Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آخرین نشست کمیسیون مشترک خدمات کشوری که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، نمایندگان دیوان محاسبات، دیوان عدالت‌ اداری و مرکز پژوهش‌های مجلس در مشهد برگزار شد، موضوع مهم و مورد انتظارِ همسان‌سازی‌ حقوق‌ بازنشستگان کشوری و لشکری به تصویب رسید. با این مصوبه، دولت مکلف به اجرای همترازی حقوق بازنشستگان، در بازه‌ی زمانی سه ساله شده، به نحوی که دریافتی فرد بازنشسته در سال همترازی، کمتر از ۹۰% دریافتی شاغلین هم‌رتبه نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال شورای بازنشستگان در بیانیه‌ای چند سوال و ابهام مطرح کرده است:

« ۱- چرا اجرای این همترازی را سه سال در نظر گرفته‌اید؟ با توجه به شرایط اقتصادی و کم ارزش شدن مستمر ارزش پول ملی، بازه زمانی سه ساله مورد تائید بازنشستگان نیست.

۲- از سال ۱۳۸۹ تاکنون که اجرای این مصوبه معطل مانده، ضرر و زیان مابه‌التفاوت حقوق‌ها و نیز اضافه حقوق‌های سالیانه که به صورت درصدی، به حقوق‌ها تعلق می‌گرفته، چگونه محاسبه می‌گردد؟ جبران این خسارت بخشی از مطالبه ما بازنشستگان است.

۳- چه مقدار بودجه برای این کار اختصاص داده شده است؟ وقتی دولت را مکلف می‌کنید، بودجه‌ی آنهم بایستی محاسبه و درنظر گرفته شود. همسان‌سازی بدون بودجه کافی و کارشناسی شده، عملی نیست.

سال گذشته مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان ملبغ کارشناسی بود که دولت ابتدا با ۲ هزارمیلیارد تومان و بعد بر اثر اعتراضات آن را به ۵ هزارمیلیارد تومان افزایش داد که عملا" با این مبالغ، همسان‌سازی قابل اجرا نیست. در نتیجه اختصاص بودجه مناسب کارشناسی شده یکی از مولفه‌های این مصوبه باید باشد.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: همسان سازی حقوق بازنشستگان شورای بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در حالیکه خبر واریز افزایش حقوق ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه اعلام شده است. شهروند خبرنگاری از این افزایش دیر هنگام گلایه دارند.

پیام شهروند خبرنگار ما:

سلام.‌مستأجران مشکلات زیادی دارند . چرا حقوق بازنشستگان کشوری را آنقدر زود اضافه کردن ولی کارگران بازنشسته را هنوز اضافه نکردن؟؟؟کرایه تاکسی را ۵۰درصد اضافه کردن . چرا از دلالان دلار مالیات سنگین نمیگیرند؟؟؟؟؟

دیگر خبرها

  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • واریزی ۴ میلیونی برای این دسته از بازنشستگان
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • کودک ۶ ساله در تصادف موتور و پیکان در برخوار جان باخت