Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند امروز در سفر به شهرستان دیر روند اجرای یازده طرح عمرانی این شهرستان را بررسی کرد.

شهرستان دیر بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۶۰ هزار و ۲۲۶ نفر جمعیت دارد و بندر دیر مرکز این شهرستان، در ۲۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نام این شهرستان ساحلی بیشتر با صید و صیادی پیوند خورده و اسکله دیر  با داشتن ۱۱ کشتی، ۲۹ لنج و ۲۹۲ قایق صیادی بزرگ‌ترین اسکله صیادی کشور به شمار می‌رود.

امروز استاندار بوشهر در بازدیدی که از این اسکله داشت، گفت: بیش از ۲۰ سال از عمر اسکله دیر گذشته و نیاز به بازسازی دارد و به همین علت در سفر رئیس جمهور ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی آن در نظر گرفته شد که امسال ۶ میلیارد تومان آن ابلاغ می‌‌شود.

گراوند، به سراغ جاده ورودی غربی دیر هم رفت؛ جاده‌ای که به طول ۱۰ کیلومتر و اعتبار ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حال ساخت است و ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

بهسازی محور بردخون به دیر که قرار است دو ساله ساخته شود و برای شانه سازی آن ۳۵ میلیارد تومان اختصاص یافته و تقاطع غیرهمسطح بردخون که با اعتبار یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و وزارت نفت در حال ساخت است، از دیگر طرح‌هایی بود که استاندار بوشهر از آن‌ها بازدید کرد.

گراوند روند اجرای اسکله خورخان  بردخون را هم بررسی کرد؛ طرحی که یکی از مطالبات مهم مردم این شهر است و به گفته استاندار در سفر اسفند پارسال رئیس جمهور به استان بوشهر ۱۵ میلیارد تومان در دو سال برایش اختصاص یافته و اکنون ۵۵ درصد پیشرفت دارد.

او افزود: اسکله خورخان از دو محل اعتبار دارد از شیلات ۶ میلیارد تومان و از محل سفر رئیس جمهور سه میلیارد تومان.

استاندار بوشهر گفت: اگر چه پیمانکار آن مطالباتی دارد اما شیلات قول داده تا پایان سال اسکله به بهره برداری برسد و فقط بخش خرید تجهیزات آن می‌ماند که باید وارد شود.

او بیان کرد: بتن ریزی اسکله بردخون هم روز‌های آینده  آغاز می‌شود.

گراوند افزود: در خصوص اسکله شناور هم، باید خرید خارجی صورت گیرد که پیگیر هستیم و باید شرایطش فراهم شود.

استاندار بوشهر به سراغ طرح تعریض جاده آبدان به دوراهک و قطعه دوم بزرگراه دیر -کنگان (جاده وفاق) هم رفت.

این قطعه از سمت دیر اجرا می‌شود و برای ساخت آن ۲۵ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

گراوند گفت: یکی از خواسته‌های همه تکمیل جاده وفاق است به طول  ۹ کیلومتر، که در حوزه پدافند غیرعامل و گردشگری موثر است و پیمانکار قول داده سرعت کار را بالا ببرد.

او ابراز امیدواری کرد: پیمانکار پل خور در این جاده نیز به زودی انتخاب شود.

استاندار افزود: نماینده مردم جنوب استان در مجلس قول داده از وزارت نفت پیگیری کند تا اعتباری به این جاده اختصاص یابد و  طرحی که در دهه ۷۰ دولت‌ها بر آن تمرکز داشته‌اند تا ۱۰ یا ۱۵ ماه آینده تکمیل شود.

گراوند گفت: طرح جاده دیر بردخون هم در حال مطالعه است.

ورزشگاه در حال ساخت دیر، زمین اختصاص یافته برای ایجاد استخر این شهر، بلوار خلیج فارس و طرح بازسازی ساختمان فرمانداری دیر دیگر طرح‌هایی بود که گراوند روند اجرای آن‌ها را بررسی کرد.

انتهای پیام/ک

تلاش برای اجرای هر چه سریع‌تر طرح‌های عمرانی دیر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری اخبار اقتصادی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه در اسکله پتروشیمی رازی

به نقل از روابط عمومی و سخنگوی شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ساعت ۱۰:۲۳ صبح امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳، سقوط یک دستگاه جرثقیل پتروشیمی رازی که در اسکله شماره۶ در حال انجام تعمیرات بوده است متاسفانه منجر به فوت ۲ نفر و مصدوم شدن ۴ نفر از نیرو‌های تعمیرات گردید؛ ۲ نفر از مصدومان حادثه بصورت سرپایی درمان و ۲ نفر دیگر نیز به مراکز درمانی اعزام شدند که حال عمومی افراد مطلوب است.

این حادثه بر اثر شکستگی بوم جرثقیل رخ داده است.

این حادثه خللی در فرایند تولید پتروشیمی رازی ایجاد نکرده است و روند تولید و فعالیت ادامه دارد.

علت حادثه در دست بررسی کارشناسان فنی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • حادثه مرگبار در اسکله پتروشیمی رازی / ۲ نفر جان باختند
  • ببینید | برخورد کروز با اسکله
  • حادثه در اسکله پتروشیمی رازی
  • افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد