Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، گفتگوی سکینه المشیخص نویسنده و خبرنگار برجسته سعودی با یک رسانه صهیونیست که در آن هر گونه دشمنی میان رژیم صهیونیستی و عربستان را نفی کرده و از لزوم سازش میان کشورهای عربی و تل آویو سخن گفته بود، موجی از انتقادها به وی به دنبال داشت.

کاربران به وی در حساب تویتری‌اش حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است که وی به شبکه اسرائیلی «مکان» گفته بود:  ما هیچ مشکل سیاسی با اسرائیل نداریم. اسرائیل تا کنون حتی یک گلوله هم به سمت ما شلیک نکرده است. فرصت صلح (سازش) میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی فراهم است و در صورت تحقق آن همه نفع می‌برند. به امید خدا امکان وقوع این اتفاق بسیار است.

این نویسنده سعودی در گفت‌وگوی مذکور مدعی شده بود: میان مواضع اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج (فارس) برای مقابله با خطر ایران و شاخه‌های آن یعنی حزب‌الله و انصارالله که کاملا خاورمیانه را تهدید می‌کنند یک همخوانی آشکاری وجود دارد.

وی درباره سفر آتی خود به اراضی اشغالی گفت: همکارانی که به این اراضی سفر کردند توانستند آن را از داخل ببینند. من آماده هستم در آینده از این مناطق دیدن کنم.

سکینه عبدالله علی المشیخص، نویسنده و سردبیر تعدادی از مطبوعات سعودی از جمله مجله الشرق، روزنامه‌های دنیا الشرق، عکاظ، الوطن،‌ الشرق الاوسط، الیوم، شمس، العرب لندن و البلاد است. همچنین وی ناظر بخش فرهنگی روزنامه شمس عربستان بوده و در تعدادی از پایگاه‌های الکترونیکی مانند روزنامه الکترونیکی ایلاف و العربیه همکاری داشته است. 

کد خبر 4687426

منبع: مهر

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا ایران عراق سوریه دونالد ترامپ فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه عربستان سعودی افغانستان جنگ 2015 یمن انگلیس سودان آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست اسرائیل از آستین واتس‌اَپ بیرون زد/ کشتار کاربران فلسطینی با نقض حریم اطلاعاتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مهندس نرم افزار و وبلاگ‌نویس ایرلندی، شرکت فناوری متا را با اتهام به اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران فلسطینی واتس اپ با رژیم صهیونیستی برای کمک به شناسایی اهداف بمباران در غزه به چالش کشیده است.

پائول بیگار (Paul Biggar) که اصالت ایرلندی دارد و در نیویورک زندگی می‌کند در وبلاگ خود با اشاره گزارش اخیر دو روزنامه اسرائیلی درباره سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی برای نسل‌کشی در فلسطین، اقدامات این رژیم را محکوم کرد.

بیگار گفت: «اسرائیل بر اساس حضور کاربران فلسطینی در گروه‌های واتس اپ آنها را برای کشتار شناسایی می‌کند.» این در حالی است که متا در تبلیغات خود واتس اپ را یک «شبکه اجتماعی خصوصی» با «رمزگذاری سرتاسری» معرفی می‌کند.

بیگار افزود: «رژیم صهیونیستی از داده‌های کاربران فلسطینی به عنوان ورودی سیستم هوش مصنوعی لَوِندر استفاده کرده است و بنابراین شرکت متا، مالک واتس اپ، شریک کشتار غیرنظامیان و خانواده‌های ساکن غزه است. این نشان می‌دهد که متا به تعهد خود مبنی بر رعایت حقوق بشر پایبند نیست.»

این وبلاگ‌نویس ایرلندی همچنین به «روابط نزدیک» سه مقام ارشد متا از جمله گای روزن (Guy Rosen) مدیر ارشد امنیت اطلاعات متا، مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل متا و شِریل سَندبرگ (Sheryl Sandberg)، مدیرعامل سابق و عضو فعلی هیئت مدیره متا، با اسرائیل اشاره کرد.

در اوایل این هفته، کارشناسان سازمان ملل از سوءاستفاده اسرائیل از هوش مصنوعی و دستورالعمل‌های نظامی برای محاصره غزه ابراز تاسف کردند و هشدار دادند که این اقدام به کشتار بی‌سابقه جمعیت غیرنظامی و زیرساخت‌ها در سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی منجر شده است.

از ابتدای حمله اخیر رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون نزدیک به ۳۴ هزار فلسطینی جان باخته‌اند که بیشتر آنان زنان و کودکان بوده‌اند.

این گزارش از پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور به فارسی برگردان شده است.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • اجرای حکم یک روزنامه‌نگار
  • دست اسرائیل از آستین واتس‌اَپ بیرون زد/ کشتار کاربران فلسطینی با نقض حریم اطلاعاتی
  • رئیسی در پاکستان : رژیم صهیونیستی از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره اختلاف میان ایران و کشور‌های عربی
  • افزایش تنش بین ایران و اسرائیل یا بازگشت به منطقه خاکستری؟!
  • شکست پروژه ژاندارم نیابتی
  • انتقاد معاون دبیرکل حزب‌الله از کشورهای عربی به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی برای دفع حمله ایران
  • عمق وابستگی نظامی- امنیتی رژیم صهیونیستی به آمریکا چقدر است؟
  • گفت و شنود/ نخور!