Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: سال گذشته ۱۸۷۰ موکب در اربعین حسینی فعالیت داشتند که پیش بینی می ­شود امسال بالغ بر ۲۰۰۰ موکب خدمات خود را به زائرین حسینی ارائه دهند. ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

یوسف افضلی­ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات دو ماموریت دارد که جمع آوری نذورات مردمی و هزینه کرد آن در اعتاب مقدسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افضلی با بیان اینکه اقدامات فنی و مهندسی در وحله اول نوسازی و به سازی اعتاب مقدسه بوده است ،افزود: بیش از 150 پروژه از قبیل تعویض سنگ ها، درب ها، کاشی کاری انجام شده است.

 وی در ادامه به احداث صحن شبستان حضرت زهرا(س) با متراژ 220 هزار متر مربع اشاره و خاطرنشان کرد: زیربنای حرم امام علی (ع) که 11 هزار متر بود که اکنون 22 برابر شده و 100 هزار متر مربع آن خدماتی و مابقی زیارتی است که بخش هایی از آن بازگشایی شده و تا پایان سال به طور کامل به بهره برداری می رسد.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: در حرم امام حسین(ع) صحنی با نام حضرت زینب(س) با متراژ 144 هزار متر مربع در مقدس ترین زمین جهان در میدان کارزار، گودی قتلگاه را به تل زینبیه وصل می کند و  40 درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است که امسال نیز پیش بینی می شود 25 تا 30 هزار نفر از زائرین اربعین حسینی در کربلا از طرفیت این صحن استفاده نمایند.

افضلی اظهار داشت: در سوریه نیز طرح جامعی در دست بررسی است و استان خوزستان به عنوان استان معین، اقدامات زیرساختی را آغاز کرده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در خصوص برنامه های سازمان عتبات عالیات کشور  پیرامون اربعین حسینی امسال گفت: ،کمیته مشارکت ها، اسکان و تغذیه یکی از کمیته های وزرات کشور در ستاد اربعین هستیم، به موک داران در سامانه موکب داری اطلاع رسانی کرده ایم و تا 15 شهریور می توانند ثبت نام کنند.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات  با بیان این که بالغ بر دو هزار و 200 موکب تا کنون در سامانه ثبت نام کرده اند ، عنوان کرد: به زودی پروانه و مجوز فعالیت آنها صادر می شود.

همایش موکب‌های اربعین حسینی استان سمنان برگزار می‌شودتعداد زائران گیلانی اربعین حسینی امسال به 50 هزار نفر می‌رسدمیزبانی زائران اربعین حسینی فرصت بزرگ فرهنگی برای استان همدان است

افضلی تعداد موکب های ثبت نامی دراربعین سال گذشته را 2008 موکب عنوان و خاطرنشان کرد:از این تعداد یک هزار و 870 موکب عملیاتی و مشغول شدند.

 وی گفت: امسال نیز پیش بینی می شود که تعداد 2500 موکب ثبت نام کنند و بالغ بر 2000 موکب خدمات رسانی را انجام دهند.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات از عملیاتی کردن طرح لاغر سازی ستون ها ی حرم امام حسین(ع) سخن گفت و اظهار داشت: با توجه به ازدحام جمعیت در اربعین حسینی و کاهش فضا، با اجرای این طرح  تا 4 متر فضای زیارتی بیشتر نسبت به گذشته فراهم است.

افضلی در پایان گفت: طرح ترفیع  هفت و نیم متری گنبد امام حسین (ع) نیز اجرایی شده و سازه آن در استان کرمان ساخته شده است که بر روی گنبد فعلی نصب می شود.

انتهای پیام/ ع

R7559/P1494/S6,58/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۱۴۰۳ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاون بهداشت، مدیران ستادی، فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه در محل دفتر معاونت توسعه برگزار شد.

بر این اساس در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و مؤسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

کد خبر 6087524

دیگر خبرها

  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما