Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@11:29:53 GMT

طرح زیتون کاری در فسا موفق آمیز بوده است

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۵۹۳۲

طرح زیتون کاری در فسا موفق آمیز بوده است

رحمت الله پریچهر  چهارشنبه در بازدید از طرح‌های زیتون در بخش مرکزی شهرستان فسا به ایرنا اظهار داشت:طرح اصلاح و توسعه باغ های زیتون براساس سیاست های دولت درزمینه خوداتکایی محصولات کشاورزی باهدف تامین بخشی از نیاز روغن خوراکی کشور ازسال ۱۳۷۱ به بعد به اجرا درآمده است.

وی بیان کرد: درحال حاضر طرح زیتون با هدف اصلاح باغ های قدیمی و افزایش عملکرد در واحد سطح و نظارت بر تغذیه و نگهداری باغ ها و توسعه باغ های جدید درمناطق مستعد برای نیل به افزایش تولید روغن زیتون در کشور در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح اصلاح و توسعه باغ های زیتون براساس سیاست های دولت درزمینه خوداتکایی محصولات کشاورزی باهدف تامین بخشی از نیاز روغن خوراکی کشور از سال ۱۳۷۱ به بعد به اجرا درآمده است.

ناصر انصاری سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فسا هم در این بازدید گفت: در حال حاضر ۷۲۰  هکتار از باغ های شهرستان فسا به کشت زیتون اختصاص یافته که ۶۰۰ هکتار آن بارور و ۱۲۰هکتار آن غیربارور است. 

وی ادامه داد: همچنین  پیوندک ها از ارقام فیشومی تخم کبکی و کنسروالیا بوده است که برروی ۵۰۰  هکتاراز باغ های زیتون با پایه شنگه پیوند زده شده ودرختان اصلاح شده به وسیله پیوند دارای رشد وثمردهی بهتری بودند و رضایت باغداران را موجب شدند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

۹۶۵۳ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف تغذیه جنوب شرقی جهاد کشاورزی روغن زیتون محصولات کشاورزی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان احشام در سیروان دستگیر شدند

سردار جمال سلمانی فرمانده انتظامی استان ایلام اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام و ایجاد احساس ناامنی در بین دامداران و عشایر شهرستان سیروان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان سیروان با تحقیقات میدانی و استفاده از شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند رد پای سه سارق حرفه‌ای را شناسایی و تحت تعقیب قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: ماموران انتظامی طی هماهنگی با مرجع قضایی موفق شدند سارقان را در عملیات‌های منسجم جداگانه‌ای دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه پلیسی به سرقت ۱۷۰راس احشام اعتراف کردند، گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش دام‌های کشف شده ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی بابیان اینکه متهمان پس تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند، بیان کرد: احشام سرقت شده به مالباختگان تحویل داده شد و موجی از رضایت مندی عشایر و دامداران منطقه را به همراه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • سارقان احشام در سیروان دستگیر شدند
  • نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • شهرداری کاشان ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه فعال دارد