Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده مرکز آموزشی ۰۴ امام رضا(ع) بیرجند گفت: در سال ۸۴ رئیس جمهور وقت کشور مصوبه کرد که پادگان ۰۴ جابه‌جا شود و در این زمینه نیز تفاهم‌نامه‌ای با مسئولان منعقد شد اما را و شهرسازی به موقع به تعهدات خود عمل نکرد. ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ حسنعلی زمانی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: طی دو سال اخیر ابهاماتی در رابطه با پادگان 04 بیرجند و عدم خروج ارتش از پادگان به خارج از شهر بوده که مورد تشویش اذهان عمومی و سوءظن به ارتش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اراضی پادگان 04 بیرجند به محدوده شهری الحاق شداراضی 450 هکتاری پادگان 04 بیرجند روی گسل قرار دارد

وی با بیان اینکه قبل از هرگونه درج اخبار باید رسانه‌ها از صحت و سقم خبر اطلاع پیدا کنند گفت: ارتش سازمان و ارگانی است که اگر نوشتن مواردی در خصوص ارتش کذب باشد قطعا پیگیرد قانونی دارد و جرم است.

فرمانده مرکز آموزشی 04 امام رضا(ع) بیرجند افزود: رهبر معظم انقلاب در سال 78 سفری به بیرجند داشتند و در این زمان به دلیل باز شدن گره ترافیکی درخواست شد که خیابان پاسداران به سمت صیاد شیرازی بازگشایی شود و در سال 78 این قانون ابلاغ شد.

زمانی تصریح کرد: در کنار این نیز موضوع خروج پادگان از شهر تصمیم‌گیری شد و مطالعات آن انجام و زمین برای جانمایی پادگان در خارج از شهر داده شد.

وی ادامه داد: در سال 84 رئیس جمهور وقت کشور مصوبه کرد که پادگان 04 جابجا شود و در این خصوص نیز تفاهم‌نامه‌ای با مسئولان شهری، نماینده شورای شهر و وزرای دفاع، راه و شهرسازی و فرماندهی کل ارتش و عناصر ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شد که باید بر مبنای آن خروج پادگان انجام شود.

فرمانده مرکز آموزشی 04 امام رضا(ع) بیرجند خاطرنشان کرد: متاسفانه چندین نفر در شهر جو بدبینی می‌دهند و با این کارها بهره‌برداری سیاسی و تبلیغاتی دارند و بدون آگاهی لازم نیز برخی از مطالب در جراید و روزنامه‌ها انتشار پیدا کرده است.

زمانی اظهار داشت: در سال 84 با حضور رئیس جمهور وقت و بازدید نمایندگان ذیربط از پادگان جلسه با وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی و وزیر کشور انجام و موافقت در خصوص پادگان انجام شده است.

وی افزود: تمام اراضی پادگان از شمال خیابان ارتش و جنوب بلوار هاشمی‌نژاد که یک هزار و 30 هکتار است 950 هکتار آن در محدوده استحفاظی و مابقی نیز در محدوده خدماتی است و این اراضی را دولت در داخل شهر با متری 66 هزار تومان و در خارج از شهر با متری 5 هزار و 500 تومان خریداری کرده است.

فرمانده مرکز آموزشی 04 امام رضا(ع) بیرجند گفت: مجموع این اراضی با مبلغ 100 میلیارد تومان در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفت و بخشی از اراضی در محدوده خدمات شهری مورد نیاز وزارت دفاع و نیروهای مسلح در اختیار ارتش باقیمانده است.

زمانی بیان کرد: 13 قطعه این اراضی نیز معادل 21.2 هکتار در سطح شهر بیرجند که شامل خانه‌های سازمانی، بیمارستان بوعلی، دادسرای نظام و مهمانسرا و تالار می‌شود در اختیار ارتش باقیمانده و این اراضی در آن زمان حدود 25 میلیارد تومان مجددا از وزارت راه و شهرسازی خریداری شده است.

وی عنوان کرد: در تفاهم نامه قید شده که راه و شهرسازی ظرف سه سال مبلغ اراضی برای ساخت پادگان جدید را پرداخت کند اما متاسفانه این مبلغ ظرف هشت سال به ارتش پرداخت شده که به دلیل پرداخت دیرهنگام پول اراضی واگذار شده در ساخت پادگان جدید ارتش با مشکل مواجه شدیم و در حال حاضر نیز ارتش خواستار جابجایی سریع اسناد اراضی است.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با هدف اجرای تفاهم‌نامه همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت، زمین‌های مستعد وزارت نفت در ۹ استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به این سازمان معرفی شد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی تأکید کرد: در اجرای تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت زمین‌های مستعد ساخت مسکن در ۹ استان برای طرح نهضت ملی مسکن به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی شد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت افزود: نمایندگان وزارت نفت زمین‌های مازاد متعلق به این وزارتخانه در استان‌های خوزستان، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، سمنان، مرکزی، بوشهر و هرمزگان را به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: موضوع این تفاهم‌نامه تولید و عرضه حداقل ۸۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور است.

سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد دیگر دستگاه‌ها شده که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است.

دیگر خبرها

  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • امیر محمودی: جوانان ما به تهدیدات پاسخ قاطع خواهند داد/ غزه در مقابل تمام دنیا ایستاده است + فیلم
  • ‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد