Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمانی با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه ارتش اراضی پادگان ۰۴ را واگذار و از شهر خارج شده، گفت: اما تعدادی انسان مغرض می‌خواهند بهره‌برداری سیاسی کرده و گاها آب به آسیاب دشمن بریزند و مواردی را مطرح می‌کنند که خارج از تفاهم‌نامه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «حسنعلی زمانی» امروز (16 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اراضی پادگان 04 و طرح ابهاماتی در خصوص عدم خروج پادگان ار اراضی شهر بیرجند، اظهار کرد: طی دو سال اخیر به واسطه اقدامات برخی از افراد ناآگاه مواردی مبنی بر عدم فروش اراضی پادگان مطرح و باعث تشویش اذهان عمومی و سوء ظن مردم به ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ارتش یک سازمان نظامی و رسمی است و اگر مطلب کذبی در حوزه آن مطرح شود پیگرد قانونی خواهد داشت، گفت: ارتش سازمانی تحت امر فرماندهی معظم کل قوا است و به خود اجازه ذره ای تخلف را نمی دهد اما افرادی اقدام به نوشتن مطالبی می کنند که برخی موارد کذب و سبب تشویش اذهان عمومی است.

 

وی با اشاره به  سفر مقام معظم رهبری  در سال 1378 به استان خراسان جنوبی ، گفت: در این سفر مصوب شد تا خیابان پاسداران شهر بیرجند بازگشایی شود؛ انتقال پادگان به خارج از شهر در دستور کار قرار گرفت  و پس از هماهنگی‌ها زمینی در خارج شهر پیش بینی و در سال 1384 مصوب شد تا پادگان 04 جابه جا شود.

 

زمانی با بیان اینکه در سال 1384 تفاهم نامه ای با حضور تمام مسئولین شهری، وزیر دفاع، وزیر راه و شهرسازی، وزیر کشور و فرماندهی کل ارتش در خصوص خروج پادگان 04 بیرجند از محدوده شهر منعقد شده، افزود: در بند یک از تفاهم‌نامه مذکور آمده است که کلیه اراضی واقع در شمال خیابان ارتش از میدان ابوذر تا میدان الغدیر و جنوب بلوار شهید هاشمی نژاد با مساحت یک هزار و 30 هکتار با مبلغ هر یک متر مربع 600 هزار ریال داخل محدوده و حدود 55 هزار ریال خارج از محدوده در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

 

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی ادامه داد: این اراضی در مجموع به قیمت 100 میلیارد تومان به راه و شهرسازی واگذار شد و در بند 2 تفاهم نامه تاکید شده که آن بخش از اراضی که در محدوده خدمات شهری مورد نیاز وزارت دفاع و نیروهای مسلح است در اختیار ارتش باقی خواهد ماند.

 

وی با بیان اینکه براساس تفاهم نامه 13 قطعه از این اراضی معادل 21.2 هکتار در سطح شهر بیرجند از خیابان شهید ناصری تا میدان ابوذر که شامل خانه های سازمانی، مهمانسرا، بیمارستان، تالار و کانون بازنشستگان است در اختیار ارتش باقی مانده است، عنوان کرد: این اراضی همان زمان حدود 25 میلیارد و 419 میلیون تومان مجدد از وزارت راه و شهرسازی خریداری شده است.

 

زمانی بیان داشت: در بند سه این تفاهم نامه آمده است وزارت مسکن و شهرسازی متعهد می‌گردد مبلغ حاصله از محاسبات بند یک را حداکثر طی مدت سه سال و از تاریخ تصویب فرمانده کل قوا و در 6 قسط به وزارت دفاع مشروط بر آزاد سازی متناسب اراضی پرداخت یا اینکه معادل آن نسبت به آماده سازی و تامین تاسیسات و احداث بنای مورد نیاز ارتش اقدام نماید اما ما هر چقدر پول دادن اراضی تحویل دادیم وقتی پول ندادند که نمی توانستیم اراضی تحویل بدهیم لذا در نهایت متاسفانه این پول ظرف مدت هفت سال به ارتش پرداخت شد که به دلیل پرداخت دیرهنگام پول اراضی واگذار شده به وزارت راه و شهرسازی ما در ساخت پادگان جدید ارتش با مشکل مواجه و ضرر کردیم.

 

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی افزود: ارتش تمام اسنادی را که طی این سال‌ها داشته در سال 1392 به وزارت مسکن و شهرسازی ارسال کرده و اسناد توسط نماینده راه و شهرسازی به بیرجند ارسال شد اما چون کاغذی بود ثبت اسناد قبول نکرد لذا ارتش مجدد در صورتی که هیچ مسئولیتی نداشت فقط به دلیل اینکه مسئله زودتر تمام شود تمام اسناد یک هزار و 30 هکتار را برابر هماهنگی‌ها و با تایید ثبت اسناد و املاک به 6 سند اصلی تک برگ تبدیل کرد و اسفند ماه سال گذشته از طریق وزارت دفاع، اسناد تحویل مسکن و راه و شهرسازی خراسان‌ جنوبی شده و در حال حاضر امور این کار در سازمان ثبت و اسناد در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه ارتش زمین‌ها را واگذار و  از شهر خارج شده، گفت: اکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران خواستار جا به جایی سریعتر اسناد اراضی است و  باید مسئولان راه و شهرسازی با ثبت اسناد قطعات را جدا کرده و 13 قطعه ارتش را به نامش سند مالکیت بزند و مابقی اراضی که در اختیار مسکن و راه و شهرسازی است برابر طرح‌هایی که شهرداری دارد در اختیارشان قرار دهد.

 

زمانی با تاکید بر اینکه ارتش تکلیف خود را انجام داده، تاکید کرد: اما تعدادی انسان مغرض می‌خواهند بهره‌برداری سیاسی کرده و گاها آب به آسیاب دشمن بریزند و مواردی را مطرح می‌کنند که خارج از تفاهم‌نامه است.

 

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با اشاره به خشک شدن بخشی از درختان کاج پادگان 04 بیرجند، تصریح کرد: درخت‌های پادگان بر اثر بیماری و آفت خشک شد و بر اساس مجوز قطع شده و اسناد نیز به شهرداری ارائه شده است.

 

به گفته وی در حال حاضر درخت‌هایی که در مسیر پادگان خشک شده در اراضی قرار دارد که در اختیار راه و شهرسازی است و هیچ مانعی برای ورود نیروهای راه و شهرسازی برای آبیاری درخت‌ها نبوده است.



زمانی با بیان اینکه حدود 85 هزار نهال در پادگان جدید ارتش در شهر خوسف کاشته شده، افزود: در حال حاضر با وجود اینکه آب نداریم اما با خرید آب درختان زمین های که در اختیار راه و شهرسازی است را آبیاری می کنیم لذا هیچ درختی تعمدا قطع نشده است.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خبرگزاری شبستان ازدواج روزنامه شیراز ازدواج آسان خراسان جنوبي شهرستان دزفول دزفول فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی برای تأمین زمین مسکن نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از ادامه رایزنی‌های این اداره کل با مسئولان نیروهای مسلح برای تأمین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری امروز _ چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در دیدار با سردار اسلامی رئیس املاک و اراضی ستاد کل نیروهای مسلح کشور و رؤسای ادارات املاک و واگذاری نیروهای مسلح ارتش، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از همکاری و تعامل دو جانبه این اداره کل با نیروهای مسلح با توجه به شرایط خاص منطقه در راستای تأمین مسکن نیروهای مسلح در سنوات گذشته بر توجه و همکاری این نیروها به ویژه ارتش جمهوری اسلامی در حال حاضر بر تأمین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکید کرد.

وی با توجه به تلاش ۲ سال گذشته در رابطه با الحاق زمین به شهر زاهدان به میزان ۲۶۷ هکتار و تخصیص ۵۰ درصد این اراضی به عنوان سهم اداره کل راه و شهرسازی استان از اراضی ارتش واقع در جنوب شهر زاهدان و پیگیری ستاد کل نیروهای مسلح بر دریافت اذن فرمانده معظم کل قوا که منجر به دستور معظم اله در پایان سال گذشته شد افزود: انتظار می‌رود در حال حاضر که اذن مقام معظم رهبری صادر و از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ابلاغ شده است مراحل انتقال سند مالکیت یعنی ۵۰ درصد اراضی الحاقی نیز به این اداره کل تا دو هفته آینده انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه مراحل الحاق، تهیه طرح جامع، تفصیلی، تفکیکی و آماده سازی این اراضی تهیه و در کمیسیون ماده پنج نیز مصوب شده است بلافاصله برای امر مسکن مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن این استان اختصاص خواهد یافت.

اکبری در این دیدار هرگونه همکاری بین را منوط به توجه نیروهای مسلح به ویژه از اراضی ارتش برای تأمین بخشی از زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد.

سردار اسلامی رئیس املاک و اراضی ستاد کل نیروهای مسلح کشور نیز در این نشست از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در راستای تأمین زمین مسکن نیروهای مسلح به ویژه نیروهای مرزبانی، انتظامی و سپاه پاسداران و نیز صدور سند مالکیت از اراضی در اختیار مالکیت این ارگان‌ها قدردانی کرد.

کد خبر 745612

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل
  • ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه
  • هدف قرار گرفتن پادگان برانیت ارتش اسرائیل در مرز لبنان و فلسطین
  • واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • رایزنی برای تأمین زمین مسکن نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد