Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- انفجار در حومه قامشلی سوریه 7 شهید برجای گذاشت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، آمار شهدای انفجار در شهر قحطانیه در حومه شرقی قامشلی به هفت نفر رسید که سه نفر آنان کودک هستند.
پیش از این شبکه تلویزیونونی الحدث از وقوع انفجاری انتحاری در قامشلی خبر داده و تاکید کرده بود این انفجار تلفاتی در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه الحدث تصاویر اولیه انفجار انتحاری در حومه قامشلی سوریه را پخش کرد.
این شبکه تلویزیونی خبر داد, در این انفجار, خودرویی بمب گذاری شده ساختمان پست و برخی از ساختمان های اداری منطقه کرد نشین و خودمختار را هدف قرار داد.
مراکز امنیتی وابسته به منطقه کرد نشین قامشلی شبکه های مخفی وابسته به گروه تروریستی داعش را در پشت پرده این حمله انتحاری دانستند.
روز گذشته نیز خبرگزاری سانا سوریه گزارش داد، در حمله‌ای تروریستی به دو روستای عین سلیمو و الجید در حومه شمالی استان حماه سوریه، یک کودک و یک زن شهید و شش غیرنظامی زخمی شدند.

شکست آتش بس در حومه‌های ادلب و حماه
آتش بس در حومه‌های ادلب و حماه به سبب پایبند نبودن گروه‌های مسلح تروریستی با شکست روبرو شد
به گزارش المنار، در پی تکرار حملات گروه‌های مسلح تروریستی در حومه‌های حماه و ادلب، نشانه‌های شکست آتش بسی که در این مناطق اعلام شده بود، به چشم می‌خورد.
جعفر مهنا خبرنگار المنار در سوریه در گزارشی از آتش بس در حومه‌های حماه و ادلب گفت: هنوز چهار روز از آتش بس در این مناطق نگذشته بود که گروه‌های مسلح با نقض مهمترین شرط دولت سوریه برای آتش بس و به عبارت دیگر توقف هرگونه درگیری و اقدامات نظامی، آن را به شکست کشاندند. افراد مسلح چند گلوله به سمت پایگاه نظامی حمیمیم شلیک کردند و به دنبال آن ارتش سوریه نیز فورا از سرگیری عملیات خود را در حومه شمالی حماه و حومه جنوبی و غربی ادلب اعلام کرد.
کامل صقر نویسنده و کارشناس سیاسی گفت: شاید توافقنامه سوچی از زاویه سیاسی توافقی واقعی باشد، اما حوادث میدانی غیرواقعی بودن این توافق را نشان داد. آتش بس بخشی از این توافق غیرواقعی است، اما آتش بس تحقق پیدا نکرد، زیرا ترکیه نه تنها به آن پایبند نماند بلکه به گروه‌های وابسته به خود نیز فشار وارد نکرد تا به آن پایبند باشند.
رسانه‌های ترکیه اعلام کردند مذاکرات این کشور با آمریکا درباره عمق مناطق امن شمال سوریه با مشکل روبرو شده است.
سرکیس قاصارچیان کارشناس مسائل ترکیه گفت: به نظر من مشکل سیاست امروز ترکیه یا رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور آن است که هنوز به بحران سیاست خارجی خود که بازتاب شکست داخلی است پی نبرده اند. بر همین اساس هر کشوری که در داخلی مشکل داشته باشد نمی‌تواند شروط خود را در خارج تحمیل کند.
توافق سوچی که سپتامبر سال پیش به دست آمد بر ایجاد منطقه عاری از سلاح به عمق 15 تا 20 کیلومتر بین مناطق تحت تسلط ارتش سوریه و گروه‌های مسلح تصریح می‌کند و علاوه بر این تاکید می‌کند گروه‌های مسلح باید سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین خود را از این مناطق خارج کنند و گروه‌های تروریستی نیز باید به کلی از این مناطق عقب نشینی کنند.

الاربعین آزاد شد
ارتش سوریه موفق شد روستای الاربعین واقع در شمال حماه را از اشغال گروه تروریستی جبهه‌‌النصره آزاد کند.
منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، ارتش سوریه روستای «الاربعین» واقع در شمال حماه را از اشغال تروریست‌های جبهه‌النصره آزاد کرد.
ارتش سوریه پیش از این، در ادامه عملیات خود در شمال غرب استان «حماه» پنجشنبه هفته گذشته روستای «حصرایا»، منطقه «الخلیفات» و ارتفاعات «السیرتیل» را از اشغال تروریست‌ها در آورد.
ارتش سوریه از 16 اردیبهشت گذشته عملیات آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در شمال غرب این کشور را آغاز کرد و موفق شد مناطق زیادی را آزاد کند.

بمباران مواضع تروریست ها در مناطقی از حماه
واحد هایی از ارتش سوریه و نیروهای مسلح، پایگاه های تروریست ها در مناطقی از حماه را بمباران کرده و خسارت های گسترده ای به تروریست ها و تجهیزات آنها وارد کردند.
نیروهای ارتش سوریه در این عملیات مواضع تروریست ها در موزره، قلیدین، العنکاوی و خربه الناقوس در منطقه سهل الغاب در حماه را هدف قرار دادند.

ترکیه بدنبال عملیات نظامی جدید در شرق فرات است
به دنبال عدم توافق آمریکا و ترکیه بر سر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، ترکیه به دنبال عملیات نظامی دیگری در شرق فرات است
 "رجب طیب اردوغان" رییس جمهور ترکیه، در حالی از آغاز عملیات نظامی دیگر در شرق فرات در آینده نزدیک خبر داد که علاوه بر بی نتیجه ماندن توافق این کشور با آمریکا بر سر ایجاد منطقه عاری از شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا در شرق فرات، وزارت خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای درباره هرگونه عملیات نظامی یکجانبه از طرف ترکیه در شرق فرات هشدار داده است.
این در حالی است که طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات صلح سوریه موسوم به مذاکرات آستانه در دور سیزدهم بر توقف درگیری در استان ادلب و همکاری برای نابودی داعش و جبهة النصره و حفظ حاکمیت سوریه و عدم جدایی‌طلبی برخی طرف‌ها توافق کردند و جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه بر سر موضوعات اصلی این مذاکرات به توافق رسیده اند.
به نظر می‌رسد توافقات مذاکرات صلح سوریه که ماه آینده در سطح سران ایران، روسیه و ترکیه در سوچی و استانبول برگزار می‌شود، راهکار اصلی برای رفع نگرانی‌های امنیتی ترکیه در شمال سوریه باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد

به گزارش جماران، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه پیشین در بخش هایی از کتاب تازه منتشر شده خود با عنوان «پایاب شکیبایی» که به روایت هشت سال حضور او در وزارتخارجه در دولتهای یازدهم و دوازدهم اختصاص دارد، درباره ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای شکل دادن به روند آستانه با حضور ایران، روسیه و ترکیه به منظور پایان دادن به بحران سیاسی و امنیتی در سوریه می نویسد:

«در سال 1394 آگاهی یافتیم که روسیه مشغول رایزنی ردۀ بالا با ترکیه پیرامون سوریه است. البته ما نیز دوجانبه با ترکیه پیرامون سوریه رایزنی میکردیم. بارها به همراه سردار سلیمانی با رئیس جمهور، وزیر خارجه و رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه در آنکارا و تهران دیدار و گفتگوهای جدی و صریح دوجانبه داشتیم. ولی خبر آن را منتشر  نمیکردیم. اما ترکیه و روسیه چنین رایزنی هایی را به شیوۀ آشکار آغاز کردند. وزیر خارجه و وزیر دفاع  ترکیه و روسیه به شیوۀ آشکار با یکدیگر دیدار کردند.

از این رو، ما برگزاری یک نشست سه جانبه را پیشنهاد کردیم. روسیه نشستی شش جانبه را پیشنهاد داد. یعنی نشستی در مسکو با حضور وزرای خارجه و دفاع سه کشور. همراه با سردار دکتر دهقان، وزیر دفاع وقت به مسکو رفتیم. پس از ورود به مسکو، از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور داده  شد که دکتر دهقان در نشستهای شش جانبه شرکت نکند و فقط نشستهای دوجانبه با هر یک از وزرای دفاع داشته باشد. نشست سه جانبه تنها بین وزرای امور خارجه برگزار شد و روند آستانه شکل گرفت.‌

افسوس که به دلیل برگزار نشدن نشست شش جانبه، توافقهای نظامی روند آستانه به شیوۀ دوجانبه بین روسیه و  ترکیه صورت گرفت و سند کاهش تنش تنها به امضای نظامیان روسیه و ترکیه در سازمان ملل متحد ثبت شد. آن ارتباط همچنان برپاست و توافقهای کلیدی نظامی در سوریه بین ترکیه و روسیه انجام شده است. بدیهی است روند کاهش درگیری، بیشتر جنبه نظامی دارد. به همین دلیل، توافق نخست کاهش تنش آستانه به امضای روسیه و ترکیه در سازمان ملل متحد ثبت شده است. توافق دوم یعنی توافق سوچی پیرامون ادلب نیز به امضای روسیه و ترکیه است. توافق حضور نیروهای ترکیه در سوریه نیز به امضای ترکیه و روسیه است.‌

به زبان دیگر با دستور ناگهانی دبیرخانۀ شورای عالی امنیت ملی که دلیلش هیچگاه برایم روشن نشد، بخش نظامی ما از ابتکاری که توسط ایران و با هماهنگی وزارت امور خارجه و نیروی قدس آغاز شده بود کنار گذاشته شد. البته در ادامۀ روند آستانه، فرماندهان لشکری ایرانی هم ناگزیر از حضور بودند، چون بسیاری از گفتگوها میدانی بود و مشارکت نکردن فرماندهان ما سبب حذف کامل ایران از روند  آستانه می شد. البته روسیه و ترکیه کانون توافقهای نظامی در روند آستانه برجا ماندند.

این تجربه، نمونۀ  دیگری از پیامدهای چالش شناختی روابط جهانی در ایران است که پیشتر بدان پرداخته شد. بارها ثابت شده است که این انگاره که خودداری از حضور در یک روند چندجانبه و یا حتی مخالفت آشکار با آن به جلوگیری از شکل گرفتن یا مشروعیت آن روند میانجامد، در جهان واقع، خیالبافیی بیش نیست. بخش نظامی روند آستانه یکی از نمونه های تلخ و فراوان آن است.‌»

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • کرملین خواستار توجه بیشتر تلگرام به سوء استفاده گروه‌های تروریستی شد
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • 2 مصدوم در پی انفجار مین در آذربایجان غربی
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • انفجار مین در سردشت ۲ مصدوم برجای گذاشت
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • بازداشت ۱۴۷ مظنون داعشی در ترکیه
  • پیامدهای جنگ حماس و اسرائیل بر غرب آسیا/ رادیکالیسم دامن غرب را خواهد گرفت؟