Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@01:02:48 GMT

۵۷ درصد درآمدهای مالیاتی مربوط به اشخاص حقیقی است

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۶۲۴۸

۵۷ درصد درآمدهای مالیاتی مربوط به اشخاص حقیقی است

یعقوب نژاد با اشاره به اینکه همواره عدالت مالیاتی را در دستور کار قرار داده‌ایم و با فرار مالیاتی نیز مبارزه می‌کنیم، بیان کرد: ۴۳ درصد درآمدهای مالیاتی مربوط به اشخاص حقوقی بوده و ۵۷ دیگر هم اشخاص حقیقی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «یحیی یعقوب‌نژاد» امروز(چهارشنبه ۱۶ مرداد) در جریان بازدید از ادارات امور مالیاتی مشهد اظهار داشت: این بازدیدها که باهدف پیگیری مشکلات احتمالی برخی از مودیان و ارزیابی عملکرد کارکنان در سال ۹۸ صورت پذیرفته است و همواره خود را موظف می‌دانیم که به‌صورت مستمر پیگیر امورات و رفع مشکلات این حوزه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی افزود: در این بازدیدها از نزدیک در جریان روند رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی ادارات و عملیات طرح جامع مالیاتی قرار گرفتیم و بر فراگیری کارکنان به دانش فناوری اطلاعات و فنون مرتبط با طرح جامع مالیاتی که در خراسان رضوی به عنوان استان پالیوت کشور کلید خورده تاکید کردیم.

 

وی با بیان اینکه ارائه خدمات مطلوب به مودیان مالیاتی از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل است، خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی و آشنایی مودیان با تکالیف قانونی خود، به‌جهت تسهیل در پرداخت مالیات، از جمله فعالیت‌های مهمی بوده که پرسنل اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی باید به آن توجه کنند.

 

یعقوب‌نژاد تصریح کرد: از خدمات خالصانه و بی‌پایان پرسنل اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی در انجام امور محوله تشکر کرده و بر پیگیری و اتخاذ راهکارهای مناسب و موثر در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر و شایسته‌تر به مودیان و تحقق درآمدهای مالیاتی تخصیص‌‌ ‌یافته تاکید ویژه دارم.

 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی تاکید کرد: تجربه، تعهد، تلاش و کوشش مستمر روئسا و کارکنان را از جمله مهمترین عوامل اصلی موفقیت این ادارات در تحقق اهداف سازمانی‌شان بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه همواره عدالت مالیاتی را در دستور کار قرار داده‌ایم و با فرار مالیاتی نیز مبارزه می‌کنیم، بیان کرد: ۴۳ درصد درآمدهای مالیاتی مربوط به اشخاص حقوقی بوده و ۵۷ دیگر هم اشخاص حقیقی هستند و رقم آن در حوزه‌های مختلف متفاوت است و در بحث معافیت‌ها نیز بیشترین سهم مربوط به فعالیت‌های تولیدی، معدنی و گردشگری است و این گروه از فعالان از تاریخ بهره‌برداری به مدت ۱۳ سال مشمول ماده صفر مالیاتی هستند.

 

یعقوب‌نژاد گفت: در سال رونق تولید حمایت‌های مالیاتی را طبق اختیارات داده شده داشته‌ایم و اگر رونق تولید ایجاد شود ثروت ملی هم افزایش می‌یابد و هیچ واحد تولیدی در استان به‌علت بدهی مالیاتی تعطیل نشده‌اند و نظام مالیاتی به عنوان یکی از تامین‌کنندگان اصلی درآمد کشور بوده و معتقدیم که نباید پول نفت صرف هزینه‌های جاری بشود و به‌گفته اقتصاددانان بهترین راه درآمد در مالیات است

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار ازدواج شیراز ازدواج آسان خبرگزاری شبستان ازدواج جوانان روزنامه شهرستان دزفول دزفول درآمدهای مالیاتی امور مالیاتی بازدید خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی

شاهین مستوفی در خصوص مصادیق فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت: با بررسی بارنامه‌های صادره از مبدا استان خراسان رضوی در سنوات ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ و با لحاظ بیشترین بارنامه صادره برای یک نفر، یکصد مودی فاقد پرونده مالیاتی شناسایی و برای این تعداد مودی، ۴۰۳ فقره برگ تشخیص مالیاتی بالغ بر یک هزار و ۲۷۷ میلیارد ریالی (۱۲۷ میلیارد تومان) صادر شده است.

وی افزود: همچنین یک هراز و ۷۶ فقره برگ مطالبه مالیات بر ارزش افزوده با مبلغ ۳۱ هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال (۳ هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان) مالیات و عوارض قابل مطالبه از مودیان یادشده در مرحله صدور است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی به محیط زیست خراسان رضوی
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی تخلفات صید و شکار به محیط زیست خراسان رضوی
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیاردی باربران در یک استان
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی
  • برخی جاده‌های خراسان رضوی مه گرفته است