Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی طاهری با اشاره به اینکه دولت در شعار قصد حمایت از تولیدات داخل را دارد ولی انتظار داریم حرف‌های دولت عملیاتی شود گفت: اگر دولت تمام بدنه خود را در استفاده از نوشت‌افزار ایرانی ملزم کند، حجم کلانی از تولید داخل در اینجا استفاده می‌شود و اقدام عملی محسوب می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی طاهری، سخنگوی سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با صبح توس؛ پیرامون تأثیر حمایت از نوشت‌افزار ایرانی در رونق تولید داخلی اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس نوشت‌افزارها باید به سمت تولیدات ایرانی با تصاویر چاپ شده ایرانی اسلامی بروند و اعتبارات مورد نیاز در این زمینه باید تصویب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نگرانی بوجود آمده در مورد گرانی کاغذ افزود: اگر قرار است مشکل اشتغال در کشور حل شود باید تولید در داخل رونق پیدا کند.

در راستای رونق تولید، اقدام قابل‌توجهی نشده است

سخنگوی سابق کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طی چند سالی که نامگذاری‌های سال بر اساس حل مشکلات اقتصادی کشور انجام شده است امر توجه به رونق تولید بایستی مضاعف دیده شود.

وی افزود: علی رغم صحبت‌های مسئولان در حمایت از تولید اما در عمل اقدام قابل توجهی صورت نمی گیرد و اقدامات در این زمینه ضعیف است و با تخلفاتی که در زمینه واردات انجام شده، برخورد مناسب صورت نگرفته است.

طاهری ضمن تأکید بر لزوم برخورد دولت در واردات بی رویه نوشت‌افزارهای خارجی تصریح کرد: از نظر قانونی مشکلی در حمایت از تولید چندان وجود ندارد اما در اجرای قانون و عمل به ان، نقص‌هایی وجود دارد.

وی افزود: دولت در برخورد با پرونده های تخلف از ابتدا باید سازوکار جلوگیری از آن تخلف را ایجاد می‌کرد.

دولت در شعار قصد حمایت از تولیدات داخل را دارد

سخنگوی سابق کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: دولت در شعار قصد حمایت از تولیدات داخل را دارد ولی انتظار داریم حرف‌های دولت عملیاتی شود تا از خروج ارز جلوگیری شود و هم از تولید داخل حمایت شود و به تبع آن اشتغال رونق بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تأثیر خرید نوشت‌افزار ایرانی دارای فواید فرهنگی است افزود: زمانی که نوشت‌افزار خارجی وارد بازار می‌شود، تبعات سوء فرهنگی در کشور دارد و برای نسل نوجوان و جوان در استفاده از المان‌ها و نمادهای غربی اثر ضدفرهنگی خواهد داشت.

بدنه دولت در استفاده از نوشت‌افزار ایرانی پیش قدم شود

طاهری گفت: اگر دولت تمام بدنه خود را در استفاده از نوشت‌افزار ایرانی ملزم کند، حجم کلانی از تولید داخل در اینجا استفاده می‌شود و اقدام عملی محسوب می شود.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغات صورت گرفته در ترجیح استفاده نوشت‌افزار داخلی افزود: باید از شیوه های نوین تبلیغاتی در صدا و سیما و فضای مجازی برای توسعه این موضوع بکار گرفته شود.

سخنگوی سابق کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌ها در آستانه سال تحصیلی اقدام شایسته ای است و باید در هر شهرستان بزرگ، با دریافت هزینه‌‎های مناسب از تولیدکنندگان نمایشگاه دائمی در موضوعات نوشت افزارها و تولیدات خرد اشتغال‌زا ایجاد شود

وی افزود: باید از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران نظر سنجی لازم انجام شود تا مشخص شود آیا قوانین موجود در رونق تولید این بازار نارسایی دارد یا خیر، چراکه اگر قوانین بخوبی اجرا نمی‌شود باید از نقش نظارتی مجلس در راستای اجرای هر چه بهتر این قوانین استفاده کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق بازار مسکن در گرو افزایش مشارکت‌های مردمی است

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  شعار امسال جهش تولید مسکن از طریق مشارکت های مردمی است و این نشان دهنده حضور و اهمیت مردم در ساخت مسکن است  گفت: هرچه قدر به این صنعت بیشتر توجه شود شاهد خروج  رکود و رخوت از این بازار خواهیم  بود.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ شغل مستقیم و ۳۰۰ شغل به صورت غیرمستقیم مرتبط به بازار مسکن است بنابراین جهش تولید در این بازار زمینه ساز رونق این بازار خواهد شد.

بیگی‌نژاد گفت:‌  سالیانه دست‌کم یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی باید در کشور ساخته شود تا ضریب نیاز جامعه به صفر برسد؛ این درحالی‌است که دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی ساخت مسکن برای اقشار مختلف، سعی در کاهش این فاصله دارد.

او بیان کرد: حضور مردم و بخش خصوصی می تواند زمینه ساز رونق و تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کشور شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • منظور از اقتصاد مردمی، همان تعاونی است
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| موسی شهبازی
  • اقدام نیروی دریایی پاکستان را ارج می نهیم
  • دولت برای تحقق شعار سال باید موانع تولید را از سر راه بردارد
  • آمادگی دولت برای رونق گردشگری در منطقه کامفیروز
  • خصوصی سازی فرهنگ، بخش قابل توجهی از استعدادها را نابود کرد
  • مشارکت‌های مردمی تنها راهکار در رونق بازار مسکن خواهد بود
  • میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش مشارکت‌های مردمی است
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید