Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@12:03:39 GMT

بیش از ۱۰۰ کیلومتر لایروبی پس سیل در گلستان انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۷۰۷۷

بیش از ۱۰۰ کیلومتر لایروبی پس سیل در گلستان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی نظری ظهر چهارشنبه در دیدار با اعضای تحریریه خبرگزاری مهر به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: پس از سیل اخیر در گلستان به غیر از تعریض ها و اجرای کانال، تاکنون ۱۰۰ کیلومتر لایروبی در اترک، گرگانرود و قره سو انجام شده است.

وی با بیان اینکه گلستان ۴۸۵ میلیارد تومان  اعتبار خسارت تایید شده از سیل اخیر داشت، افزود: تاکنون ۸۰ میلیارد تومان از این اعتبار معادل ۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد از اعتبار فوق ابلاغ شده و ۱۲.۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: هرچند تصمیم دولت برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل و جبران خسارت بخش کشاورزی تصمیم درستی بود اما اگر به سراغ بازسازی تاسیسات نرویم کوچک ترین بارندگی می تواند فعالیت های اجام شده توسط دستگاه های اجرایی استان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی به وضعیت خلیج گرگان هم اشاره و بیان کرد: در سال ۹۵ به آب منطقه ای گلستان ابلاغ شد با اعتبار پنج میلیارد تومانی مطالعات فوی و اضطراری و همچنین جامع خلیج گرگان انجام شود که این موضوع را به تنهایی انجام ندادیم بلکه از ظرفیت دانشگاه منابع طبیعی علوم کشاورزی گلستان و مازندران، آب منطقه ای و استانداری مازندران و گلستان و محیط زیست کشور بهره برده و برای هریک شرح خدماتی تعریف کردیم.

نظری با اشاره به اینکه از این پنج میلیارد تومان اعتبار حدود ۲۰ درصد معادل یک میلیارد و ۱۹ میلیون تومان برای مطالعات فوری و اضطراری خلیج گرگان اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج به دست آمده از مطالعات فوری و اضطراری خلیج گرگان لایروبی یکی از کانال های شرق  خلیج در کارگروه ملی نجات خلیج گرگان مصوب شد انجام لایروبی آن به سازمان بنادر و کشتیرانی محول شد.

کد خبر 4687298

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای گلستان علی نظری گرگان خلیج گرگان سیل بوشهر قزوین شیراز گرگان خطبه های نماز جمعه شهرکرد بیرجند سانحه تصادف خرم آباد مشهد آتش سوزی مجلس شورای اسلامی روز خبرنگار ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران اکنون در قله قدرت نظامی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سرهنگ حیدری شامگاه دیروز در برنامه گفتگوی ویژه خبر سیمای استان به مناسبت ۲۹ فروردین، روز ارتش و نیروی زمینی گفت: تعیین روز ارتش، تدبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای تثبیت ارتش بود.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشور‌های استعمارگر و در راس آنها آمریکا، که منافعشان به خطر افتاده بود، غائله‌های مختلفی را در کشور ما به راه انداختند و در نهایت، عراق را برای حمله به ایران، تحریک، تجهیز و حمایت کردند، اما به جایی نرسیدند.

جانشین تیپ ۲۳۰ شهید متاجی گرگان خاطرنشان کرد: در همه این موارد، قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران با نیروی ایمان، تکیه بر توان داخل و پشتیبانی ملت، ایستادگی کرد.

سرهنگ حیدری افزود: در طول این سال‌ها نیز ارتش جمهوری اسلامی، دوشادوش سایر نیرو‌های مسلح، در حفظ و تقویت امنیت کشور، جانفشانی کرد.

وی با اشاره به عملیات غرورآفرین «وعده صادق» تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اکنون در قله خودکفایی، اقتدار و قدرت نظامی است.

جانشین تیپ ۲۳۰ شهید متاجی گرگان گفت: این عملیات، دنیا و حتی برخی در داخل را به این باور رساند که نمی‌توان به ایران، نگاه چپ داشت.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: ما کشور صلح هستیم، اما در واقع لازم، محرک و هجومی عمل خواهیم کرد.

وی افزود: بیش از ۱۴۰۰ شهید از چهار هزار شهید گلستان، ارتشی هستند و استان ۳۴۰۰ جانباز و ۲۲۰۰ آزاده ارتشی نیز دارد.

دیگر خبرها

  • کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در گرگان
  • تجمع طلاب و اساتید جامعه المصطفی گرگان در حمایت از عملیات وعده صادق
  • قدردانی طلاب و اساتید جامعه المصطفی گرگان از اقدام نیرو‌های مسلح در انجام عملیات وعده صادق
  • گشتی در چهارشنبه بازار گرگان
  • جمهوری اسلامی ایران اکنون در قله قدرت نظامی است
  • لایروبی انهار کشاورزی در تالش
  • فاز نخست شهربازی تکمیل می شود/ رونمایی از اتوبوس گردشگری در گرگان
  • بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد
  • لایروبی و احیای ۴۶ کیلومتر از قنات‌های اصفهان
  • لایروبی و احیا ۴۶ کیلومتر از قنات‌های اصفهان