Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@21:26:54 GMT

تکاپوی بن‌سلمان برای حل پرونده «خاشقچی»

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۳۷۸۰

تکاپوی بن‌سلمان برای حل پرونده «خاشقچی»

ارزیابی و گزارش اطلاعات امارات عربی متحده نشان می‌دهد که «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی می‌خواهد پرونده قتل «جمال خاشقچی» را قبل از آغاز مبارزات انتخاباتی آمریکا، مختومه کند.

به گزارش فارس وب‌سایت خبری «میدل‌آیست‌آی» انگلیس که به این گزارش دست یافته، نوشت که بن‌سلمان عجله دارد که این پرونده قبل از کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: «اینکه ریاض برای مختومه کردن این مسئله به سرعت تحرک می‌کند و می‌خواهد مسئولان این قتل را قبل از آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محکوم و مجازات کند، گام حکیمانه‌ای است؛ در غیر این صورت، این جنایت به یکی از موضوع‌های اصلی مناظرات تبدیل خواهد شد».

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار مطرح سعودی و ستون‌نویس روزنامه «واشنگتن‌ پست» دهم مهر ماه ۹۷ (دوم اکتبر ۲۰۱۸) در کنسول‌گری عربستان سعودی واقع در شهر استانبول به قتل رسید و جسد او به کل محو شد.

وقوع این قتل فشارهای بین‌المللی، واکنش‌ها و انتقادهای کشورهای اروپایی و آمریکا را در پی داشته و تلاش‌های ولی‌عهد سعودی برای بهبود چهره خود و کشور در دنیا را تحت الشعاع قرار داد. روابط عربستان سعودی و ترکیه که نقش پررنگی در افشای این قتل داشت، بعد از این حادثه تیره شده است.

اخیرا گزارشگر ویژه سازمان ملل در پرونده خاشقچی، بعد از تکمیل و انتشار گزارش خود در باره قتل این روزنامه نگار سعودی گفته است که مدارک معتبری از دست داشتن مقامات عالی‌رتبه عربستان سعودی از جمله «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد این کشور در تحقیقات قتل خاشقچی به‌دست آمده است

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان به بیمارستان رفت

به گزارش جماران؛ تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

ایرنا به نقل از «عربی ۲۱» نوشت: دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.


 

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط