شد که این پهپاد‌ها تهدیدی قریب‌الوقوع علیه آمریکا، ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه ایجاد می‌کنند.

نیرو‌های مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیرو‌های مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیرو‌های ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیرو‌های یمنی حمله کردند، اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده است که هدف از این عملیات فقط دفاعی خواهد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن
  • آرامش در دریای خزر
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • هشدار قرمز؛ تداوم بارش‌های سنگین در ۵ استان
  • آرامش امواج در دریای خزر
  • بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • انریکه: با حضور آرائوخو هم می‌توانستیم بارسلونا را ببریم؛ کارت قرمز عادلانه بود؟ ندیدم!