Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ژیو سی و سیبی لی، دو طراح چینی، برندگان مسابقه مردمی طراحی کلیسای نوتردام معرفی شدند.

از میان ۲۶۶ شرکت‌کننده از ۵۶ کشور جهان در این مسابقه که ۳۰ هزار نفر از مردم برنده آن را انتخاب می‌کردند این دو طراح چینی موفق شدند جایزه را از آن خود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح چینی‌ها با نام «ضربان قلب پاریس» از سه بخش تشکیل شده است: یک سقف کرسیتالی به عنوان آینه‌ای که بافت تاریخی شهر را منعکس کند، نوک مخروط به عنوان گنجینه زماندار برای مرور تاریخ و مخروط اصلی به عنوان شهرفرنگ برای انعکاس چشم‌انداز شهر.

این طرح در کتابی با نام «چشم‌انداز نوتردام» که تمامی ۲۲۶ طرح شرکت کننده در مسابقه در آن چاپ خواهد شد به نمایش گذاشته می‌شود. این مسابقه با هدف ایجاد یک نمای جدید از آینده این کلیسای جامع پس از روی دادن آتش‌سوزی مهیب در آن در ۱۵ آوریل سال جاری میلادی که سبب تخریب برج آن شده بود برگزار گشت.

این مسابقه را «گو آرشیتکت»، یک انتشارات مستقل آمریکایی که ارتباطی با دولت فرانسه، کلیسای کاتولیک و یا کلیسای جامع ندارد، برای طراحی دوباره کلیسای نوتردام اعلام و جایزه چند هزار دلاری برای آن تعیین کرده بود.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، نیز از عزم خود برای بازسازی ۵ ساله این کلیسای نمادین خبر داده است و سازمان‌های بین‌المللی و شرکت‌های بزرگ پیشنهاد سرمایه‌گذاری و کمک برای بازسازی نوتردام را مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوالات مسابقه هفدهمین روز ماه مبارک رمضان اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اجرای طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها» که در ایام ماه مبارک رمضان در سطح کشور به اجرا درآمده است، روزانه مسابقه‌ای پیامکی در استان کردستان اجرا می‌شود.

سوالات این مسابقه پیامکی به صورت چهار جوابی است که علاقمندان به شرکت می‌توانند با ارسال عدد گزینه صحیح به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۹۸۸ در این مسابقه شرکت کنند.

روزانه به پنج برگزیده این مسابقات به قید قرعه ۵ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود.

سوال روز هفدهم:

کدام آیه مبارکه، به جامعه صالحی که مؤمنین بنا می‌کنند و در آن امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد اشاره می‌کند؟

۱_ آیه ۳۹ سوره یوسف

۲_ آیه ۱۵۰ سوره نساء

۳_ آیه ۲ سوره بقره

۴_ آیه ۴۱ سوره حج

کد خبر 6063985

دیگر خبرها

  • توقف مهمترین پروژه برق آبی در حال توسعه پاکستان پس از ترور مهندسان چینی
  • ربات ۲پای چینی با موفقیت آزمایش شد
  • تلاش آمریکا برای قطع خدمات به ابزارهای تراشه‌سازی چین
  • سوال مسابقه روز هفدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل
  • سوال مسابقه هفدهمین روز ماه مبارک رمضان اعلام شد
  • سوالات مسابقه هفدهمین روز ماه مبارک رمضان اعلام شد
  • کلیسای سنت استپانوس پربازدیدترین اثر آذربایجان شرقی
  • نخستین جت پهن پیکر چینی در راه است!
  • انگلیس کاردار چین را فراخواند
  • پیام آیت‌الله اعرافی به رئیس کلیسای ارتدوکس